Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2770
Så dette er greia

Jeg bestilte for en 6mnd siden 200 tabletter med diverse orale steroider (dbol, anavar, arimadex)
Første pakka ble stoppet i tollen og fikk varsel at jeg måtte logge meg inn på posten/toll og levere fødselnummer og noe annet informasjon.
Jeg gjorde selvfølgelig ikke det, ignorerte hele greia og fikk dem til å sende pakka på nytt.
Neste pakke ble sendt på nytt fra en annen land og fikk ny sporingnr. denne gangen så stoppet sporingen med pakken har ankommet norge.
deretter hørte jeg ingenting mer.
Dette er betalt med kredittkort gjennom Paypal til en bedrift med ulikt navn av nettsiden jeg bestilt fra.

I dag sjekker jeg posten og der ligger fukkings bot på 15k grunnen import av ulovlig dopingmiddel.
Så her er spørsmålet:

1. Kan jeg virkelig forvente at politiet kan samle mer bevis en at pakken har navnet mitt og adressen min? + postkassen med mitt fulle navn og adresse står lett synlig i en sentrumsgate, der jeg hadde ordentlige knarkere som naboer med regelmessig politi besøk. Kan jeg evt skylde på at noen har misbrukt navnet mitt?
2. kan jeg forvente besøk av onkel p?
3. Kan jeg ha blitt svartlistet av posten?
4. Bør jeg svare ikke skyldig og satse på at saken blir henlagt.

Dette er jeg som spør for en venn
1: Det gjør de ikke. Du vet ingenting om dette.
2: Ja.
3: Ja. Altså postsperre på tollen i noen måneder. (6?)
4: Du vet ingenting om dette.
Sist endret av Tysteren; 13. juni 2022 kl. 20:02.
I mine øyne gjorde du to større feil her.

1. Ba om reship når du allerede har fått en pakke beslaglagt. Da kan man bli "svartelista" slik at de oppdager pakke nummer to mye lettere.
2. Bestille utenlands for å spare noen hundrelapper

Kort og godt, du er fucked.
En grei huskeregel er å nekte alt uansett, skal di døm deg så får di nu ta seg jobben å bevise det også. Er mye som blir henlagt pga kapasitet og lignende..
Feil number 1, du betalte med kredit å ikke crypto
1. Vil ikke hjelpe deg litt engang, muligens motsatt. Et svært usannsynlig de klarer knytte det til pakken med mindre de som sendte er blitt tatt eller ditt du sendte penger er under oppsyn å på radarn til interpool(da hadde du vært fucked uansett om du fikk pakken eller ei)
2. 50/50 om de gidder legger resurser i det, sjekk hvor mye politi er per kapita i byen din. Litte snut=bra for deg
3. Har selv hatt 3 pakker stoppet som jeg ikke viste om å aldri havna på svarteliste. De så gjen om mobilen foran meg åpna par skuffer så dro de
4. Med mindre du har lyst stå til ansvar for å brutt spillereglene så burde du nekte så er sannsynligheten at det blit henlagt veldig høye.