Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 912
Heisann.
I det siste har jeg hatt store problemer med at PCen har hatt BSOD flere ganger. Endte opp med å kjøre en fresh windows installasjon i går, og i dag sliter jeg forsatt med problemet.

Dette her er det jeg har klart å finne ut av ang. bluescreenene.

Har tre .dmp filer, men skjønner ikke hvordan jeg skal lese de, så jeg håper at bildet jeg har lagt ved sier nok til at noen muligens kan hjelpe meg?

Takk
Sist endret av Echodius; 4. oktober 2016 kl. 23:25.
Hm, 3.6.16 og resten ifra 2009? Hva pc er dette.. er batteriet i hovedkortet kaputt?

Vel, sjekk minnebrikkene og temperaturer, er altfor lite info til å konkludere med noe som helst så jeg må bare starte med dette
Speccy er et bra Program til å sjekke temperaturer med.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det beste er om du kan laste opp dmp filene her.

Som sagt over, sjekk temperaturer, kan ofte være feilen.
Det du kan gjøre først er å ta en minnetest, eller prøve å boote i sikkermodus for å se om du får samme feil.
All in!
Trådstarter
Da har jeg fått sjekket temperaturer og lignende i Speccy, ser vel ikke ut som om noe er unormalt her?
Kjørte også en sjekk på minnebrikkene, og fant ingen feil.

Og her ligger alle .dmp filene.

Kan også legge til at det hender at skjermene mine blir sorte i typ. 5 sekunder, før de virker igjen og da får jeg opp noe ala "Nvidia kernel xx.xx.xx has stopped working." Har så klart prøvd å oppdatere skjermkortet før, men det er vel mulig at dette er relevant.

Takk for hjelpen folkens!
http://www.memtest86.com/

Kjør den. Om ikke kan det være skjermkort som holder på å ta kvelden.
Eller PSU. PSU som holder på å streike kan lage det snodigste krøll på pc'n.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dump filene viser bare GRAPHICS_DRIVER_TDR_FAULT.

Hva skjer hvis du starter i sikkermodus?
Du kan prøve å avinstallere driver for skjermkort og starte PCen på nytt, da bør generic driver brukes og hvis BSOD kommer fortsatt, det kan være noe hardvare feil også. Hvis den kommer ikke, installer nyeste drivere for skjermkortet