Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 16008
Hei freaks...
Jeg lager nå flash med KNO3/S/MgAl
Ratioen: 55/05/45.. (pyroguide oppskrift)
Mesh på MgAl: 250-300
KNO3 er ikke airfloat.. (har ikke ballmill)

Dette brenner ganske treigt..
Hvordan kan jeg få det til å brenne fortere?
Takk på forhånd
Kvern det i en kver, seperat, ikke metallet. Evt prøv med mer KNO3.
Kan bruke en morter for å få finere KNO3 men det er hardt arbeid. Anbefaler å få fatt i en kulemølle om du har penger nok
Som sagt, prøv å finn en måte å gjøre kaliumnitratet finere på.

En annen ting du kan prøve er å øke mengden kaliumnitrat i forhold til MgAl. Prøv deg frem for å finne det beste blandingsforholdet for de kjemikaliekvalitetene du har.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Riktig som andre har sagt, slikt flash må mølles LENGE før det fungerer. Husk at det må mølles ved lav hastighet, det er ikke bp som hånderes.
Husk for all del å mølle det FØR du putter oppi metallet. Eksploderende kulemøller er ikke til å spøke med.
▼ ... over en måned senere ... ▼
prøv og knuse kno3 med en morter
HøyRisiko Psykopat
for all del ikkje tru at det brenner sakte inni en kraftig beholder.
Har selv gjort den feilen for mange år siden (ca 10 år siden), testet slow flash ca 5gramm oppå ei treplate og det brant noe rundt 2-4sekund
og da fant eg ut at de var smart å fylle opp en 16 gramms Co2 patron med det for å lage en rakett.
når eg tente fyr på det klarte ikkje lunta anntenne det og eg hadde ingen reserve så eg la en liten hau med flash inntil hullet (rakett liggende) og tende direkte på det.
Ble en liten stikkflamme i 0.5 sekund så smalt det som et rent helvette, og eg har forsatt hørselsskade den dag i dag
bare flaks eg ikkje fikk splinter i meg ^^
Hvordan er det mulig å ikke få splinter i seg? Du skal ha hatt en enorm porsjon med flaks.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hvordan er det mulig å ikke få splinter i seg? Du skal ha hatt en enorm porsjon med flaks.
Vis hele sitatet...
ja, helt sykt og, hodet mitt var rundt en halv til en meter fra "bomba"