Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1694
Prøver å få satt opp 3 Asus-skjermer på den stasjonære pc'en. Det som er problemet er at jeg får kun bruke 2 skjermer om gangen. Alle 3 kommer opp i AMD control panel, men en av de vil ikke aktiveres. Prøver alle kombinasjoner med extended display, men alltid en av de som ikke vil få tall på ikonet. Så alle 3 virker og kan velge hvilke 2 jeg vil bruke. Men er det noe vesentlig jeg må lære ang å bruke 3 skjermer på en gang? Har jo lyst på extended display med alle 3 på rekke, der jeg kan trekke pila fra venstre skjerm over til neste og til den siste.

Jeg har 3 stk Asus 24" LED VS247HR

link: https://www.komplett.no/product/8293...4-led-vs247hr#

Har 2 stk Radeon HD 6800 kobla sammen med crossfire-kabel. Det ene heter XFX 6870 og det andre greier jeg ikke se hva heter, gidder ikke koble det ut siden det sikkert ikke er så avgjørende. Men tror det også er et 6870-kort, men uten HDMI-tilkobling.

En skjerm er kobla direkte med HDMI, de to andre kobler jeg med DVI-kabel. Har prøvd å bytte porter og kabler men alltid samme resultat, kun 2 blir aktive. Kan det ha noe med at jeg kjører crossfire? Er kun på det ene skjermkortet det kommer opp bilde når jeg kobler til. Det som står øverst, og kun dette har HDMI-utgang. Å kjøre crossfire er jo ikke helt nødvendig for min del, men litt høyere fps på visuals o.l. Noen tips?
Trodde Crossfire var som Nvidias SLI, at du må ha samme kort i crossfire? Hvis du er usikker, kanskje dette er problemet. Sjekket under enhetsbehandling? Regner med du bruker Windows.
Sist endret av sinkpad; 7. desember 2018 kl. 13:55.
Sitat av sinkpad Vis innlegg
Trodde Crossfire var som Nvidias SLI, at du må ha samme kort i crossfire? Hvis du er usikker, kanskje dette er problemet. Sjekket under enhetsbehandling? Regner med du bruker Windows.
Vis hele sitatet...
Ja crossfire fungerer med samme serie ati/amd-kort. Må være tilnærma like. Jeg har 2 stk 6870. Prøvde å disable crossfire i amd control panel, og da virka 3. skjermen når jeg kobla den til i det andre skjermkortet. Det ene kortets skjerm-utganger blir visst disabla når en bruker crossfire da. Men da var problemet løst. Takk.
Sitat av NorskTull Vis innlegg
Ja crossfire fungerer med samme serie ati/amd-kort. Må være tilnærma like. Jeg har 2 stk 6870. Prøvde å disable crossfire i amd control panel, og da virka 3. skjermen når jeg kobla den til i det andre skjermkortet. Det ene kortets skjerm-utganger blir visst disabla når en bruker crossfire da. Men da var problemet løst. Takk.
Vis hele sitatet...
Herlig! Takk for at du delte informasjon om hvordan du løste det