Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4062
Jeg leier en hybel med kjøkken/bad og et rom. Dette er andre etasjen i huset til huseieren (vi deler inngang) og her i andre etasje er det et rom som huseier har brukt som oppbevaringsplass. Nå sa huseier at hun skulle leie ut det rommet noe som vil si at jeg må dele kjøkken og bad. Er dette lov?

Har to månederoppsigelse i kontrakten forresten og jeg leste på nettet at siden vi deler inngang så kan huseier si opp kontrakten uten grunn
Sist endret av danielsen45; 6. september 2016 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
se på kontrakten din, der vil det stå hva du leier. det du leier er det kun du som kan bruke.
Det står 1 rom + kjøkken og bad, men lenger ned her under beskrivelse av leieobjekt står det: Ett enkelt beboelsesrom med adgang til en annens bolig (hybel)
Står det at du skal dele kjøkken + bad med andre ? Hvis ja så er det lov, hvis nei er det kontraktsbrudd. Utleie betyr at du har fullt bruksrett og eier har ingen rett til bruk.. heller ikke andre selvfølgelig.
Sitat av danielsen45 Vis innlegg
Det står 1 rom + kjøkken og bad, men lenger ned her under beskrivelse av leieobjekt står det: Ett enkelt beboelsesrom med adgang til en annens bolig (hybel)
Vis hele sitatet...
Ja da står det vel der. Du leier ett enkelt rom med adgang til annens bolig (kjøkken og bad)
Bør virkelig lese kontrakten nøyere neste gang.. står ingenting ellers om det i kontrakten,
Har han noen Som skal flytte inn? Hvis ikke ville jeg tilbudt meg å ordne det for ham, så har du litt kontroll på hvem det blir.
Hva sto det i annonsen? Avtaletolkning beror på mer enn bare det skriftlige.