Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 12806
Heisan, fant ut at jeg ville prøve meg på å lage en liten rakett med KNO3 og sukker...

Vet hvordan det skal gjøres, så trenger ikke svar angående dette.
Problemet var å få tak i KNO3. Jeg leste meg opp det jeg kunne på nettet og klarte ikke finne noe som helst om at det var ulovlig å importere, så da kjøpte jeg fra Ebay. men fikk nå et brev i posten idag fra Bring.
"Melding om ankommet ufortollet sending"

Brev fra Bring

Hva må jeg gjøre? Kan jeg få tillatelse fra DSB?
Er jo ikke bedriftskunde...

Regner med at det blir returnert/destruert om jeg ikke svarer? (kosta meg 150kr, så ikke så farlig, men ville gjerne prøve det...)


Noen tips?
Går ikke an å se hva det står på bilde..

Jeg fikk ett lignende brev en gang, da hadde jeg bestilt en kulemølle.
Ring å hør hvorfor de har stoppet pakka da vel!
GOP
snikfreak siden 2008
Tydelig at de har blitt strengere på dette etter 22 juli. http://www.dsb.no/Global/Publikasjon...precursors.pdf
Så felleskjøpet eller en som driver innenfor landbruk er nok det beste hvis du skal ha det. Føler med deg, husker jeg kjøpte krista-k til "mormor" siden hun var så gammel og ikke klarte å dra til felleskjøpte. Nå bor jeg i USA og kan kjøpe det på butikken eller bestille uten noe stress. Men blir lite av det i og med at jeg jobber innenfor DOD og har tilgang til litt heftigere substanser og objekter

nå i juletider er det perfekt å kjøpe fra apotekene, si det er til bestemors julesylte obs! obs! er svindyrt, men hva ofrer vi vel ikke for hobbyen.

Tror de bare er å glemme å få godkjenning fra dsb. Ring tollen også dsb, kan hende de er i julestemning hvis du sier det er til julesylta.

Tror de bare er å glemme å få godkjenning fra dsb. Ring tollen også dsb, kan hende de er i julestemning hvis du sier det er til julesylta.
Sist endret av GOP; 15. november 2014 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Cal.12. burde gå fint å se hva som står på bildet... er god oppløsning på det! men du ser
Får vel prøve å ringe og høre...

GOP. Får kanskje prøve meg på julesylta :P men hva brukes det eksakt til da? Greit å ikke sitte som en annen idiot å ikke ha peiling på hvorfor "bestemor" skal ha det til julesylta
Sist endret av BomberMan; 17. november 2014 kl. 00:52. Grunn: Dupe
GOP
snikfreak siden 2008
Sitat av oeei Vis innlegg
Cal.12. burde gå fint å se hva som står på bildet... er god oppløsning på det! men du ser
Får vel prøve å ringe og høre...

GOP. Får kanskje prøve meg på julesylta :P men hva brukes det eksakt til da? Greit å ikke sitte som en annen idiot å ikke ha peiling på hvorfor "bestemor" skal ha det til julesylta
Vis hele sitatet...
Mener å huske at det blir brukt som konserveringsmiddel og for å gjøre kjøttet rødere og gi det et friskt utseende.
Var det 1KG som står i brevet du kjøpte?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det går ikke ann å lese bildet fordi oppløsningen er 112x150 pixler.

Pakka har nå ankommet norge, og du bør få den tilsendt til postkontor/postkasse. Må bare godkjenne fortollinga. Det skal være gratis fordi varen er under 200kr.

Samme spm http://freak.no/forum/showthread.php?t=175753