Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2065
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Vil ett kullfilter kunne filtrere og "forbedre" vanne like bra som destilering?
Tenker for bruk i HHO celle
Tror nok ikke noen form for filter vil kunne gjøre vannet like rent som ved destillering, men det er mulig det blir litt forbedret. Her er det snakk om å fjerne mineraler fra vann og jeg tror ikke et filter vil gjøre det.
Batterivann kan du kjøpe på biltema for 20kr eller bensinstasjon for ca. 30 kr pr. liter.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
På jobben har vi kullfilter for å filtrere vann til batterier.
Ladestasjoner til eltrucker bruker filter og ikke destilert vann.
Vil egentlig tro det skulle holde, men jeg er ikke sikker.
Jaja, for alt jeg vet kan det jo funke
Prøv, så får du se hva som skjer.

edit: eller så kan du lete på nett eller vente til en eller annen filterekspert svarer i tråden.
Sist endret av kvarburg; 15. mai 2011 kl. 23:02.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Har ingen celle, og det blir nok ikke det på ei stund.
Men driver med heftig opplesing her.

Nok engang takk for di hjelp!
Kok opp vannet->samle opp dampen med en trakt på toppen. Dette vil la partikler ligge igjen. Etter det så ekspnerer du vannet med ultra violett lys, for det dreper bakterier.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Ja, vet hvordan destilering funker, men blir for mye stress til dette..
Sitat av kvarburg Vis innlegg
Tror nok ikke noen form for filter vil kunne gjøre vannet like rent som ved destillering, men det er mulig det blir litt forbedret. Her er det snakk om å fjerne mineraler fra vann og jeg tror ikke et filter vil gjøre det.
Vis hele sitatet...
Det finnes membranfiltre som kan fjerne urenheter man ikke blir kvitt med destillering. Se http://www.freedrinkingwater.com/wat...-Reverse-23240