Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1469 204368
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Nja, det er jo ganske lett, da. Du tar meal-powderet ditt, BP, og screener inn... mellom 2 og 5% dextrin, tror jeg, (her må noen komme med fakta!). så fukter du miksen, gjerne med en blanding av 75% vann og 15% etanol for raskere tørking, så fukter du det til det får en fin leireaktig form. Klem det sammen, hvis det blir en grei ball er det bra, for vått, la tørke i 15 min... Ta en sil, eller en mesh screen, og dra ballen fram og tilbake over nettingen. da skal små korn ramle ned på tallerkenen du allerede har under(). legg disse på avispapir og la tørke uten hjelp fra lamper o.l...
Sist endret av Bang; 22. februar 2010 kl. 01:55. Grunn: Endret forhold vann/etanol
Sitat av PyroMann Vis innlegg
Er det noen bra forklaring på granulering her? har fått testet litt flash nå (tror jeg er forelsket)
Og nå er neste skritt å få skutt ting opp i lufta, og da er det vel bra med granulert krutt.
Lager trommel til stjerneruller i glassfiber så jeg slipper de rette gantene i en vanlig bøtte.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er så mangen guider til granulering av bp her,
sånn som jeg gjør det er at jeg blander bp med 5% red gum i en boks, så sprayer jeg i en blanding av 75/25, vann/etanol,
men vær forsiktig med å ikke fukte alt formye sånn at du ender opp med en suppe,
Fukt kun slik at alt er lett fuktet som gjør at du kan lage en klump av det,
deretter bruker jeg en grov masket sikt til å presse gjennom klumpen med bp/red gum,
da skal det komme små "kabler" ut av sikten om du gjør riktig, etter på lar du det tørke ute i solen etc, godt spredd ut over en avis.

Har du ikke red gum så kan du forsåvidt bruke kun bp, eller erstatte med dextrin,
jeg har hvertfall hatt best erfaringer med redgum.

Edit: var noen raske sek forsent ute igjend...
Sist endret av Bowman; 22. februar 2010 kl. 01:57.
Hmm, pakken med dexterin har ikke kommet ennå, er det bare ett bindemiddel som kan erstattes med red gum?

Takk Takk, du svarte før jeg rakk å trykke
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av PyroMann Vis innlegg
Hmm, pakken med dexterin har ikke kommet ennå, er det bare ett bindemiddel som kan erstattes med red gum?

Takk Takk, du svarte før jeg rakk å trykke
Vis hele sitatet...

Du kan enkelt lage Dekstrin av Potetmel, ligger vel en guide om det ute her på WiP.
Sist endret av P-freak; 22. februar 2010 kl. 02:00.
Her er desktrin guiden: http://warispeace.co.uk/forum/showthread.php?t=120898
Guider til granulering kan finnes som video på youtube, finnes ikke egen tråd om dette utrolig nok

Hadde vært lettere hvis folk fant søkeknappen, må kanskje fylle 50% av skjermen før noen ser den...
Sist endret av Dwerg; 24. februar 2010 kl. 16:42.
Vil red gum fungere med 40% sprit, så ett sted her att det kreves en del alkohol for å få løst opp reg gum, har blandet 200 g bp med red gum og Absoludt sitron. Hadde ikke noe å presse det igjennom, men fant en liten rasp, og det så ut til å bli små fine granuler.
bare et lynkjapt spørsmål før jeg legger meg igjen: Hvorfor bruke no som på polet i norge koster over 400 kr/l når du kan bruke feks rødsprit?

Absolute citron skal drikkes lille venn!
Barskapet er fullt, men har ikke rødsprit tigjengelig, og gadd ikke å ut å kjøre.

Handler uannsett ikke alkohol i Norge, kjøper i sommerferien da jeg kjører rundt i Europa, og det blir ikke drukket opp før neste ferie, drikker vel kanskje 1-3 ganger i året.

