Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2247
/me skal skifte til windows2000 norsk. (så snart jeg får tømt hardisken min...) noen som har erfaringer med det?
Og er det no spes forskjell mellom de forskellige versonene?
Windows2k er det mest stabile Microsoft OSet så det kan løne
seg å bruke det, men det er jo altid litt styr og bytte OS
så hvorfor ikke vente på XP?

Dessuten versjoner på annet språk en orginalversjonen er ALTID mere ustabile. Så jeg vil anbefale Engelsk versjon. Hvis du har tilgang til den.
Eneste jeg fikk problemer med var å finne rette drivere, programmer osv, men ellers fungerer det så bra som windows kan fungere...
idle
Trådstarter
høres nesten lovendes ut
noob killer
elukS's Avatar
Eneste problemet er at du kan ende opp med mixa engelsk/norske menyer, og det er bestandig en bummer Ellers funker det fint.

MCP = Master Controll P0rn
idle
Trådstarter
Originally posted by elukS
Eneste problemet er at du kan ende opp med mixa engelsk/norske menyer, og det er bestandig en bummer Ellers funker det fint.

Vis hele sitatet...
behersker engelsk nokså bra så det blir forhåpentligvis ikke no stort problem.. takk for advarselen anyways
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg er enig med kongen. engelsk versjon av os'er er alltid bedre. det eneste jeg har brukt av norsk os er den gangen jeg kjøpte en ny pc med ferdig installert win95 norsk innpå. men den ble slettet fort. uansett, i norsk versjon er det mange rare norske ord som er elendig oversatt og høres helt idiotisk ut, mens i engelsk versjon er alt helt klart
men det har vel kanskje med at jeg leser masse engelsk hver dag og da blir jeg vant med det engelske. av og til husker jeg ikke det norske ordet til saker og ting, men kan det engelske. ok, sporet litt av her, men engelsk os er best
Hvis du er usikker på hvilket OS du vil bruke, så legg inn begge. Jeg kjører Windows 98 Norsk Second Edition og Windows 2000 Pro Engelsk, på samme harddisk faktisk (husk å ikke bruke NTFS når du legger Win2k isåfall, hvis du legger dem på samme partisjon). Eneste forskjellen fra min side er at Win 98 er bedre til spill (etter mi mening), mens Windows 2k er best å jobbe i osv..
but hey, what do I know? Im just a n00b ^^
kjør setup fra dos...
vil anbefale deg å vente på winxp. evnt legge inn winxp rc1 for å så legge inn retail senere.

bruker selv winxp rc1 og jeg er storfornøyd med den. MYE MYE MYE MYE bedre enn windows 98 se driten som kræsjer konstant.

jeg skal derimot legge inn win2k på p90mhz'n min.

riktig det zeth sier om at win98 er bedre til spel og at win2k er bedre til jobb. winxp er bra på begge punkter. netopp fordi ms har lagt vekt på backwards compability.
jeg har ikke prøvd xp, men jeg har sette bilder av det, og det minner mer om de programmene de som har problemer med å lese og skrive på barneskolen bruker.
næsj. bare å bytte theme det.
og så kommer det vist opp masse forklaringer på alt mulig som nesten sier seg selv.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
xp er ment for nybegynnere virker det som.
jeg holder på å instalere win2k pro norsk for tiden...men jeg har et problem...når filene skal legges inn så står det at harddisken ikke er der...gammel driver temkte jeg først, men så kom jeg på at jeg ikke kan en dritt om data...HEEEELP!!!!!
gusto: joa. det skal liksom være lett å lære.. men den har dritmange avanserte funksjoner..
Først og fremst ville jeg ikke installert Xp RC1 eller 2 istedet for 2K! 2K er testet i en periode og byr ikke på særlig mange overaskelser lenger, og godt er jo det. 2 Sp´er er det kommet til den også... Xp derimot er nytt og utestet... Dessuten driver M$ enda å debugger kodene i den, så den kan nok ikke konkurere med 2K pr dags dato. Så til de som har ett problem med måten Xp ser ut, og alle guidene der... Folk var skeptisk når win95 kom også... men det er da vitterlig mye mer brukervenlig enn win3x. dessuten kan dere slå av guidene i Xp om dere liker utfordringer, eller er vanedyr
noob killer
elukS's Avatar
Mix: klokka cpu??
litt off-topic:
for de som ikke visste det: winxp er bygd på nt

tweaks

win9x -> winxp

w00t! masse lenker nederst på siden!
idle
Trådstarter
m|x: orginal win cd eller brent cd?
veit ikke om det spiller en rolle men problemet
høres jo nokså rart ut. sikker på at du har alt du trenger av oppgraderinger o.l for å installere win2000 ?
btw oppgraderer du eller rein installasjon?
m|x: Jeg måtte trykke f6 (eller no) under innstallasjonen da jeg innstalere win2k for jeg hadde no "promise ultra blabla" faenskaps drivere til hovedkortet eller noe, kanskje du også må det? jeg har asus a7v socket a btw..
zeth: jeg har prøvd de fleste kombinasjoner, men jeg ender alltid opp på med den samme siden.. "cant find any hard drive blablabla...."
har prøvd det med F6 å...
tical:cdn er brent, men den skulle ha virka hos en venn..oppgradering fra windows me
Sist endret av m|x; 21. august 2001 kl. 20:53.
elukS: den er ikke klokka nei...