Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3064
Hei!

har nå spart meg opp ca 4K, men merker at hver gang jeg ser på noe jeg har lyst på, har jeg ikke lyst til og kjøpe. Selv med rabbater og tilbuder overalt, finnes det ikke lyst i meg til og bruke opp pengene jeg har spart.

F.eks:

Jeg har fått 65% på ALLE vannkjølinger fra Corsair på Komplett.no ut mnd. Ikke intresert.

Har vært masse weekend salg og ukes-salg og timesalg. Ikke intresert, selv med mye jeg har lyst på.


Takker for alle svar
Spar pengene til du finner noe du vil ha?..
Sist endret av Bombasa; 10. oktober 2012 kl. 01:18.
jeg skjønte lite av det du mente...

men du skal bruke 4k bare for og bruke 4k?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Spar pengene til du finner noe du vil ha?..
Vis hele sitatet...
Er MASSE jeg vil ha, og har råd til. Men lysten til og bruke pengene er rett og slett ikke der :S
Hva med å ikke se etter ting å bruke det på? Spar pengene til det kommer noe du virkelig vil ha, eller til og med trenger. Selv om man har mer penger enn vanlig tilgjengelig, betyr ikke det at du må bruke det (som jeg skulle ønske at jeg også klarte å tenke engang iblant).
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
jeg skjønte lite av det du mente...

men du skal bruke 4k bare for og bruke 4k?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har spart 4K til ting jeg har lyst på, og har hatt lyst på lenge, men når jeg skal bekrefte ordenen, har jeg rett og slett ikke lyst til og bruke pengene, selv om jeg har veldig lyst på tingene.

Sitat av m0nte Vis innlegg
Hva med å ikke se etter ting å bruke det på? Spar pengene til det kommer noe du virkelig vil ha, eller til og med trenger. Selv om man har mer penger enn vanlig tilgjengelig, betyr ikke det at du må bruke det (som jeg skulle ønske at jeg også klarte å tenke engang iblant).
Vis hele sitatet...
Kansje en tanke det
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Er MASSE jeg vil ha, og har råd til. Men lysten til og bruke pengene er rett og slett ikke der :S
Vis hele sitatet...
Kalles grådighet
Du har penger, du vil ha andre ting, men da innser du at du ikke kommer til å ha penger lenger.

Så du har et valg: penger eller ting.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Er MASSE jeg vil ha, og har råd til. Men lysten til og bruke pengene er rett og slett ikke der :S
Vis hele sitatet...
Da sparer du dem til du finner noe du VIRKELIG har lyst på..
Sitat av Melcor Vis innlegg
Kalles grådighet
Du har penger, du vil ha andre ting, men da innser du at du ikke kommer til å ha penger lenger.

Så du har et valg: penger eller ting.
Vis hele sitatet...
haha, kansje det. Men er ikke lenge siden at jeg MÅTTE bruke opp pengene så fort jeg fikk dem :P
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Er MASSE jeg vil ha, og har råd til. Men lysten til og bruke pengene er rett og slett ikke der :S
Vis hele sitatet...
SÅ ikke kjøp noe! om du virkelig hadde hatt lyst på det så HADDE du kjøpt det

The number of reatards is too damn high
Vis hele sitatet...
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
SÅ ikke kjøp noe! om du virkelig hadde hatt lyst på det så HADDE du kjøpt det
Vis hele sitatet...
Vis du ikke klarer og holde deg saklig og med en god attitude, trenger du ikke svare!
Du kan jo gi de til veldedighet, eventuelt spare til noe alle ønsker seg (tenker hus, bil båt... ferie...)

Ta ut masse 50 lapper også kaster du de opp i været en gang du har masse mennesker rundt deg, sikkert gøy å se selv og hvis du filmer det kan du få masse hits på youtube, og noen KP her regner jeg med
Sist endret av Novice; 10. oktober 2012 kl. 01:25. Grunn: fant spørsmålet, trang ikke lenger ett men, skrivefeil
Sitat av Novice Vis innlegg
Men du kan jo gi de til veldedighet, eventuelt spare til noe alle ønsker seg (tenker hus, bil båt... ferie...)

