Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 14349
Hei og hå

Jeg har to spørsmål!

1.
I dag tidlig satt jeg og leste gamle PMer på forumet, og merket at det var en del handler jeg gjorde der jeg glemte alt i noen måneder før jeg fikk ræven i gir og faktisk sendte det jeg skulle. Jeg frykter at jeg har svindlet noen (uten at det selvfølgelig var meningen). Så vidt jeg så hadde alt gått greit (selv om noen pakker ble sendt en del måneder for sent), men om noen mangler penger eller kjemikalier (eller noe annet pyrorelatert) fra meg, så hadde det vært flott om du sendte meg en PM så vi kunne skværet opp!

2. Jeg hadde for en stund siden noen hundre gram med Mentylenblått, men solgte dette til en eller annen på bruket. Jeg sitter her å prøver å finne ut hvor jeg kan kjøpe mer, siden Likurg er lagt ned. Jeg trenger ikke store mengder, men 2g for 100kr på eBay blir litt drøyt. Jeg trenger det i pulverform. Noen som vet om en grei side som selger dette her så rent som mulig?

-Sinken
Sist endret av BomberMan; 1. desember 2014 kl. 23:13. Grunn: Typofaen
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
For deg og andre som tenker på slikt kan det være kjekt å laste ned PM-ene i t.d. CSV: Brukerprofil -> PM-mapper.
Har du sjekket Keten?

De har jo nettopp åpnet for handel til Norge
Med tanke på hvordan Keten pleide å være, så vil jeg helst unngå. Men det ser ut som om får fikset det
Hva er det som er gale med keten ?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av helland1212 Vis innlegg
Hva er det som er gale med keten ?
Vis hele sitatet...
Han har en lei tendens til å alltid somle et par-tre måneder med å sende pakken din grunnet dødsfall i nær familie. Og inkludert på kjøpet får du meget sannsynlig et besøk av PST.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Han har en lei tendens til å alltid somle et par-tre måneder med å sende pakken din grunnet dødsfall i nær familie. Og inkludert på kjøpet får du meget sannsynlig et besøk av PST.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde aldri de problemene :s
De siste to gangene jeg har handlet hos han har pakken blitt sendt dagen etter
Men får vell ikke pst av små menger.
Sitat av helland1212 Vis innlegg
Men får vell ikke pst av små menger.
Vis hele sitatet...
Kan hende de ringer deg og spør deg hva du skal med det.. Men om du bestiller 1kg med kno3 vil de nok mest sannsynlig ikke bry seg men tror de fleste som holder på med pyro har vært i kontakt med de
Har selv vært invitert på kaffe hos polisen
Kjøpte nylig 1kg rødt fosfor fra Keten, vil dette komme gjennom tollen uhindret,
eller vil jeg ende opp med et besøk fra PST?
Burde trolig ha vurdert denne risikoen før jeg fullførte kjøpet.
GOP
snikfreak siden 2008
Sitat av FridericusRex Vis innlegg
Kjøpte nylig 1kg rødt fosfor fra Keten, vil dette komme gjennom tollen uhindret,
eller vil jeg ende opp med et besøk fra PST?
Burde trolig ha vurdert denne risikoen før jeg fullførte kjøpet.
Vis hele sitatet...
Tror heller du får deg et besøk av narkotika politiet enn PST, i og med at man bruker rød fosfor når man lager god gammaldags krystallisert Metamfetamin.
Hvorfor i allverden er det lov å selge kraftige pyro ingredienser til "amatører" her?
Og ikke drugs eller rc'er?
Sist endret av jenspetter93; 3. desember 2014 kl. 18:30.
GOP: Tja, da burde man jo fått politiet på døren får å handle hva som helst. Fyrstikker brukes for å tenne på ting, så det kan bli brukt til ulovlige ting.

jenspetter93: Om du snakker om selve forumet, så er det ikke lov å diskutere salg og kjøp mellom brukere, og tidligere var det et stor nei å diskutere kjøp og salg av narkotika generelt. Det har så vidt jeg vet med Norges lover å gjøre. Det er ulovlig å besitte narkotika, men det er helt lovlig å besitte de fleste kjemikalier en hobbypyroteknikker trenger.
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Hvorfor i allverden er det lov å selge kraftige pyro ingredienser til "amatører" her?
Og ikke drugs eller rc'er?
Vis hele sitatet...
Fordi man ikke bryter norsk lov når man handler svovel, kull, aluminium, kaliumnitrat osv

Mange av kjemikaliene som brukes er lovlige, og er helt vanlig å bruke til andre ting
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Fordi man ikke bryter norsk lov når man handler svovel, kull, aluminium, kaliumnitrat osv

Mange av kjemikaliene som brukes er lovlige, og er helt vanlig å bruke til andre ting
Vis hele sitatet...
Til info: Jeg bare lurte, har 0 peiling når det kommer til pyro
Sist endret av jenspetter93; 3. desember 2014 kl. 21:24.
Så man kan bare si man skal bruke kno3 i akvarie for og senke phen ?
Vel tja, du kan sikkert finne opp mye rare unnskyldninger, politimenn er ikke kjemikere, men de stopper deg nok ikke om du sier "Skal lage noen små røykbomber" elns
Metylenblått fåes jo kjøpt hos apoteket. Har kjøpt det flere ganger i forbindelse med akvariehold. Kanskje litt dyrere enn å handle på nett selfølgelig, men det er jo tilgjengelig iallefall
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Hvorfor i allverden er det lov å selge kraftige pyro ingredienser til "amatører" her?
Og ikke drugs eller rc'er?
Vis hele sitatet...
Til informasjon så er det ikke lov å selge noe som helst via nFF lenger. Det var det før i tida, men det ble det slutt på for noen år siden.
Sist endret av BomberMan; 5. desember 2014 kl. 07:17.