Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1133
Hey

Når jeg fikk pc`n min var operativ systemet forhåndsprogramert av Alienware. Det hadde sånn fancy oppstart der den gjorde oppstarten noen sekunder raskere ved å kutte Windows animasjonen, også var det lagt inn egendefinert Alienware velkomst og innloggingsbilde.

I dag formaterte jeg min Alienware aurora ALX desktop fordi det ikke hadde blitt gjort siden jeg fikk den. Dette ble gjort med dvd som jeg fikk med i brukerhåndboken.
Alt gikk helt smertefritt under innstallasjon, men når jeg får se skrivebordet er det helt vanlig Windows 7 utseende. Er også helt vanlig oppstart.

Jeg logger inn på Dell sine sider med min service tag for å se om det kanskje er et program eller driver jeg mangler. Laster ned alle tilgjengelige nedlastinger som kan passe til beskrivelsen, men ingen av de endrer på noe av utseende utenom et tema som bare gjaldt inne i Windows ikke under oppstarten.

Ringer Dell for å høre hva jeg mangler, men min service avtale har gått ut så han kunne ikke hjelpe meg utenom å ta betalt.
Derfor lager jeg denne posten i håp om at noen har vært borte i samme problemet og har noen tips til hva jeg kan gjøre

Takker for svar

Er nok postet i feil forum da det gikk fort i svingane. Gjerne flytt til der dette hører hjemme.
log in på "MyHive" og last ned windows personalisation "Ikkje kommentere på skrivaleifane"
trur d skal funke, du finner også driverne der til f.eks. lysene
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva skal du med det uansett? Du ber om å få installert crapware/reklame?

Du kan bare kutte ut windows-animasjonen, og fjerne noen programmer i oppstarten for å gjøre den like rask.

Edit: Dersom du faktisk gidder å gjøre det: http://forum.notebookreview.com/alie...ndows-7-a.html
Sist endret av Fleff; 22. februar 2012 kl. 20:12.