Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 10739
Sitat av skukketrure Vis innlegg
hvor får du fra fra at han kan bli annmeldt for tyveri ? han har fått tilsendt feil vare,det skal da selvfølgelig ikke han straffes for. det er da fult mulig at ts kjøpte dette som gave til niesen sin å ikke har kikket så mye på esken bortsett fra å pakke den inn.
Vis hele sitatet...
slik synsing gjør ikke tyveri stuerent. vi vet alle at TS ikke skal gi den niesen sin. vi vet alle hva situasjonen faktisk er. hva den kunne ha vært har ingenting med saken å gjøre.
Liten heads up:

Du vet at du frasa deg all mulighet til å stjele den iPaden i det du posta her?
Er ikke HELT usannsynlig at folk som jobber hos Komplett eller kjenner noen som gjør det leser freakforum.
Man er ikke HELT anonym på et sånt forum, vet du.

Hvor mange av kundene til Komplett tror du oppfyller følgende?
- fra Kristiansand
- har bestilt Wacom Bamboo Fun Pen& Touch M for noen dager siden
- har bestilt laptop av komplett i ca august 2010
- har (muligens) kjøpt et 5970 skjermkort av komplett (og muligens et Antec 1200 kabinett)
De 2 første punktene er mer enn nok.

serr, tok meg 2 minutter.
Jeg tror TS er såpass oppegående at han forstår at vil være lurest av han av å kontakte komplett og informere dem om missforståelsen.

Post 100!
Teller Penger
Det du kan gjøre er å beholde den å ikke si noen ting, eller ringe å si at du har fått feil vare og at dem for komme hjem til deg å hente den, dem kan ikke på noe måte kreve at du styrer med å sende den tilbake og
Det er forbudt etter markedsføringsloven å sende ut varer med krav om betaling uten at man har inngått noen avtale om dette!

Og at dem har sendt feil er dems ansvar, og hvis dem har lyst å dekke kostnadene med å komme å bytte varen for dem gjøre dette, men det tviler jeg sterkt på, hadde sagt at jeg ikke er hjemme før etter 1800..
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg tror TS er såpass oppegående at han forstår at vil være lurest av han av å kontakte komplett og informere dem om missforståelsen.

Post 100!
Vis hele sitatet...
vi får nå indelig håpe han gjør det riktige å beholder brettet, sånne gode anledninger byr seg ikke hver dag
Trådstarter
I dag ringte Komplett meg for å si at de har sendt meg feil vare. De sender meg en lapp i posten som jeg kan feste på esken til iPaden for å sende den tilbake. Dette skal jeg gjøre så snart jeg har fått lappen tilsendt i posten.
Jeg har ikke åpnet noen av varene så problemet er nå ute av verden.
Den originale varen jeg bestillte (tegnebrettet) får jeg tilsendt samtidig som jeg sender iPaden tilbake til Komplett.
Sitat av Xillion Vis innlegg
I dag ringte Komplett meg for å si at de har sendt meg feil vare. De sender meg en lapp i posten som jeg kan feste på esken til iPaden for å sende den tilbake. Dette skal jeg gjøre så snart jeg har fått lappen tilsendt i posten.
Jeg har ikke åpnet noen av varene så problemet er nå ute av verden.
Den originale varen jeg bestillte (tegnebrettet) får jeg tilsendt samtidig som jeg sender iPaden tilbake til Komplett.
Vis hele sitatet...
Så kommer 6.000-kroners spørsmålet, hadde komplett oppdaget dette om du ikke hadde posten denne tråden?
Som nightLook påpekte har du gitt mye informasjon som kan linke deg til denne feilsendte padd'n.
Sist endret av Turbolego; 11. mai 2011 kl. 15:49.
Teller Penger
Sitat av Xillion Vis innlegg
I dag ringte Komplett meg for å si at de har sendt meg feil vare. De sender meg en lapp i posten som jeg kan feste på esken til iPaden for å sende den tilbake. Dette skal jeg gjøre så snart jeg har fått lappen tilsendt i posten.
Jeg har ikke åpnet noen av varene så problemet er nå ute av verden.
Den originale varen jeg bestillte (tegnebrettet) får jeg tilsendt samtidig som jeg sender iPaden tilbake til Komplett.
Vis hele sitatet...
Hvorfor nektet du ikke? be dem komme hjem til deg å hente den..., hadde aldri i verden brukt min tid gratis på å ordne opp i komplett sin egen feil, forlang at dem kommer hjem til deg, som jeg sa tidligere , dem kan ikke sende deg regning, og du kan forlange at dem selv kommer å henter...

Eller skriv en regning på 500kr for en timen det tar å dra å sende den tilbake, hvertfall ikke gjør dette gratis...

