Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1578
Heisann Freaks

Jeg har i en del uker nå (4-5 tipper jeg) røyket så og si hver dag på kveldene, rett og slett fordi det er behagelig å sovne til det.

I går hadde jeg dog en "ny" opplevelse. Røyket litt mer enn vanlig, og fikk litt vondt i hodet før alt hitta og jeg chilla i senga mens jeg hørte på musikk. Fikk etterhvert en snikende følelse om at alt ikke var som det skulle, og reagerte mye på lyder fra roomies i gangene og TV-en. Lydene virket skarpere enn vanlig, og jeg så figurer og følte følelser jeg ikke hadde følt før. Tenkte at jeg bare hadde en badtrip, da jeg ikke har vært mye borti det siden jeg kun har røyket "aktivt" i så kort tid. Lå i 30-40 min før jeg sovnet og fikk mange ideer og perspektiver jeg aldri har sett,

I dag har jeg gått rundt og stresset uten grunn, og jeg har følt meg tom og disconnected fra virkeligheten. De nye følelsene jeg nevnte tidligere har også vært til stede, og alle de virker grå og negative. Har slitt litt med å skille vanlige tanker fra stonertanker i dag, de har liksom vært til stede selv om jeg har vært edru hele dagen. Har følt at jeg bare har "vært med" kroppen min hele dagen, og at det ikke er jeg som har kontrollen.

Virker dette som psykose, eller hadde jeg bare en badtrip som jeg overtenker? Har ikke vært borti noe lignende før..

Sikkert en lame ass-tråd for dere veteranrøykere, for alt jeg vet kan det hende dette er helt vanlig. Håper allikevel på litt innspill
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil tippe du had noe som heter Depersonalisering. Men jeg er ikke en ekspert så hør med andre på forume. Det går over etter hvert
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke du trenger å bekymre deg, det høres ut som noe som vil gå over. Kanskje et hint om å roe ned når det kommer til rus, spesielt når du opplever følger som bekymrer deg. Ikke verdt å kødde med psyken for litt chill og noe som er behagelig å sovne til
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du hadde paranoia og lette vrangforestillinger. Det er symptomer som man også får i psykose, så det du opplevde var forstadiet til psykose sannsynligvis som en konsekvens av at du har røyka for ofte i forhold til hva hjernen din kan tåle.
Om du ikke vil risikere å havne i fullblown psykose må du kutte ut røyking for en god stund, i værste fall kan du røyke på deg permanente skader om du pusher hjernen mere nå.
Tusen takk for svar, alle tre

Da virker det som om en pause fra weed er en god ide - setter pris på innspill, var litt som jeg trodde. Håper ikke jeg har gjort noe som ikke kan fikses so far..
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TheMildMildWest Vis innlegg
Tusen takk for svar, alle tre

Da virker det som om en pause fra weed er en god ide - setter pris på innspill, var litt som jeg trodde. Håper ikke jeg har gjort noe som ikke kan fikses so far..
Vis hele sitatet...
Det går sikkert bra men en pause er lurt ja! De fleste hjerner tåler en grensepsykose eller to men det er når man fortsetter til tross for det at det bikker over og gir langvarig skade
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TheMildMildWest Vis innlegg
Tusen takk for svar, alle tre

Da virker det som om en pause fra weed er en god ide - setter pris på innspill, var litt som jeg trodde. Håper ikke jeg har gjort noe som ikke kan fikses so far..
Vis hele sitatet...
Jeg kan nesten garantere at du ikke har gjort noe som ikke kan fikses, ikke bekymre deg for mye! Det høres ut som du har en god innstilling til å overleve dette helt fint. Gir det to uker før du ser på dette ubehaget som historie. Men som du ser så får du litt sprikende svar her. Vi er ikke helsepersonell, så anbefaler selvsagt å kontakte lege om du er usikker
New generation
colakork's Avatar
Ikke kontakt lege. Narkotika er ulovlig og er veldig uheldig å ha på papirene sine.

Dette er helt normalt. Du trenger ikke nødvendigvis en pause.. Du trenger å slappe av.

