Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1305
Har fått i oppgave å finne en "jobb" pc til rundt 7-8k...

Er ute etter noe med god byggekvalitet, da den vil bli drasset en del fram og tilbake fra jobb. Skal brukes både til privat bruk og litt til jobb sammenheng. Selve arbeidsoppgavene er ikke så krevende, så det er ikke nøye å tenke på.

Acer er uaktuelt, da jeg av erfaring vet at dette ikke er noe med god byggekvalitet osv.

Så kriterien er:
-Byggekvalitet
-Batteritid
-Vekt (tenker noe rundt 14", men 15" er også mulig)
-Generell kvalitet


Håper noen har noen tips, gjerne erfaringer å dele
Hvis "arbeidsoppgavene er ikke så krevende" kan du spare deg noen tusenlapper. Du finner laptoper til mellom 4.000 og 6.000 som fungerer utmerket til vanlig bruk. For å gi noen eksempler:

Her har du en billig maskin uten særlig imponerende ytelser, men som burde gjøre jobben: http://www.dustinhome.no/fujitsu-lif...uct/5010552011
Pris: 4 199,-

Her har du en kraftigere og mer solid maskin som burde yte utmerket til også tyngre oppgaver. Den ser jo svært sexy ut også.
http://www.dustinhome.no/hp-probook-...uct/5010589755 Pris: 6 149,-

Angående vekt og batteritid finner du dette under "spesifikasjoner" på produktsiden.

EDIT; glemte link.
Sist endret av NijO; 9. august 2011 kl. 17:08.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Blir desverre ikke aktuelt, selv om jeg vet det er de beste pc`ene mtp byggekvalitet osv

Har sett litt på Sony Avio, disse er vel kjent for bra byggekvalitet? Eller det er overpriset?
Hva med denne? Noen erfaringer? Det har seg faktisk slik at hun har en Toshiba Satellite Pro fra før, den har vart i 5 år og hun har vært storfornøyd, helt til nå det siste året. Noen som kan anbefale den?
Sist endret av KarlsenK; 9. august 2011 kl. 17:37. Grunn: skrivefeil
Best & Worst Laptop Brands 2011
http://www.laptopmag.com/images/uploads/ppress/43154/BestBrandsReportCard_SF_500.jpg

Jeg ut fra denne testen ser lenovo best ut. Personlig liker jeg HP best selv grunnet egen erfaring og design.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Thinkpad er som en stridsvogn når det gjelder laptoper. Ellers er HP ProBook 6560b et godt valg.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Thinkpad er som en stridsvogn når det gjelder laptoper. Ellers er HP ProBook 6560b et godt valg.
Vis hele sitatet...
Den sprenger budsjettet med noen tusen tho.. Men så ut som en bra pc ellers
Hva med ASUS U46SV? God byggekvalitet, opptil 10t batterilevetid, lett i vekt og 14". Ellers har jeg hørt at Acer TimelineX serien har mange fine maskiner
la meg spørre, hvorfor er mac uaktuelt? du kan kjøre alt du vil, selv hater jeg mac pga. pris/specs, men de kriteriene du stiller passer PERFEKT
Hvilke programmer skal kjøres på pcen? Kun office?
Sitat av pyth0n Vis innlegg
la meg spørre, hvorfor er mac uaktuelt? du kan kjøre alt du vil, selv hater jeg mac pga. pris/specs, men de kriteriene du stiller passer PERFEKT
Vis hele sitatet...
Er ingen fanboy av Mac selv, akkurat pga det du sier og litt til.. Men må jo bøye meg i støvet for byggekvalitet osv..

Men, det er ikke jeg som skal ha PC`en, det er ei voksen dame som skal bruke den til både jobb og privat bruk, så det blir litt drassing fram og tilbake som sagt.. Derfor vil jeg ha noe som er slitesterkt til henne, samtidlig som det er lett.

Det vil bli brukt noe program via jobben hennes, aner ikke hvilke, men de er ikke spesielt tunge..