Og spørr deg selv om komplett hadde gjort noe gratis for deg....
Trådstarter
Alle gjør feil og jeg vet godt selv hvordan det er å gjøre en feil. Jeg har ingen problemer med sende pakken selv (noe som kanskje tar meg 10 minutter siden jeg bor rett ved postkontoret)
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Hvorfor nektet du ikke? be dem komme hjem til deg å hente den..., hadde aldri i verden brukt min tid gratis på å ordne opp i komplett sin egen feil, forlang at dem kommer hjem til deg, som jeg sa tidligere , dem kan ikke sende deg regning, og du kan forlange at dem selv kommer å henter...

Eller skriv en regning på 500kr for en timen det tar å dra å sende den tilbake, hvertfall ikke gjør dette gratis...

Og spørr deg selv om komplett hadde gjort noe gratis for deg....
Vis hele sitatet...
Helt enig i dette. Seff skal ikke du bruke din dyrbare tid til å tilfredsstille forhandleren din. Forlang enten at de kommer å henter den, eller ta taxi frem og tilbake til postkontoret, + et lite avslag for at du faktisk tok deg tiden til dette.
Teller Penger
Sitat av Xillion Vis innlegg
Alle gjør feil og jeg vet godt selv hvordan det er å gjøre en feil. Jeg har ingen problemer med sende pakken selv (noe som kanskje tar meg 10 minutter siden jeg bor rett ved postkontoret)
Vis hele sitatet...
Korrekt , men ingen gjør noe gratis her i verden, bestill med postoppkrav fra komplett å glem å hent varen så skal du få se, jeg hadde hvertfall ikke giddi å brukt bensin stått i kø, gratis for noen andre , hvertfall ikke for et firma
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Korrekt , men ingen gjør noe gratis her i verden, bestill med postoppkrav fra komplett å glem å hent varen så skal du få se, jeg hadde hvertfall ikke giddi å brukt bensin stått i kø, gratis for noen andre , hvertfall ikke for et firma
Vis hele sitatet...
Nei fyfaen. Jævla firmaer ass. NED MED FIRMA.
LEGG NED ALT AV FIRMA. HVER MANN SIN HØNE!
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
"Ikke faen om jeg gidder å bruke tre kalorier på å gjøre noe for andre." Snakker om holdninger :P Greit nok at Komplett har bæsjet litt på leggen med å feilsende, men ærlig talt, såfremt man er voksen, har et snev av moral og vanlig folkeskikk så sier man ifra om at en feil har skjedd og sender det tilbake. Hadde det vært snakk om noen hundre kroner så greit nok, men her er det tross alt snakk om flere tusen.
hadde komlett hatt litt av den høye moralen mange her besitter så hadde de ihvertfall gitt ts et avslag på tegnebrettet for at han må bruke unødig tid å reisepenger på rettet opp en feil de har begått
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Reisepenger og tid kommer an på det spesifikke tilfellet. Hvis det enten i tid og/eller penger ville kostet meg noe utover det jeg anser som rimelig ville jeg selvfølgelig krevet komplett for dette. For alt vi vet så kan det jo være at komplett kommer med en liten påskjønnelse selv om jeg tviler.
Teller Penger
Sitat av nightLook Vis innlegg
Nei fyfaen. Jævla firmaer ass. NED MED FIRMA.
LEGG NED ALT AV FIRMA. HVER MANN SIN HØNE!
Vis hele sitatet...
Jeg driver selv firma, det jeg mente at jeg ikke hadde giddi å gjort noe gratis for et firma, for en privatperson hadde det hvert greit, det er ikke alle som gjør som deg å kneler for dem kapital sterke!
Du gjør ting gratis, for dem som hadde gjort noe gratis for deg

Og jeg regner med at det du skrev var ironisk ment..

Sitat av 83leo Vis innlegg
"Ikke faen om jeg gidder å bruke tre kalorier på å gjøre noe for andre." Snakker om holdninger :P Greit nok at Komplett har bæsjet litt på leggen med å feilsende, men ærlig talt, såfremt man er voksen, har et snev av moral og vanlig folkeskikk så sier man ifra om at en feil har skjedd og sender det tilbake. Hadde det vært snakk om noen hundre kroner så greit nok, men her er det tross alt snakk om flere tusen.
Vis hele sitatet...
vanlig folkesikk hadde hvert at komplett hadde tilbudt han penger for jobben han gjør, når man tenker på at han sparer komplett fra å kjøre hjem til han å hente den...
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Ja for all del. Jeg forsvarer ikke Komplett på noen måte, men som nevnt i forrige post så behøver man kanskje ikke å lage en så alt for stor sak ut av det. Men en liten belønning for tort og svie hadde jeg forventet.
Er det lov å nekte å sende den tilbake?
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
På samme måte som det er lov å nekte å betale for seg i butikken men samtidig ta med seg masse ut :-)
Teller Penger
Sitat av flexd Vis innlegg
På samme måte som det er lov å nekte å betale for seg i butikken men samtidig ta med seg masse ut :-)
Vis hele sitatet...
tullprat og dårlig sammenligning, for du en vare i posten som du ikke har bestillt er du ikke pliktig i annet en å si i fra!
Og det er forbudt etter markedsføringsloven å sende ut varer med krav om betaling uten at man har inngått noen avtale, så det er opp til firmaet om dem gidder å komme å hente varen!

