Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1403
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har som regel hatt oxycodone. Denne gangen ble det oxynorm, men føler at den ikke kicker like hardt som codone. De to skal jo være identiske, for utenom navnet. Flere som har opplevd det?

Og en annen ting: Når du er på apoteket og skal hente ut, så får du spørsmål om du vil ha oxynorm eller oxycodone. Oxynorm har 28 tabletter, mens codone har 30. Why?
Forskjellen på pakningene er bare fordi leverandørene leverer forskjellig. Oxynorm og Oxycontin (depot) er original preparatet. Oxycodone og Reltebon er såkalte kopipreparat, og har kommet i ettertid. Er noen forskjeller, da spesielt i depot. Personlig merker jeg ingen forskjell på Oxynorm og Oxycodone. Men jeg kan merke noe forskjell på Oxycontin og Reltebon. Har stått på doser mellom 5mg og 30mg Oxynorm/Oxycodone og aldri merket forskjell. De tar smerter like godt, og bivirkningene er like. Sikker på at det ikke sitter litt psykisk?

Når det gjelder depot så er tablettene utformet forskjellig. Oxycontin er lettere å pulverisere, og Reltebon er laget slik at det skal vanskelig la seg gjøre å knuse de uten at de blir til en seig klump. Personlig opplever jeg lengre varighet av depot når jeg tar Oxycontin kontra Reltebon.