Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1005
Hei folkens!


Jeg har idag vært på en konferansetime med mor og læreren min, og han mente at jeg burde konsentrere meg med leksene og at jeg bør liksom lage en plan over hva jeg skal gjøre og slikt.
Jeg er jo en aktiv data-bruker, og lurte på om det finnes noen programmer som gjør dette enkelt for meg, med disse egenskapene:
- Sette opp timeplan for skoledagen (altså viser hvilke fag jeg har på skolen idag)
- At jeg kan sette inn karakterer på prøvene jeg setter "notifikasjon" på. Altså, f.eks så skriver jeg "Mandag 14.00 har jeg prøve i matte" og etter prøven jeg har fått prøven evaluert, så er jeg nødt til å sette inn en karakter, og at jeg skriver under; lær til neste gang f.eks.
- At jeg kan lage en lekseplan der jeg setter opp et automatisk system som f.eks viser: at jeg har 2 ukers lekseplan og at jeg f.eks har norsklekser til 2 uka onsdag innleveringsfrist.
- Sette inn tider på innleveringer, prøvedager og tentamener.

Finnes det noen sånne?
du leter etter en ... kalender?
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Hei folkens!


Jeg har idag vært på en konferansetime med mor og læreren min, og han mente at jeg burde konsentrere meg med leksene og at jeg bør liksom lage en plan over hva jeg skal gjøre og slikt.
Jeg er jo en aktiv data-bruker, og lurte på om det finnes noen programmer som gjør dette enkelt for meg, med disse egenskapene:
- Sette opp timeplan for skoledagen (altså viser hvilke fag jeg har på skolen idag)
- At jeg kan sette inn karakterer på prøvene jeg setter "notifikasjon" på. Altså, f.eks så skriver jeg "Mandag 14.00 har jeg prøve i matte" og etter prøven jeg har fått prøven evaluert, så er jeg nødt til å sette inn en karakter, og at jeg skriver under; lær til neste gang f.eks.
- At jeg kan lage en lekseplan der jeg setter opp et automatisk system som f.eks viser: at jeg har 2 ukers lekseplan og at jeg f.eks har norsklekser til 2 uka onsdag innleveringsfrist.
- Sette inn tider på innleveringer, prøvedager og tentamener.

Finnes det noen sånne?
Vis hele sitatet...
tviler på det, bruker dere ikke fronter eller itslearning?

excel er det beste rådet jeg kan gi deg men det oppfyller ikke alle dine krav.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Vi bruker Fronter, men den er jo vanvittig dårlig.. vil gjerne ha et program som starter opp når windows slår seg på, slik at jeg får meg med tingene.. fronter besøker jeg sånn 1-2 ganger i året :P..

men ja, på en måte en kalender men med litt flere "features"
Hva med google-calendar?
Ikke Værst På PC
Hva med kalender på mobilen/iPod o.l.? Evt. med varsling
om alle andre elevene greier og gjøre leksene og følge med burde du greie og gjøre det.

Ta deg sammen!
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
har en iPhone, vet dere om noen gode apper som gjør det jeg skrev ovenfor? Hadde det på android, som var ganske så bra, men jeg brukte BlackMarkt for å fullversjonen gratis, og jeg har iPhone 4s ios 6, så det er ikke mulig å jailbreake..

men vet dere om noen apper som gjør det bra? kan godt koste, er villig til å betale om det er såpass bra og kommer til å hjelpe meg.
Legg inn Windows 8 og skaff deg Windows Phone. Da får du akkurat det du spør etter.

Alternativt kan du bruke kalenderen på en Android-telefon og bruke Google Calendar..
Jeg holder orden på studielivet med Evernote.

Veldig fint da man kan synkronisere med mobil, tablet og datamaskin.
Proff skeptiker.
Spennende, Jeg har egentlig tenkt litt på samme type, Jeg bruker exchange osv i dag, men føler at den mangler noen valg som gjør dette mer oversiktlig, muligens du skal prøve å lage dette? siden du var en aktiv data-bruker? tror ikke det skal mye til for å dette enkelt inn med alle de valgene du vil ha! eller bruke Evernote, så ut som et fantastisk verktøy.
Hva med en Almanakk? En bok med kalender bare at du har større plass til å notere ting.
Fåes kjøpt på alle kontorbutikker
Sist endret av Vod0; 25. oktober 2012 kl. 09:29.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
tusen takk for iStudiez og Evernote!!

Det var akkuratt det jeg trengte! Supert at Evernote har det på Windows!