Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 22238
Har norsk pyro dødd ut?
Ser at ingen av trådene på forumet er aktiv lengre og warispeace er nede
KETEN svarer ikke på Mail lengre og det virker som at all pyro er langt på is

Hadde en liten pause fra pyro grunnet kjæreste som ikke var så fan! Men nå er det godtatt av hun og jeg kom tilbake til synet av gamle innlegg og nedlagte sider!
Lurer på det samme, håper det blusser til noe liv igjen
Har nok noe med Utøya å gjøre
Sist endret av Grix; 2. juli 2014 kl. 19:22.
Jeg holder fortsatt på ihvertfall. Kjedelig med lite aktivitet i forumene, men sånn er det. Enten er det svært få igjen i Norge som driver med amatørpyroteknikk eller så velger de som driver med det å holde en lav profil, ikke vet jeg. Jeg vet ihvertfall om en god del folk som var aktive for noen år siden, men som ikke holder på lenger. Det er trist å si det, men jeg tror nok ikke rekrutteringa kommer til å være stor framover.
Pyro og kjemi er i praksis nesten forbudt å ha som hobby.
ThaChick's Avatar
Trådstarter
46 6
Fikk svar fra KETEN i går.
Han sa at etter utøya stoppet alt av bestillinger fra Norge
Jeg har også noen prosjekter på gang, men jeg kjenner ikke så mange andre som fortsatt. Må nok si meg enig med mathias, blir nok dårlig med nye hobbypyroer i tiden fremover...

Heldigvis finnes det andre leverandører enn Keten der ute
Sitat av ThaChick Vis innlegg
Fikk svar fra KETEN i går.
Han sa at etter utøya stoppet alt av bestillinger fra Norge
Vis hele sitatet...
Kjemikalier kan fortsatt kjøpes via ebay. I mindre mengder får
jeg tilsendt b.l.a barium nitrate, svovel, metall støv og m.m
Keten leverer da fortsatt varene, bare ikke med posten og litt mere diskrè
ThaChick's Avatar
Trådstarter
46 6
Jada, KETEN leverer enda!
Men hadde vært veldig kjekt å se forumet blusse opp igjen <3
Savner det å se nye innlegg og diskusjoner her på forumet!
Sitat av Hutch Vis innlegg
Keten leverer da fortsatt varene, bare ikke med posten og litt mere diskrè
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri bestilt fra Keten. Det jeg får via Ebay er meget diskret pakket.
Det er litt tykke brev med to gode plast poser på innsiden.

Mere godt nok til svært mange stoffer.
Synes det er litt synd at folk er redd for å bli etterforsket og eller/kanskje stemplet som potensiell terrorist for å ha pyro som en hobby. Folk kan da gå på massakre med gaffel også..
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Synes det er litt synd at folk er redd for å bli etterforsket og eller/kanskje stemplet som potensiell terrorist for å ha pyro som en hobby. Folk kan da gå på massakre med gaffel også..
Vis hele sitatet...
Litt vanskeligere å drepe en titalls folk og ødelegge hele bygninger på et blunk med bare en gaffel
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Litt vanskeligere å drepe en titalls folk og ødelegge hele bygninger på et blunk med bare en gaffel
Vis hele sitatet...
Men det er det jo strengt tatt med 100 gram svovel kjøpt på ebay og
Vi har bensin, varmtvannsapparater, skytevåpen, jeg kan ikke tro at det hjelper stort at de har stoppet enkel tilførsel av kjemikalier.
Norsk Pyro er utbrent, kjemi er mest av intresse for de som ønsker å fylle kroppen med dop.
Jeg har hatt en lang pause, men mottok kulemølle i posten på fredag, så nå skal jeg begynne litt igjen.

Jeg var jo en av de som ble ringt av PST, men jeg fortalte sannheten og det ble ikke refs i det hele tatt.
Tror at alle idiotene som syntes det var gøy å lage HE har ødelagt mye for de andre som legger mye arbeid i "ufarlig" nyttårsmoro.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg har hatt en lang pause, men mottok kulemølle i posten på fredag, så nå skal jeg begynne litt igjen.

Jeg var jo en av de som ble ringt av PST, men jeg fortalte sannheten og det ble ikke refs i det hele tatt.
Tror at alle idiotene som syntes det var gøy å lage HE har ødelagt mye for de andre som legger mye arbeid i "ufarlig" nyttårsmoro.
Vis hele sitatet...
Han fra PST som jeg var på møte med var jo bare trivelig å snakke med, fortalte han om det jeg drev med (lagde fyrverkeri) og det eneste han sa, var at jeg BURDE slutte med det, siden det er ulovlig, men at han ikke kunne stoppe meg

For min del er det økonomien som har satt en stopper på meg de siste årene. Måtte prioritere litt annereldes mens jeg gikk på vgs. Nå som jeg er lærling, med inntekt, kanskje jeg starter opp litt igjen.

Har enda ikke fått laget de shellsa jeg drømte om
Pyro og annet hjemme laget pang pang -> "BURDE slutte med det, siden det er ulovlig,
men at han ikke kunne stoppe meg"

De følger med men så lenge dette er privat hobby i liten skala blir det ikke gjort noe.
Jeg har kjøpt mye smått via ebay. P.g.a liten mengde og at mye går under radaren
kan jeg fritt holde på.

I min postkasse er det nå kommet en liten pakke med pulver av kobber. Ett blåfarget
lite smell på terrassen.
Jeg har til en hviss grad slutta å produsere pyro ettersom tollen har tatt beslag på alt det "saltliknende pulvret" jeg har bestilt. De ber om fakuta og beskrivelse av innhold, men de nekter å sende det vidre til meg. Har man ikke mel, blir det ikke brød.
Sitat av Ikketilånevnes Vis innlegg
Jeg har til en hviss grad slutta å produsere pyro ettersom tollen har tatt beslag på alt det "saltliknende pulvret" jeg har bestilt. De ber om fakuta og beskrivelse av innhold, men de nekter å sende det vidre til meg. Har man ikke mel, blir det ikke brød.
Vis hele sitatet...
Du sier ingenting om mengde. Enten er du eller din leverandører blitt
svarte listet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Lurer jeg og på er det ingen som holder på lenger ?
De som holder på holder nok ikke på i noen særlig skala, og de som faktisk lager noe mer enn røykbomber er vel ikke så interessert i å snakke høyt om dette (eller poste på et av Norges største forum for den slags skyld)
Har nesten sluttet etter PST var på døra etter Breivik (som staten bruker mange millioner på at skal ha de bra......)
Blir litt smått rundt nyttår men ikke noe mer en flash.
Har forsatt my kjemikaljer så kan bruke men er låst bort i sikkerhetsskap og brannsiker koffert.

Har veldig lite lyst på uønsket besøk igjen��