Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1374
Dersom man oppretter en profil med et oppdiktet navn istedenfor ens eget, hvilken konsekvenser kan det få? Jeg mener ikke å skape en falsk profil der man gir seg ut for å være en annen person men at man bruker et slags alias for å være anonym.
trukke det har en dritt å si
ikke en dritt, så lenge du ikke driver med hyss. Har fiktiv konto selv i over 10 år som kun brukes mot å koble spill og slikt mot face så jeg slipper å bruke min ekte.
Så lenge du ikke gjør noe kriminelt så går det bra - som er alt nevnt her.
Null stress. Jeg har 15 slike profiler jeg.
Så lenge du ikke bruker profilen til noe ulovlig er den eneste konsekvensen du risikerer at profilen blir sperret og at facebook krever legitimasjon som samsvarer med profilen for å åpne den igjen, har hørt det skje med venner som har laget en mer eller mindre anonym profil med falskt navn for kontakt med nære venner.
Konsekvensen er bare at den blir slettet.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Så lenge du ikke bruker profilen til noe ulovlig er den eneste konsekvensen du risikerer at profilen blir sperret og at facebook krever legitimasjon som samsvarer med profilen for å åpne den igjen, har hørt det skje med venner som har laget en mer eller mindre anonym profil med falskt navn for kontakt med nære venner.
Vis hele sitatet...
Var det kun de falske profilen deres som ble slettet eller ble også de ekte profilene (dersom de hadde flere profiler) slettet?
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Dersom man oppretter en profil med et oppdiktet navn istedenfor ens eget, hvilken konsekvenser kan det få? Jeg mener ikke å skape en falsk profil der man gir seg ut for å være en annen person men at man bruker et slags alias for å være anonym.
Vis hele sitatet...
Umiddelbar dom på 21 år fengsel med forvaring.
Jeg har aldri hatt ekte navn på facebook så tror ikke det er noe problem så lenge du ikke svindler eller bruker andres bilder du utgir deg for å være