Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1464
Hei!

Er det mulig å jobbe i Norge uten lønn? Å ha sjef som mentor, eller en løsning av den typen? Er det noe arbeidsgivere vil være interessert i?

Jeg har et fælt stort hull i CV'n min, og skulle gjerne ha fått litt erfaring og en referanse. Jeg har en økonomisk sikkerhet uansett, men det er ganske status quo som jeg gjerne skulle kommet ut av.

Noen med erfaring eller innsikt i dette?
Hvor holder du til? Hvilke kvalifikasjoner og tidligere erfaringer har du? Jeg har et foretak "på si" hvor jeg til tider leier ut arbeidskraft. Som hovedregel er det fagarbeidere jeg leier ut, men man kan alltids gjøre unntak. Sannsynligheten for at du har relevant erfaring er uansett svært liten, men feel free til å sende meg en PM om du er interessert.

Edit: du vil selvfølgelig få lønn. Når du er på jobb og produserer et stykke arbeid er det du produserer like mye verdt som det andre produserer, uansett hvor gigantisk hullet i CVen din måtte være (gitt at du kan faget ditt, selvsagt).
Sist endret av Sjølvaste; 11. januar 2019 kl. 05:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har mange år med yrker jeg ikke lengre kan utføre, så må skifte til annet beite nå. Slik jeg ser det, så vil jeg havne langt ned på listen over aktuelle ny-ansettelser hvis det utlyses stilling. For å bare få et ben innenfor er jeg villig til å jobbe uten lønn. Kan se for meg at kanskje noen får byråkratisk sammenbrudd, Og at utplasserte NAV-klienter på AAP sikkert er en mer lukrativ løsning for en bedrift?

Er det mulig for en bedrift å bestemme lønnen til en lærling selv? For om jeg får et fagbrev etter 3 år uten lønn, så er det lønn nok i seg selv.
Du kan jo se om noen frivillige organisasjoner har behov for det du kan tilby.
Jeg har bekjente som jobber med alt fra programvareutvikling til støttekontakt for frivillige organisasjoner.