Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2078
Hei,
Jeg bor i Bergen akkurat nå og har ganske mye fritid fra mai til juli. Jeg har sett absolutt alt i Bergen selv, men har meget lyst å se ting på Vestlandet generelt.
(alt som ligger mellom Stavanger og Ålesund I guess).

Er det noen ting folk kan anbefale her som enten er (1) dagsturer man kan gjøre med kollektivtrafikk fra Bergen innenfor en dag eller (2) steder man kan besøke i flere dager for turgåing eller generelt for å se på det?

Jeg har allerede vært på Aurland/Flåm/Gudvangen og Vik ved Sognefjorden.

Takk for alle slags anbefalinger.

Hilsen
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av DORpave Vis innlegg
Hei,
Jeg bor i Bergen akkurat nå og har ganske mye fritid fra mai til juli. Jeg har sett absolutt alt i Bergen selv, men har meget lyst å se ting på Vestlandet generelt.
(alt som ligger mellom Stavanger og Ålesund I guess).

Er det noen ting folk kan anbefale her som enten er (1) dagsturer man kan gjøre med kollektivtrafikk fra Bergen innenfor en dag eller (2) steder man kan besøke i flere dager for turgåing eller generelt for å se på det?

Jeg har allerede vært på Aurland/Flåm/Gudvangen og Vik ved Sognefjorden.

Takk for alle slags anbefalinger.

Hilsen
Vis hele sitatet...
Sunnhordland generelt har mange flotte plasser å besøke. På Bømlo f.eks kan du jo oppleve en av norges eldste kirker på Moster, og i samme slengen kan du jo sjekke ut de gamle gullgruvene på Lykling(Løkling).

Tenker det kommer jo an på hva du er interresert i, om du er ute etter fjellturer kan jo Siggjo(Bømlo), Kattnakken(Stord) og Melderskin(Rosendal) være interessant. Melderskin er jo også omtalt som "Dronninga blant Hordalandsfjella"!

Kollektivtransport er det vel heller dårligt med, men har du tolmodighet er det utroligt hva som går an! Lykke til
Trådstarter
24 3
Tusen takk for svaret, Mr Septik. Jeg skal se på de tingene du foreslår.
Jeg er flest interessert i fin natur (planlegger i hvert fall ting som Dronningsstien og Melderskin), men også åpent for gode museer.
Egentlig alt som kan rekkes med kollektivtrafikk (eller der man kan overnatte for en ikke-gigantisk pris )
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av DORpave Vis innlegg
Tusen takk for svaret, Mr Septik. Jeg skal se på de tingene du foreslår.
Jeg er flest interessert i fin natur (planlegger i hvert fall ting som Dronningsstien og Melderskin), men også åpent for gode museer.
Egentlig alt som kan rekkes med kollektivtrafikk (eller der man kan overnatte for en ikke-gigantisk pris )
Vis hele sitatet...
Er lite oppdatert på kollektivtransport bare så det er sagt, men hadde telting vært noe å prøvd for deg, så åpner det seg jo en helt annen verden! Hyggelig å kunne bidra med noe, om ikke så alt for mye
BRAND ∞ STRONG
Møre og Romsdal, Vestland og Rogaland har vel (til sammen) en av de tetteste konsentrasjonene av vannkraftverk i Norge.
Om du ikke stikker innom så kan du tenke på hvor høy strømregning du likevel har når du kjører forbi, og så spise en
overpriset softis i den lokale bygda.

PS. Jeg synes faktisk sånt er spennende så hvis det er mulig med omvisning hadde jeg sjekket det ut.
Pakk telt i sekken og buss rundt i en uke eller to. Utrolig befriende å leve slik i en liten periode! Telt kan man sette opp stort sett hvor som helst.
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var en god ide, har alltid hatt lyst å kjørt et slikt gammelt lokomotiv, det kommer jeg til å gjøre når jeg flytter til Bergen i sommer.