Du kan selv ringe forbrukerådet å sjekke!
Dette handler enkelt og greit om Etikk!
Hva er rett og hva er galt?
Tenk gjennom det så ser du

Kan hende du får en gave, pga din ærlige opptreden
Hvis de finner det ut kan du vel få litt problemer? Hvis jeg ikke husker det riktig må mann akseptere sånn blablabla greier når man bestiller/lager konto, og jeg er hundre prosent sikker på at det står noe ala at du må umiddelbart si ifra dersom du har fått feil pakke.
Til opplysning: Om trådstarter hadde beholdt iPad'en selv, enten ved å nekte eller å ikke informere selger, så hadde det vært UNDERSLAG, ikke tyveri. Moralsk sett er det fortsatt forkastelig.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Jeg driver selv firma, det jeg mente at jeg ikke hadde giddi å gjort noe gratis for et firma, for en privatperson hadde det hvert greit, det er ikke alle som gjør som deg å kneler for dem kapital sterke!
Du gjør ting gratis, for dem som hadde gjort noe gratis for deg

Og jeg regner med at det du skrev var ironisk ment..
Vis hele sitatet...
Ja. Det var det. Jeg driver selv en stor nettbutikk ( www.eplekatt.no ) og leverer store kvantum, og om jeg sender feil vare pleier jeg å gi kundene et par tusen i tort og svie og psykiatriutgifter for traumene jeg påfører dem.
Skjer med alle moral-fagsa? Om du får noe gratis fra et rikt firma som ikke kommer til å merke noe på dette, kan du jo ikke klage å sende den tilbake. Nyt det du får!
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det er ikke så enkelt vettu. I dette tilfellet oppdaget de også feilen, og slike ting vil nødvendigvis oppdages før eller senere såfremt bedriften har gode rutiner, noe jeg tror blant andre Komplett har.

Litt småkjipt hvis Komplett ringer etter noen uker mens du sitter å grafser på Ipaden du egentlig ikke skulle hatt.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Hvorfor nektet du ikke? be dem komme hjem til deg å hente den..., hadde aldri i verden brukt min tid gratis på å ordne opp i komplett sin egen feil, forlang at dem kommer hjem til deg, som jeg sa tidligere , dem kan ikke sende deg regning, og du kan forlange at dem selv kommer å henter...

Eller skriv en regning på 500kr for en timen det tar å dra å sende den tilbake, hvertfall ikke gjør dette gratis...

Og spørr deg selv om komplett hadde gjort noe gratis for deg....
Vis hele sitatet...
Håper inderlig at denne kommentaren har 2 KP rett og slett fordi den er så på tryne.

Får jeg spørre om du tenker bare på deg selv eller noe? Om du kan bruke 10 min av din tid for og gjøre det lettere for andre, og det ikke er urimelig så gjør du det såklart. Hva får deg til og tro du kan ta betalt for 10 min? 500 kr timen? Lurer på hvilken måte du tjener penger jeg

Man tar ikke betalt for vært eneste minutt av tiden sin man må bruke på og hjelpe andre, slikt er for psykologer og horer. ( førstnevnte satt på spissen )
Sist endret av ghettokid; 13. mai 2011 kl. 11:42.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Håper inderlig at denne kommentaren har 2 KP rett og slett fordi den er så på tryne.

Får jeg spørre om du tenker bare på deg selv eller noe? Om du kan bruke 10 min av din tid for og gjøre det lettere for andre, og det ikke er urimelig så gjør du det såklart. Hva får deg til og tro du kan ta betalt for 10 min? 500 kr timen? Lurer på hvilken måte du tjener penger jeg

Man tar ikke betalt for vært eneste minutt av tiden sin man må bruke på og hjelpe andre, slikt er for psykologer og horer. ( førstnevnte satt på spissen )
Vis hele sitatet...
Du glemmer tannleger, leger, advokater, butikkansatte, kjørelærere, vaskehjelper, folk som jobber i barnehage, flygere, taxisjåfører for å nevne et par. Jeg ser hvor du vil hen, men hvorfor; når man har brukt penger allerede på å kjøpe et tegnebrett å bruke masse tid for å sørge for selv at man får det riktige? Det er da ikke TS sin oppgave i det hele tatt. Derfor bør han få en liten sum for strevet.

