Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 976
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Dette måtte selvsagt forekomme rett før jeg hadde tenkt å ta opp litt gaming.

Uansett, laptopen viser bare en whitescreen nå, med både horisontale og vertikale streker i noen veldig blasse farger, linjene er meget tynne. Men det å koble til en ekstern skjerm går helt fint, pcen fungerer som normalt da.

Jeg mistener en av følgende; 1 Lcd/skjermledningen er løs, jeg fikk faktisk bilde på laptopens skjerm ved å bøye skjermen litt frem og tilbake før det forsvant, og igjen ble en hvit skjerm. 2 Det er selve Lcd panalet det er noe galt med. Ikke godt å si hva det kan være. Jeg ville prøve å reformatere, men det gikk dårlig da Bios vil vises på laptopens skjerm uansett.

Så spørsmålet er om jeg skulle prøve å fikse dette selv, men da går jeg ut ifra at garanti ryker om jeg faktisk må åpne pcen. Frister lite å sende det inn til Acer(er en aspire modell fra 2016) da verkstedet ofte tar seg ganske god tid. Har jeg annet valg enn å sende den inn til reparasjon?
Jeg syntes det høres ut som en dårlig "flexible flat cable", og det er relativt rett frem a bytte selv, om man er litt tålmodig. Jeg ville sendt den inn, dette er helt klart en reklamasjonssak og det kan være lurt å ha servicehistorikk på maskinen.

Du kan nok helt trygt skru den opp for å se om kabelen sitter helt fast uten å være redd for å miste garantien. Dessuten, dette er en reklamasjonssak.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg syntes det høres ut som en dårlig "flexible flat cable", og det er relativt rett frem a bytte selv, om man er litt tålmodig. Jeg ville sendt den inn, dette er helt klart en reklamasjonssak og det kan være lurt å ha servicehistorikk på maskinen.
Vis hele sitatet...
Ja dette jeg mente, men behøver jeg å bytte kabel, om den bare er litt løs? Letteste er jo bare å sende den inn, men da jeg snakket med acer om hvor lang tid en rep vil ta visste de ikke(naturlig nok) Men en indikator på om det tar 2 uker eller 2 mnder hadde vært flott. Kjedelig å være pc-løs da jeg sender ganske så mange mailer om dagen med vedlagte emner, som kan være litt stress fra telefon.
Ja, det er ikke helt ideelt i den situasjonen.

Vil tro det er en ødelagt kabel. Men det er alltid verdt å sjekke om den bare sitter litt dårlig fast.

Nå nekter jeg å tro at de bruker langt mer enn to uker på en service, du har uansett krav på en låne-PC hvis servicetiden tar mer enn en uke. Det kan være de legger seg litt på bakbeina og ikke vil gi deg en PC før det har gått en uke, men da er de relativt kjipe. Du har teknisk sett krav på en tilsvarende låne-PC, men det ville jeg ikke ha belaget meg på, med mindre du vil lage mye styr. Du vil i det minste få en maskin du kan bruke til e-post og dokumentbehandling.

Se relevant lovverk: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2...KAPITTEL_6#§30
Sist endret av Deezire; 30. oktober 2018 kl. 13:40. Grunn: foobar
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Ja, det er ikke helt ideelt i den situasjonen.

Vil tro det er en ødelagt kabel. Men det er alltid verdt å sjekke om den bare sitter litt dårlig fast.

Nå nekter jeg å tro at de bruker langt mer enn to uker på en service, du har uansett krav på en låne-PC hvis servicetiden tar mer enn en uke. Det kan være de legger seg litt på bakbeina og ikke vil gi deg en PC før det har gått en uke, men da er de relativt kjipe. Du har teknisk sett krav på en tilsvarende låne-PC, men det ville jeg ikke ha belaget meg på, med mindre du vil lage mye styr. Du vil i det minste få en maskin du kan bruke til e-post og dokumentbehandling.

Se relevant lovverk: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2...KAPITTEL_6#§30
Vis hele sitatet...
Da skal jeg vurdere å åpne den for en sjekk. Uansett takk for godt svar, og for link. Det blir vel til å levere den inn da, mest sannsynlig. Jeg får vel heller høre med noen venner, eller noen i familien om å låne en pc om det skulle bli nødvendig.