Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 852
Jeg invisterte i mac fordi jeg trodde det var enklere. Er det noen som har et bra tips til et program for å rense mac´en, alltså historikk pop`ups osv?
Mener du fra safari? (internet browseren)
Sitat av Yohoja Vis innlegg
Mener du fra safari? (internet browseren)
Vis hele sitatet...


Ja, det er jo en start. Logg og historie er lett å tømme, men utfordringen da er at alle passord slettes som er lagret. F.eks microsoftt krever et nytt passord i kvarteret. Det er slitsomt å forholde seg til Godt mulig jeg er veldig grønn på oppdatert bruk av computere, men det er slik jeg oppfatter det.
Sitat av aldarico Vis innlegg
Ja, det er jo en start. Logg og historie er lett å tømme, men utfordringen da er at alle passord slettes som er lagret. F.eks microsoftt krever et nytt passord i kvarteret. Det er slitsomt å forholde seg til Godt mulig jeg er veldig grønn på oppdatert bruk av computere, men det er slik jeg oppfatter det.
Vis hele sitatet...
Kan det være flerfaktor autentisering du sikter til ang. Microsoft?

Får du pop-ups "fra operativsystemet" eller er det spesifikke programmer (f.eks Safari) hvor det kommer pop-ups?

Kan du si noe om innholdet i pop-up'ene? Kanskje det gjør det lettere å gi deg gode råd.

Jeg vet ikke hvor du er i kompetanse nivå så sier det for å ha sagt det: macOS er lett å bruke, men du kan fortsatt få virus om du laster ned, installerer og trykker på lenker ukritisk.

Om det er "mye greier" med mac'en er det gjerne best å kopiere viktige dokumenter og bilder osv. til iCloud for så å installere operativsysteme på nytt. Det er ganske enkelt å gjennomføre, så hvis du kan si hvilken modell Mac du har så kan jeg sende deg en guide på hvordan du gjør det.