Men vil det fungere bra?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Spør deg selv, du som har testet. Hvor mye 40% kreves det får å løse opp ønsket mengde RG, og vil det da bli for suppe til at man kan granulere det.
Sist endret av Up; 1. mars 2010 kl. 21:08.
vet ikke, gjorde vel feil, blandet red gum pulveret i kruttet og tilsatte sprit til slutt.
Ligger til tørk nå, så får se om det holder seg i sammen.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Det fungerer like fint på den måten faktisk. Men da får du ikke sjekket om alt løses opp.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Vil bare spørre om noen har vært innom denne siden: http://undergroundgadgets.com/content/
Den hadde gode referanser på pyroguideforum og han hadde jo en del interressante kjemikalier til tilsynelatende gode priser
Prøvde å løse opp red gum i sprit til neste posjon, men det ble bare en jævlig seig klump i koppen, løste seg ikke opp mere med mere sprit. spriten ble så vidt litt gulaktig.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
På tide å skaffe seg rødsprit.
Jeg har søkt litt men har ikke funnet så mye. Men kan dere si noen måter jeg kan bestille fra nettet uten bank kort?

Takk for alle svar
Gå til https://www.paypal.com/no
Lag bruker
Overfør penger fra bank kontoen, til paypal kontoen.
???
Pang!
ahh glømte å si at jeg er under 18:/
Har brukt paypal siden lenge før jeg fylte 18
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Nja... Man trenger jo nettbank... Er ikke alle som har det, ihvertfall ikke alle under 15... ellers funker paypal fint, jeg bruker det og er godt under 18...
ja jeg er 13 så fungerer det for meg?
Sitat av Ffjot
Nja... Man trenger jo nettbank
Vis hele sitatet...
Tja, det er jo ikke helt sant. Med nettbank blir det mye enklere, men du kan ta turen i den fysiske banken og.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Har du nettbank? Hvis ja, lag deg en paypal-account, se rundt på siden til du finner info om overføring fra bank. Der finner du et kontonr. Logg inn på nettbank, overfør penger dit og vent et par dager, then shopping spree
(Ikke ansvarlig for mistede penger!)

Sitat av jarl Vis innlegg
Tja, det er jo ikke helt sant. Med nettbank blir det mye enklere, men du kan ta turen i den fysiske banken og.
Vis hele sitatet...
Nja... Kan man det? Er det ikke 18-årsgrense på paypal, egentlig? Mulig banken kan bli litt småsur? Evt mistenksom?
Sist endret av Ffojt; 5. mars 2010 kl. 17:52.
søren:/ har ikke nettbank så da er det allså ingen annen måte jeg kan handle fra for eksempel czort?
Du kan som sagt overføre til paypal-kontoen på gammelmåten (stikk ned til banken din og hør, dette krever da dog at du er i besittelse av en bankkonto i utgangspunktet), hvor du bruker en giro e.l for å overføre midler i stedet for nettbank. Som sagt, du trenger ikke nettbank, det gjør bare ting en hel del enklere. Enten det, eller gjør deg til venns med noen som har et kredittkort og få h*n til å legge ut for deg.
Sist endret av Hedges; 5. mars 2010 kl. 18:13.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Er czort et eksempel eller det stedet du skal handle fra? Han tar bare bankoverføring, så da er det bare å stikke ned i banken med kontonummeret hans...
jeg hadde tenkt å handle fra han ja så da trenger jeg bare kontanter og kontonummeret hans?
Sist endret av tobidass; 5. mars 2010 kl. 18:19.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
ja... Det er jo greit å ha en bankkonto, men du trenger forsåvidt ikke det engang...
Det er fult mulig for hvem som helst å betale/overføre et kontantbeløp til hvile som helst konto uten å ha noe form for kundeforhold til bank/post. Det er bare å ta med pengene til posten oppgi kontonr + beløp. du må regne med en liten avgift.. De har ikke lov til å spørre hva beløpet er for.
Sist endret av aron; 5. mars 2010 kl. 18:55.
Konge! Tusen takk for alle svar nå blir det nok enn stor pakke fra czort
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Tja... Ville forslå å vente til han åpner
Han åpner snart...
LOL ja kan du skrive når han åpner?
Sist endret av tobidass; 6. mars 2010 kl. 12:16.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jada... Han sender ut en Mail til de som ber om det, men ikke noe problem, skriver her jeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Heisann! Jeg driver å snakker med czort-mannen om fremtiden(), men han sier at selvom butikken hans åpner om ikke altfor lenge vil han kun ha black000-type aluminium en stund fremover... For å legge opp kjøp videre, er black000 skikket til stjerner, thermite, etc.?
Vet thermite er teit med dyrt Al, men jeg skal prøve å overtale Naturfagslærer om å ha eksperiment med thermite i timen
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Vel, er det en fordel å lage thermitt med superreaktivt Al? Jeg hadde satset på atomisert uansett.

