Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1064
Kan jeg når som helst starte mitt eget bibliotek? Høres ut som en spennende geskjeft, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg i bibliotekaryrket. Hvordan er det i så fall med Internett - kan jeg offentliggjøre alle bøker jeg ønsker på nettet?

Jeg tror alle biblioteker i Norge er eid av staten. Men det høres jo ut som en veldig lite lønnsom plan da - kjøpe bøker for å låne dem ut gratis..
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jeg tror alle biblioteker i Norge er eid av staten. Men det høres jo ut som en veldig lite lønnsom plan da - kjøpe bøker for å låne dem ut gratis..
Vis hele sitatet...
Alt skal ikke være lønnsomt. Hvis jeg kan hjelpe andre til å lese mer, så er det all den lønnen jeg trenger.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Alt skal ikke være lønnsomt. Hvis jeg kan hjelpe andre til å lese mer, så er det all den lønnen jeg trenger.
Vis hele sitatet...
Skal du plukke nøtter i skogen for å bli mett da eller? Evt pante flasker for å betale regningene? Eller leve på noen andre sine lønninger?
for alt vi vet kan han sitte på en shitload av penger fra en eller annen plass. Drive med aksjer, spille poker, arv, egen bedrift som går av seg selv osv. De som driver biblioteker jobber da heller ikke gratis. Det vil jo være en form for støtte osv.
Hmm, jeg tror du må ha en avtale med de forskjellige utgiverne..
Denne linken kan være av interesse i denne tråden.

http://www.dagbladet.no/2011/05/19/k.../frp/16585236/