Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4157
Hva synes folk om dette?
På en dansk nettavis står grunnen " Onsdag kveld skjøt en pusher mot to politimenn og en sivil borger i Christiania. "
På grunn av dette kom det et krisemøte mellom Christianitters(?) og diskuterte hva de skulle gjøre om organisert kriminalitet som har fått lov til å bosette seg på Freetown narkotikamarkedet. Kan hende jeg har glemt og skrivd flere grunner men dette var det jeg fikk med meg fort.


kilder : http://politiken.dk/indland/kobenhav...pusher-street/ http://www.vg.no/nyheter/utenriks/be...er/a/23783123/
Utrolig det ikke har skjedd tidligere, det er jo ulovlig oppsatte boder og salg av drugs som har pågått i årevis. Hvorfor dem ikke gjør som Amsterdam og dekriminaliserer istedenfor å slite med dette er for meg uforståelig.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Utrolig det ikke har skjedd tidligere, det er jo ulovlig oppsatte boder og salg av drugs som har pågått i årevis. Hvorfor dem ikke gjør som Amsterdam og dekriminaliserer istedenfor å slite med dette er for meg uforståelig.
Vis hele sitatet...
Nå er det "Christianittene" som river bodene ned selv, ikke politiet.
Bodene styres ikke av poltikerne, men diverse ulike bander. Det er det som skaper problemet, og nå har de som bor der fått nok. Det har dog skjedd før, så blir spennende å følge utviklingen.
Det er det smarteste beboerene kunne gjort tror jeg. Ser for meg at de prøver å sende et tydelig signal til omverdenen at det som har skjedd er uakseptabelt.

Det er nok viktig å vise at de tar det seriøst. Men bodene kommer nok tilbake igjen...
Media må snart bestemme seg. Var han pusher? Var han IS medlem? Var han begge deler?
Han kan fint være begge deler. IS anser ikke salg av narkotika til vantro som synd. Dopsalg til ikke-muslimer kan sees på som en form for jihad i seg selv, eller som en metode for å samle inn penger til f.eks. en aksjon.

I tillegg kan "dårlige" muslimer (hverdagskriminelle syndere) med religiøse samvittighetskvaler oppnå umiddelbar tilgivelse og opphøyelse ved å gjennomføre en aksjon.

Hykleriet i det å være kriminell og IS-soldat er oppkonstruert; IS er selv ultrakriminelle og har ingen betenkeligheter i så måte, så lenge den syndende muslimen har et overordnet hellig mål, og så lenge kriminaliteten går utover de vantro. "Light glowed from the mujahideen, who were soft towards the believers and harsh against the kuffar".