Men! Du sier at han kun har mørk Al en stund fremover, eller at han kun har aluminium av typen mørk fremover en stund?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Misforsto ham litt... Han har både black000 og atomized... Han har det meste på plass nå, bare et tidsspørsmål før han åpner...
har hørt det koster ca. 250-300 danske kroner for bankoverførsel, men 40 for netbank overførsel.. 300 kr er rimelig meget... bliver nødt til at finde en der kan modtage pakken... :/
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Skjønner ikke helt forskjellen på bankoverførsel mot nettbankoverføring, men hvorfor må du få noen til å ta imot sakene for deg?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Bankoverførsel er vel å gå i banken og få en funksjonær til å overføre. Czort betalte i allefall jeg med moneybookers. Fungerte utmerket, og kostet ingenting når jeg overførte via nettbanken i stedet for kredittkortet!
Nå har jeg nettop laget en nettbutikk til nybegynnere.
http://www.pyrotouch.com

PS. Siden kan være litt treig
Sist endret av kulii11; 21. mars 2010 kl. 00:23.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hm... Så så likt ut som sida til whatever han heter, at jeg må spørre: Håper ikke du har tengt å gjøre som han whatever han heter, å selge bra i starten, så ta imot penger uten å sende varer?
Ser bra ut, kanskje jeg skulle ta meg litt kno3, du hadde hyggelige priser...

Edit: Artige kategorier: Pyro-relatert og så iPod-tilbehør
Sist endret av Ffojt; 21. mars 2010 kl. 00:56.
Hehe.

Jeg skal ikke gjøre sånn som han som hadde Kjemishop.com

Det ser veldig likt ut pga. samme ecommerce program
Sist endret av kulii11; 21. mars 2010 kl. 00:57.
kjedelig streiting
Sitat av kulii11 Vis innlegg
Nå har jeg nettop laget en nettbutikk til nybegynnere.
http://www.pyrotouch.com

PS. Siden kan være litt treig
Vis hele sitatet...
Godt iniativ! Et tips forresten. Gjør litt med layouten av butikken, og fjern den grønne fargen. Den likner litt på en useriøs nettbutikk vi alle kjenner.
Uansett, lykke til, håper det går bedre med deg enn en viss annen butikk her
vet det, jeg skal skifte etterhvert, har nettop satt den opp, så det er standard bakgrunn
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hm... HVis jeg skulle slumpe til å føle for noen rør, hvor lang tid ville du bruke på å sende ut de?

Edit: Rent teoretisk, "assa"
Sist endret av Ffojt; 21. mars 2010 kl. 01:12.
Ehhm, Hva mener du?

Vis du bestiller rør må jeg bare bort å kjøpe Pakke/brev, så sender jeg det så fort som mulig
Hvis du må bort å kjøpe brev/pakker hver gang noen bestiller noe virker det ikke særlig seriøst.
Kjøp heller inn mange frimerker og pakker/brev, eller bruk en eller annen bedriftsavtale med posten.
jaja, men jeg har jo nettop startet da

Men jeg har endel brev liggenes rett foran meg nå da
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Lykke til! Initiativet og ideen er god, håper det holder
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Siden er utrolig treig her hvertfall, går det an å fikse noe med det?
vet ikke helt, skal snakke med web-host firmaet.