Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1549
Vel, som sikkert flere har fått med seg har nettsidene til antipiratbyran blitt byttet ut med litt morsom info fra "Arga Unga Hackare". Riktig underholdende lesing er det faktisk, vil helst ikke være i Peter Markus Bergströms sko nå. Etter sigende vil han nok få litt blest for detta. Dette minner jo om diverse mafiafilmer, en kan jo tydeligvis vente å finne liket til tystere liggende med sine egne testikler i munnen...

edit: http://piratbyran.org/ og http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...616672,00.html
Sist endret av egeulf; 14. mars 2005 kl. 18:13.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Et mirror av siden da den ble defacet?
Er vel kanskje ikke en bombe at warez-striden etterhvert kommer til å utvikle seg til en krig. To sider som begge mener de har rett, og som begge er villige til å gå ganske langt for å få igjennom dette.
Online Guerrilla Warfare?
Siden er nå defacet enda?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Såvidt jeg kan se så er dem faktisk ikke defaced. Det er snakk om en dns-takeover.

Ta en tur innom netsol og sjekk whois på domenet.
Når en ser på hvordan MPAA/RIAA og mange andre har kjøpt/lobbyet seg inn i det europeiske rettsvesenet og antipiratbyråer som antipiratbyrån går ut og direkte lyger til massemediane og oppfører seg som om de er en rettsinnstans så skjønner jeg godt at mange blir sinte. Dette blir det konsekvenser av..
Det som er mer spennende å se er hvor lav sikkerhet Chello har på kundedatabasen sin
*EDIT* var litt for trøtt :P

Synes det er bra at de viser motstand, stå på sier jeg!
Sist endret av aphex; 14. mars 2005 kl. 19:26.
som fortjent
They have my gratitude

Bra å se at noen slår tilbake, men for å si det slikt: Jeg ønsker at vi får noen klare lover i Norge, som forteller hva som er lov og ikke lov; håper da selvsagt at mest mulig blir lov inne "warez"
they had it coming to them.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Sitat av zykes
they had it coming to them.
Vis hele sitatet...
Fordi de er imot at folk bryter loven?

Pray explain?
unnskyld for å skrive det uklart. men som cspace sier, så fikk dem som fortjent. og ja jeg synes de fortjente det, dem tar jo blod priser for både spill, musikk og filmer her i landet!

er ikke rart at folk tyr til piratvirksomhet i stedet for å bruke hundrevis av lapper på media.
bra at det kjempes tilbake
Sitat av SharQ
Fordi de er imot at folk bryter loven?

Pray explain?
Vis hele sitatet...
Problemet med slike organisasjoner er at de underminerer at det til tider også finnes frie alternativer (kanskje ikke så rart med tanke på hvem som støtter dem, men men).
Sitat av SharQ
Fordi de er imot at folk bryter loven?

Pray explain?
Vis hele sitatet...
Når ble det opp til sivile organisasjoner og håndheve loven? De bruker skitne metoder i sin kamp mot piratkopiering og kan ikke forvente at folk blir sinte.
synes det er rart at antipiratbyran ol. får lov å fortsette, de er jo råtne, bruker skitne triks og har ikke egentlig folkets støtte heller.

flotters at noen tar ansvar og hacker dem
Ser ut til at dem kommer til å få som fortjent. Forhåpentligvis.

http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1305719

effie, det kalles stasi metoder. Infiltrasjon og terror.
Det er og mange privatpersoner i Sverige som har annmeldt antipiratbyran for brudd på personvernloven..