Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 18788
Hei hei. Jeg fant disse http://www.amazon.co.uk/Packet-Firec...4H6MGTWBXSYA45

på nettet og lurte på om de kan snikes under radaren til tollen.
har en buddy som har gjordt det før, men er ikke helt sikker.

Har dere fått det til?
Er vel bare å prøve det Blir det tatt får du vel ikke noe trøbbel for det så
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Er vel bare å prøve det Blir det tatt får du vel ikke noe trøbbel for det så
Vis hele sitatet...
Hva baserer du den antagelsen på?
Kjøp spendon og bestill, og spill uforstående om Hr. Politimann kommer og stiller spørsmål.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva baserer du den antagelsen på?
Vis hele sitatet...
De var ihvertfall ekstremt slacke når det kom til diverse kjemikalier brukt til pyroteknikk. Kan godt være de har forandret policyen eller at de ser mer alvorlig på ferdiglagde produkter, men stort sett har de vært veldig snill (ihvertfall med meg)
Jeg tror dette hadde gått ganske greit. Få det sendt som brevpost. Den lave verdien og en deklarasjon som ikke sier "Explosives" eller "Firecrackers" eller "Stupid but funny toy that helps shitkids blow their limbs off", så er det nok få som gidder å se to ganger på den sendingen. Be selger om å deklarere Toy Parts e.l.

Ville bestilt få pakker flere ganger, fremfor mange en gang, for å holde verdien nede, men husk at om du blir tatt så kan du bli "tagget" i Postens/Tollvesenets systemer slik at hver gang det kommer en pakke til deg fra utlandet, blir pakken sendt direkte til Tollvesenet for åpning.
Er ikke så kult det heller.
Sist endret av Pope; 2. mars 2016 kl. 21:03.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg tror dette hadde gått ganske greit. Få det sendt som brevpost. Den lave verdien og en deklarasjon som ikke sier "Explosives" eller "Firecrackers" eller "Stupid but funny toy that helps shitkids blow their limbs off", så er det nok få som gidder å se to ganger på den sendingen. Be selger om å deklarere Toy Parts e.l.

Ville bestilt få pakker flere ganger, fremfor mange en gang, for å holde verdien nede, men husk at om du blir tatt så kan du bli "tagget" i Postens/Tollvesenets systemer slik at hver gang det kommer en pakke til deg fra utlandet, blir pakken sendt direkte til Tollvesenet for åpning.
Er ikke så kult det heller.
Vis hele sitatet...
Ja, men de kommer i brev, så det er ikke så forferdelig mistenkelig.
Sist endret av InfernalBadger; 2. mars 2016 kl. 21:38.
kjedelig streiting
Bare ikke glem at det er en god del restriksjoner på å sende slike ting da man ikke har særlig lyst på en brann i lasterommet på et fraktfly eller en båt. Riktignok sikkert avsender sitt ansvar at disse reglene følges, men kan tenke meg at hverken toll eller posten blir så veldig blide på deg om de finner noe slikt.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Bare ikke glem at det er en god del restriksjoner på å sende slike ting da man ikke har særlig lyst på en brann i lasterommet på et fraktfly eller en båt. Riktignok sikkert avsender sitt ansvar at disse reglene følges, men kan tenke meg at hverken toll eller posten blir så veldig blide på deg om de finner noe slikt.
Vis hele sitatet...
Nei, men det er jo ikke lovlig fra før av.
Har en følelse av at du vil ha.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bestilte meg et par av disse den 14/3, og idag lå det i postkassa!

Og vips så var man 12 år igjen
Bestilte 100 kinaputter for noen dager siden, kom vel frem idag, ikke åpna eller noe.

Edit: fra amazon
Sist endret av Makkafisn; 18. mars 2016 kl. 21:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bestilte en stort lass kinaputter fra Amazon for halvannen uke siden, og de kom i postkassa i går. Ikke åpnet i tollen eller noe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er jo fyrverkeri men står jo ingenting på boksen hva klasse det er eller noe så de tar det vell som sånn bord bomber eller noe ikke vett jeg :P tviler på de hadde tatt det alvorligt om de ble stoppa i tollen
Kan dere som nettop har bestilt og mottatt pakken linke til hvilken de kjøpte og fortelle om de smalt bra og var fornøyde? ble super gira på kinaputter. husker de solgte tiger scott på svinesund for 10 år sia, definitivt en god tid i livet mitt