Åpenbart at weed ikke var den avslappende aktiviteten du trengte nå, så prøv å finne noe annet som gir sjele-ro

Tldr: narkotika er fy på papir, du stresser for noe som ble veldig forsterket av weed - finn på en annen kvelds-aktivitet til weed frister igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan nesten garantere at du ikke har gjort noe som ikke kan fikses, ikke bekymre deg for mye! Det høres ut som du har en god innstilling til å overleve dette helt fint. Gir det to uker før du ser på dette ubehaget som historie. Men som du ser så får du litt sprikende svar her. Vi er ikke helsepersonell, så anbefaler selvsagt å kontakte lege om du er usikker
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar Som alt jeg leser på forumer tar det jo tildels med en klype salt, men synes det er fint å få litt perspektiver - er ikke bekymret nok til å ta turen til legen helt enda, og det blir jeg nok forhåpentligvis ikke heller

Sitat av colakork Vis innlegg
Ikke kontakt lege. Narkotika er ulovlig og er veldig uheldig å ha på papirene sine.

Dette er helt normalt. Du trenger ikke nødvendigvis en pause.. Du trenger å slappe av.

Åpenbart at weed ikke var den avslappende aktiviteten du trengte nå, så prøv å finne noe annet som gir sjele-ro

Tldr: narkotika er fy på papir, du stresser for noe som ble veldig forsterket av weed - finn på en annen kvelds-aktivitet til weed frister igjen.
Vis hele sitatet...
Ble en bok istedenfor weed i kveld - ikke helt like chill, men. Takk for svar colakork!
Heisann, har selv hatt en slik episode som du beskriver. Er da sansyneligvis depersonalisering som noen skrev ovenfor. I mitt tilfelle så gikk det helt over etter rundt 3 dager. Er ikke noe å uroe seg så alt for mye over så fremst at det ikke varer i en lang periode
Til opplysning så har jeg røyket i etterkant, ganske jevnlig også uten at jeg har fått en dårlig opplevelse.
Det som hjelper mot Depersonalization er rett og slett å holde seg opptatt, høre på musikk/podcast f.eks.
Sitat av NordKanon Vis innlegg
Heisann, har selv hatt en slik episode som du beskriver. Er da sansyneligvis depersonalisering som noen skrev ovenfor. I mitt tilfelle så gikk det helt over etter rundt 3 dager. Er ikke noe å uroe seg så alt for mye over så fremst at det ikke varer i en lang periode
Til opplysning så har jeg røyket i etterkant, ganske jevnlig også uten at jeg har fått en dårlig opplevelse.
Det som hjelper mot Depersonalization er rett og slett å holde seg opptatt, høre på musikk/podcast f.eks.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Virker som om det er bedre i dag som flere har nevnt ovenfor
Dette peker i retning mot dissosiasjon, ikke psykose. Gjerne søk opp og les litt om depersonalisering og derealisering, du vil nok kjenne deg igjen. Dette er noe de fleste vil oppleve en eller annen gang i livet sitt og det er som oftest helt ufarlig. Jeg sliter selv med dette i forbindelse med psykiske lidelser, og rus har alltid forsterket/trigget disse symptomene.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av m0lly Vis innlegg
Dette peker i retning mot dissosiasjon, ikke psykose. Gjerne søk opp og les litt om depersonalisering og derealisering, du vil nok kjenne deg igjen. Dette er noe de fleste vil oppleve en eller annen gang i livet sitt og det er som oftest helt ufarlig. Jeg sliter selv med dette i forbindelse med psykiske lidelser, og rus har alltid forsterket/trigget disse symptomene.
Vis hele sitatet...
Beste svaret så langt! Har aldri hatt psykose eller opplevd symptomer av psykose, men opplever derealisering ganske ofte. De sterkeste derealiseringene har kommet etter jevnlig bruk av cannabis, og det går alltid over. Veldig merkelig og ubehagelig tilstand, men definitivt ikke tilsvarende det å miste virkeligheten slik man gjør under psykose.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror rett og slett dette er overtenking, og ikke noe depersonalisering eller psykose.

Aldri hørt om noen som har snakket om bad trips uten at de er på tripp da. Med mindre du har spist store mengder edibles så er ikke akkurat hasj noe psykedelika...