Det er litt som å kjøpe feil brød i butikken, for så å be de komme opp med riktig brød til fyren.
lurer litt på om komplett fikk vite om dette gjennom freak?..
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Du glemmer tannleger, leger, advokater, butikkansatte, kjørelærere, vaskehjelper, folk som jobber i barnehage, flygere, taxisjåfører for å nevne et par. Jeg ser hvor du vil hen, men hvorfor; når man har brukt penger allerede på å kjøpe et tegnebrett å bruke masse tid for å sørge for selv at man får det riktige? Det er da ikke TS sin oppgave i det hele tatt. Derfor bør han få en liten sum for strevet.

Det er litt som å kjøpe feil brød i butikken, for så å be de komme opp med riktig brød til fyren.
Vis hele sitatet...
Jeg tok de 2 som ett eksempel, kunne fortsatt i det uendelige om det var det. men dette er FIRMA. og for MIN del skiller komplett seg ut, de har virkelig verdens beste service.

Alle gjør feil, INGEN er perfekte.

og ''Det er litt som å kjøpe feil brød i butikken, for så å be de komme opp med riktig brød til fyren.'' Tror du de har plikt til dette? at de bare skal holde kjeft og gjøre det? Nei, dem driver butikken, du finner hva du skal ha. Om du har kjøpt feil er det jo ditt ansvar? Men dem er greie, og tar seg tid til og hjelpe akkurat deg? Man kan ikke ta betalt for alt, om man kan gjøre ting lettere for andre, og det ikke er urimelig så gjør man det. gratis
Gjorde noe lignende for en stind tilbake hvor jeg bestilte to hardisker og fikk 4. Fikk heller aldri høre noe om dette fra komplett.
Jeg mener trådstarter gjorde nøyaktig det han hadde muligheten til. Jeg selv ville også dratt ut tiden med en forseglet vare som var feilsendt, til tross for at det er direkte voldtekt av moral.

Til dere som mener at han skal ta taxitur til postkontoret på Komplett sin bekostning, samt låse seg fast i en helt umulig stilling for så å kreve at firmaet skal komme personlig hjem med røde roser og en konfekteske, samt lua i hånda og bare beklage for at det har skjedd en ørliten feil; skjerp dere. Jeg har selv hatt flere jobber hvor jeg har lært og direkte hate sånne totalt innavla knøl som lever i en verden av rettigheter og prinsipp.

Verden hadde vært SÅ mye bedre om samtlige hadde forstått at vi kom fra naturen, samfunnet er kun en menneskeskapt ting, ingen kommer til å skade av at en person velger å hjelpe et firma som har driti seg ut.
Tidenes fail av komplett da :P
men tenk om det hadde gått andre veien... Du bestiller f.eks. et 6990 kort og får et 6870 isteden :P

Jeg ville uansett beholdt varen så lenge den er bedre enn den opprinnelige
Er ikke dette det samme som om noen ved en feiltakelse hadde satt inn 100 000 kr på kontoen din. Det betyr ikke at penge dine... Har vært saker som dette i retsvesenet og den som ikke gir beskjed om slike feiltrinn, men bruker spenna selv har alltid tapt...

http://www.dinside.no/833646/kan-du-beholde-pengene
Jeg bestilte en sort MacBook på apple.no for tre år siden og endte opp med og få to. I motsetning til alle andre har gav jeg beskjed med en gang til Apple, og etter en uke fikk jeg en mail om at "saken" min var oppklart. Jeg svarte på mailen og spurte hva dette betydde, hvor jeg fikk til svar at så lenge jeg hadde fått alle tingene jeg skulle ha var saken ferdig fra deres side. Jeg ventet enda to måneder før vi tok den i bruk sånn i tilfelle.

Vi har fortsatt to stk. sorte MacBook-er. Den som var "ekstra" hadde riktignok fransk tastatur, men fungerer like bra for det.
bare meg som vil vite mer om eplekatter og hvordan noe slikt kan selge?
Har bare skummet gjennom tråden for å se at ingen postet dette, men er ikke sikker på om noen faktisk har det:

Sitat av komplett.no
Mottatt feil vare

Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen skal du gjøre følgende:

Send en epost direkte til . Denne eposten må inneholde følgende informasjon:

Kundenummer
Ordrenummer
En beskrivelse av hva som er feil

Lagerservice vil deretter rett opp eventuelle feil og sørge for at du får rett vare.
Vis hele sitatet...
Her finner du den.