Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 15210
Heisann! Jeg fikk en epost fra Keten igår om at han nå sender til Norge igjen

Han sa at han hadde hatt problemer med selskapet som sendte pakkene til Norge, men at han nå hadde fått et nytt.
Han sa også det at store deler av exporten var til Norge g at han trengte de norske kundene, og spurte derfor om ikke jeg ville legge inn et i legg om at han var tilbake.

Han nevnte også at han leter etter en partner her i Norge som kan være interessert i å drive bussines med han

Så for de som fortsatt holder på med dette som hobby så kan det være greit å sjekke han ut
http://www.keten.com.pl/
Interessant. Noen er det over tre år siden jeg handlet fra polen, og da var det vel hos han andre leverandøren, Thomaz ett eller annet.

Utvalget er ingenting å klage på, men import av slike stoffer kan være vanskelig i dag. Noen som har nylige erfaringer?
Jeg fikk en pakke med 10kg kno3 fra keten her i januar tror jeg det var null stress!
Er det stor sjanse for at 200 g kno3 blir stopt ?
Sitat av helland1212 Vis innlegg
Er det stor sjanse for at 200 g kno3 blir stopt ?
Vis hele sitatet...
Nei, kno3 er ingen problem å få inn
Det er ikke ulovlig å kjøpe kno3
Hva kostet 10kg?
Sitat av jorwax Vis innlegg
Hva kostet 10kg?
Vis hele sitatet...
10kg KNO3?

Er ikke verre en å gå inn på nettsida til KETEN og sjekke selv

Men siden jeg nettopp leste gjennom prislista. 10kg KNO3 koster 260zl/530NOK. Litt usikker på hva frakta ligger på.
Nei, men lenge leve latskapen

530kr er jo grisebillig! Tror jaggu jeg skal bestille noe selv.
Sitat av jorwax Vis innlegg
Nei, men lenge leve latskapen

530kr er jo grisebillig! Tror jaggu jeg skal bestille noe selv.
Vis hele sitatet...

Grisebillig?! Du skulle sett Likurg, han solgte for 14kr/kilo
Etter hva jeg har gitt tidligere, så er det grisebillig jo
220kr i frakt opp til 10kg og 110kr for 5kg ca
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som nylig har bestilt?
ble det stoppet i tollen?

hvordan er det med kalium perklorat? det er jo tyderligvis fulstendig ulovlig.
kilde: http://www.dsb.no/utgangsstoffer_for_eksplosiver
Sist endret av johavoll; 6. januar 2015 kl. 21:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva sier tollen om dette egentlig? Stopper jo alt som finnes?
ja de stopper det meste. er ikke helt sikker hvordan de gjør det vist forsendingen er merket som en gave. når jeg bestilte fra likurg for noen år siden (8 kg kjemikalier) var det merket som gave og jeg betalte ingen toll eller import så det kan jo være mulighet for det fortsatt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om KETEN har ferie? Svarer ikke på mail.(skulle bestille)
tror det. har samme problemet
Et alternativ til keten er onyxmet.com. Kjøpte noe gallium av dem for en stund siden men ser de selger det meste annet av kjemikalier også.
Sitat av Grix Vis innlegg
Et alternativ til keten er onyxmet.com. Kjøpte noe gallium av dem for en stund siden men ser de selger det meste annet av kjemikalier også.
Vis hele sitatet...
litt manglende utvalg når det kommer til pyroteknisk bruk. prisene ser også mere ut som om de er rettet mot skole laboratorier også. 560 kr for et kilo kalium nitrat er veldig drøyt for pyroteknisk bruk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Grix Vis innlegg
Et alternativ til keten er onyxmet.com. Kjøpte noe gallium av dem for en stund siden men ser de selger det meste annet av kjemikalier også.
Vis hele sitatet...
hva i all verden kan gallium brukes til da..?
bortsett fra at det er kult partytriks å ha et metall som smelter i hånda
Sitat av Pyrokris Vis innlegg
hva i all verden kan gallium brukes til da..?
bortsett fra at det er kult partytriks å ha et metall som smelter i hånda
Vis hele sitatet...
her