Ta ut masse 50 lapper også kaster du de opp i været en gang du har masse mennesker rundt deg, sikkert gøy å se selv og hvis du filmer det kan du få masse hits på youtube, og noen KP her regner jeg med
Vis hele sitatet...
Vel, det hjelper vel ikke akuratt kaste masse 50 lapper når jeg ikke vil bruke penger? Men veldig artig idé though
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
haha, kansje det. Men er ikke lenge siden at jeg MÅTTE bruke opp pengene så fort jeg fikk dem :P
Vis hele sitatet...
Var slik jeg også, så fikk jeg sommerjobb å tjente opp 20k. Tenkte jeg skulle kjøpe så masse ting, men når penga kom på konto så ble dem ikke brukt til mye.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Var slik jeg også, så fikk jeg sommerjobb å tjente opp 20k. Tenkte jeg skulle kjøpe så masse ting, men når penga kom på konto så ble dem ikke brukt til mye.
Vis hele sitatet...
Rart med det egentlig
Sist endret av PopeSweetJesus; 10. oktober 2012 kl. 01:28.
Hvor er spørsmålet?
Sitat av Patrialn Vis innlegg
Hvor er spørsmålet?
Vis hele sitatet...
Var aldri noe spørsmål?
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Jo du spørde etter tips.
Sitat av halliballi Vis innlegg
Jo du spørde etter tips.
Vis hele sitatet...
Ahaha, flaut. Så ikke det før nå. Men var i alle fall ikke noe konkret spørsmål
Det faktumet at du tydeligvis anser dette som er reell problemstilling gjør at jeg mister troen på mennesket i det vestlige samfunnet. Det er fristende å minne deg på at det finnes mennesker i verden som har ekte problemer som i praksis er de helt motsatte av dine, men jeg lar det være.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
sånn har jeg og det, men tenker bare føkkit penger kommer og går
Sitat av zeicko Vis innlegg
sånn har jeg og det, men tenker bare føkkit penger kommer og går
Vis hele sitatet...
Har vel noe med det og gjøre at jeg egt ikke trenger det, har bare veldig lyst på det :P
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Har vel noe med det og gjøre at jeg egt ikke trenger det, har bare veldig lyst på det :P
Vis hele sitatet...
veit det. 90% av kjøpte xbox/pc spill er extremt lite spilt
Kjenner til problemet. Som regel bruker man det på øl.
Ehm. Vær glad? Det er tipset jeg kan gi deg. De fleste sliter med det stikk motsatte,- at de ikke klarer å spare penger. La pengene ligge på kontoen, og gi dem godt selskap i andre sparepenger du har / sparer opp. Du kommer til å få god bruk for dem med tid og stunder!
Sist endret av Orph; 10. oktober 2012 kl. 04:21.
Kjenner til problemet, ble oppringt her om dagen av banken som sa jeg måtte begynne å fordele penge ut over flere kontoer fordi dem var fri for null'ere.
Sist endret av 0xFF; 10. oktober 2012 kl. 05:51.
ikke noe er som first world problems.
Jeg kaster bort en del penger på Mr Freez for tiden, kan anbefales.

Om du ønsker å bruke alt i en smell? Da vil jeg anbefale å kaste det bort på byen, fly tur/retur en plass eller fiskestang.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Hei!

har nå spart meg opp ca 4K, men merker at hver gang jeg ser på noe jeg har lyst på, har jeg ikke lyst til og kjøpe. Selv med rabbater og tilbuder overalt, finnes det ikke lyst i meg til og bruke opp pengene jeg har spart.

F.eks:

Jeg har fått 65% på ALLE vannkjølinger fra Corsair på Komplett.no ut mnd. Ikke intresert.

Har vært masse weekend salg og ukes-salg og timesalg. Ikke intresert, selv med mye jeg har lyst på.


Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Hvorfor MÅ du bruke disse pengene? Faktisk bare 4000 du har spart.... vent til du har 40 000, da kan man heller "sløse" litt
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Vis du ikke klarer og holde deg saklig og med en god attitude, trenger du ikke svare!
Vis hele sitatet...
Han holdt seg saklig ned en god holdning, og godt svar. Hvor gammel er du?
Du må bruke dine 4K på noe som gjør at du vil spare mer enn de 4K over tid.
Feks er 4K nok til et kjempebra hjemmebrentsapparat. I løpet av kun kort tid vil du ha tjent inn apparatet om du er glad i sprit. Eller du kan selge litt kvalitetssprit og kvalitets-schnaps til venner og bekjente så blir apparatet en inntektskilde.

Eller om du er pinlig lovlydig så kan du investere dine 4K i en brukt snøfreser også kan du starte med å frese innkjørselen til alle i nabolaget til vinteren.

Tror du får det mest gøy om du lager sprit.....
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Er MASSE jeg vil ha, og har råd til. Men lysten til og bruke pengene er rett og slett ikke der :S
Vis hele sitatet...
Da har du tydligvis ikke lyst på det nok. Problem solved?
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Han holdt seg saklig ned en god holdning, og godt svar. Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
Tror du må leste hele innlegget han kommenterer.
Sitat av Sonic Vis innlegg
Tror du må leste hele innlegget han kommenterer.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?

TS mener han har lyst på masse, men så har han allikevel ikke lyst til å kjøpe noe.

Da mener iallfall jeg (og ant. flere andre) at han egentlig ikke har lyst på det.

Eneste tipset jeg eventuelt kan komme med er at TS burde ta en prat med en psykolog for å rydde opp i dette "i-lands-problemet"
Hvis jeg gir konto nummeret mitt til TS mener jeg at pengene blir brukt på den fornuftigste måten. Ei heller sitter en med dårlig samvittighet for å ha kjøpt noe en egentlig ikke har lyst på
Hva med å bruke pengene på dem som har lite?
Hvis du bor i en by, kan en idè være å gi ut gratis mat. Kjøp inn varer og lag en gryte, sammen med noe drikke og gi det til uteliggere, narkomane, osv..
Ellers kan du tå i sentrum tidlig på morgenen å gi ut gratis kaffe. Da Kan du lyse opp dagen til mange!
Jeg hadde gått på bar. Brukt penga på alkhol og tobakk. Rett og slett kost meg noe jævelig på byen
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Du kan gi det til meg? Går til ett godt formål
Kan få et par gram for de penga
Syns heller du kan lære meg hvordan jeg ikke skal bruke penger, lønninga jeg fikk for fire uker siden gikk ble borte på litt over en uke. 10 000 bare forduftet, samme skjedde med lønninga jeg fikk før sommerferien.
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Han holdt seg saklig ned en god holdning, og godt svar. Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
Har ikke du noe med.