Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 13464
Heis, den 30.06 bestilte jeg kulemølle å masse annet smått fra pyrocreations, endelig i dag fikk jeg pakken jeg har venta lenge på, åpnder den opp, plugger kulmølla til omformeren 220-110V trykker på knappen å ingen tegn til liv, ikken en eneste lyd eller bevegelse. Noen som har erfaring fra dem når det gjelder kulemøller ?
Jeg kjøpte en av møllene mine derfra for tre år siden(3 lb- versjonen). Jeg har brukt den mye(hver dag i desember og omtrent en gang i uka resten av året) siden jeg fikk den, og har aldri hatt noen problemer med den. Har hørt andre klage på at reima ryker regelmessig, men at den ikke starter i det hele tatt er jo for dårlig.

Reisa over Atlanteren kan jo ha gitt den litt juling, var det noen bulker eller hakk i pakka når du fikk den? Jeg antar at du har sjekket alle koblinger, og sett etter skader eller lignende? Eller så kan det jo hende at du har vært maks uheldig og fått en defekt motor...

Jeg ville sendt dem en mail og forklart situasjonen. Pyrocreations er et seriøst firma, så de er nok også interesserte i å finne en løsning.

Håper du får den til å virke, og lykke til! Pyroteknikk er en utrolig givende og lærerik hobby så lenge sikkerhet er førsteprioritet!
Hvis det er noe annet du lurer på, send meg gjerne en pm
Takker, insiden av pakken så helt fin ut, men utsiden ble voldtatt av tollen oppe i oslo så er vanskelig å si om den har fått skader under frakt. Har sjekket div koblinger å alt uten å bli noe smartere.

At dem er et seriøst firma virker litt tvilende får meg, har sendt dem et par mailer opp i tida men har aldri, repeterer ALDRI fått svar på en eneste mail...

Venter nå å se om di kansje svarer når det gjelder defekt vare.
Har bestilt derifra flere ganger. Fikk en gang en omformer med brukket stikkontakt, men jeg gadd ikke klage fordi jeg hadde en annen liggende. Har aldri hatt noen andre problemer og de har alltid svart på mail når jeg har hatt spørsmål
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Heis, den 30.06 bestilte jeg kulemølle å masse annet smått fra pyrocreations, endelig i dag fikk jeg pakken jeg har venta lenge på, åpnder den opp, plugger kulmølla til omformeren 220-110V trykker på knappen å ingen tegn til liv, ikken en eneste lyd eller bevegelse. Noen som har erfaring fra dem når det gjelder kulemøller ?
Vis hele sitatet...
Det er mye mer sannsynlig at omformeren er deffekt en møllemotoren. Hvis du har et multimeter eller lignende så kan du jo måle å se hvor feilen ligger. Stikkontakt, omformer, gjennom bryteren og på motoren. Hvis du ikke har måleutstyr kan du bruke lillefingeren
Sitat av sven Vis innlegg
Det er mye mer sannsynlig at omformeren er deffekt en møllemotoren. Hvis du har et multimeter eller lignende så kan du jo måle å se hvor feilen ligger. Stikkontakt, omformer, gjennom bryteren og på motoren.
Vis hele sitatet...
Skal teste dette å komme med tilbakemelding

Fant utav problemet, var en løs ledning inni omformeren
Sist endret av Sup3rn0va123; 19. juli 2014 kl. 20:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg er ganske sikker på at pyrocreations kjøper brukte møller på markedet i USA og selger de videre. Mølla jeg fik virket fint men var helt tydelig godt brukt :P