Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2292
Jeg kom over Snowcraft ( http://nny.com/snowcraft/play/ ) for noe dager siden og det vekkte ganske gamle minner.

Så jeg lurer på om noen av dere husker old school spill som feks;

Jones in the Fast Lane
Liero
osv

Jeg kommer ikke på flere, så lurer jeg på om noen husker flere spill som var "store" nok til en diskett.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Jeg kom over Snowcraft ( http://nny.com/snowcraft/play/ ) for noe dager siden og det vekkte ganske gamle minner.

Så jeg lurer på om noen av dere husker old school spill som feks;

Jones in the Fast Lane
Liero
osv

Jeg kommer ikke på flere, så lurer jeg på om noen husker flere spill som var "store" nok til en diskett.
Vis hele sitatet...
Bilspillet stunt hadde jeg på 2 disketter. Var ett rått spill den gangen.
Dro det frem igjen nylig, og fikk nesten lyst til å grine av grafikken.
Så har vi jo alltids det første doom-spillet og Mortel Combat.
Var en annen type stemning med disse spillende.
Donkey kong 64, jeg og brødrene mine samt alle naboguttene har sikkert 300 timer spilletid.
Som jeg savner nintendoen min
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Golden Eye og Perfect Dark til n64 var jo grisebra spill.
Vi var en en stor venne gjeng som spilt med 4 kontroller, happy times!
Vi har jo klassikeren supermario 64 på n64. Bankkonto-kazoi, super smash bros, mario kart 64, kjempebra spill på n64.

Er du ute etter eldre spill?
Sist endret av TheSailorXD; 2. juni 2011 kl. 09:29.
Tror ikke akkurat N64 klassifiserer som spesielt gammel.

Er vel mer snakk om gamle dataspill.


Jones in the fast lane er forøvrig et veldig morsomt spill.
Hallo! Street rod & The Incredible Machine(TIM)?
Jones in the fastlane er forøvrig et fantastisk spill.

Glemte og legge til Commander Keen
Sist endret av Hydroide; 2. juni 2011 kl. 10:00.
Death rally, warcraft 1, civilization 2, sim tower
Street Rod (II) og Jones in the Fast Lane har jeg spilt mangfoldige timer... JitFL kan du forøvrig spille her! Street Rod (I & II) lastet jeg ned fra bukta i flere massive spilltorrenter nylig (for mac). I dem kan man forøvrig finne mange gode, gamle klassikere.
Sist endret av httpwhat; 2. juni 2011 kl. 10:51.
Nå snakker jeg ikke om N64 spill, men spill på pc som er på størrelse med en diskett, altså
http://www.skylarknetworks.com/blog/wp-content/uploads/2010/05/Floppy.jpg

takk for alle forslag! keep it comming
Sist endret av Spelevinken; 2. juni 2011 kl. 11:44.
Ski jump Deluxe
Winter Games
California Games
Super Off Road
Smash-TV
Sist endret av Haagiboy; 2. juni 2011 kl. 12:50.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Big red racing!
Gamle Prince of Persia. Det spillet hadde jeg mye moro med.

Tenkte jeg skulle nevne Commandos: Beyond the Call of Duty, men det er kanskje litt nyere enn du hadde tenkt deg?
Sist endret av Eplekjekk; 2. juni 2011 kl. 13:08.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Big red racing!
Vis hele sitatet...
Haha ja visst, det var helt crazy. Nice, det hadde jeg helt glemt

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Tenkte jeg skulle nevne Commandos: Beyond the Call of Duty, men det er kanskje litt nyere enn du hadde tenkt deg?
Vis hele sitatet...
Ja det er jo helt nytt! hehe neida, alle forslag mellom 1990-99 er bra
Ble så gira når jeg prøvde snowcraft! Spilte det mye når det var nytt, men etter 5minutter var jeg lei. Uff!
Husker spill som:
Settlers 2
Death Rally
Street Rod
Larry 1
Police Quest 1
Stargunner
Destruction Derby
Wolfenstein 3D

Er ikke så lenge siden jeg pløya gjennom 6 kapitler på Settlers 2.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har akkuat lastet ned Gobliiins 1 og 2 og koser meg med ScummVM
Hadde GTA 1 på 17 disketter. Teller det?

Sitat av Fleff Vis innlegg
Big red racing!
Vis hele sitatet...
Spilte det i går, faktisk. Utrolig hvordan synet på grafikk endrer seg med årene. Men det var fortsatt like gøy!
Goblinsspillene som AtXbYeA nevner er jo konge! Ellers så har man jo "Leisure Suit Larry"-serien, og en av mine gamle favoritter, "Lands Of Lore: The Throne of Chaos". Gamle Lucasartsspill slik som "Indiana Jones and The Fate Of Atlantis", "Day of The Tentacle" og det første "Sam & Max" var jo også kjempemoro, men de kom så vidt jeg husker på cd-rom.
Sist endret av caperno; 2. juni 2011 kl. 14:01.
Super Mario 64 til Nintendo 64! Gikk en del timer i det
Ports Of Call Classic og Elma!

Artige spill jeg har brukt flerfoldige timer på!
Sist endret av antiloop; 2. juni 2011 kl. 14:04.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Goblinsspillene som AtXbYeA nevner er jo konge! Ellers så har man jo "Leisure Suit Larry"-serien, og en av mine gamle favoritter, "Lands Of Lore: The Throne of Chaos". Gamle Lucasartsspill slik som "Indiana Jones and The Fate Of Atlantis", "Day of The Tentacle" og det første "Sam & Max" var jo også kjempemoro, men de kom så vidt jeg husker på cd-rom.
Vis hele sitatet...
Beklageligvis var ikke oppfølgerne til Lands Of Lore noe givende, men TTOC var genialt, dog på CD.

Legend of Kyrandia-spillene er også passelig episk, spesielt Hand of Fate.
Sitat av antiloop Vis innlegg
Ports Of Call Classic og Elma!

Artige spill jeg har brukt flerfoldige timer på!
Vis hele sitatet...
Ports of call xl er den som er ute nå, spillet er omtrent det samme.
Men likevel utrolig artig å holde på med den dag i dag og.
(For dem som liker denne typen spill..)
føler meg litt som en nerd her, men ingen har nevnt X-com: Ufo Enemy Unknown
det kom på en 3-4 disketter (relansert på cd-rom senere) og gav flere år (!) med spilling, da det var så mange forskjellige måter og komme i mål på.

tar vel en 4-8mb på disketter, rundt 50mb på cd (inkl filmer) tror jeg.
vel verdt tiden !
tar kanskje litt tid i å sette seg inn i, men prinsippet med å skyte ned ufoer, konstruere egen base, holde avtalene med verden ved like, sikre seg inntekt ved å bygge laserkanoner og selge for en dyr pris ("cheat" selvom det gjøres lovlig, så blir det raske penger) utforske ufoene ved en sjakk-aktig metode, taktisk hjernetrim på denne biten (spesielt på vanskelighetsgrad Superhuman) forske på aliens og våpen, samt konstruere egne utifra alien-tech.

dette spillet kom når jeg var rundt en 7-8 år, og rett som det er kan jeg poppe inn på det nå (26 år gammel) og FORTSATT ikke klare å rune det på superhuman (har klart de andre gradene.)


for de som ikke har testet det, vil jeg anbefale det sterkt. et spill jeg føler har alt, og som er verdt å få med seg \ ha i samlingen sin.

bare synd at de andre i x-com serien gikk bort fra dette konseptet (mer eller mindre) og spillbarheten gikk da bare nedover (i mine øyne). Så skal du utforske her, gå for Enemy Unknown.

den dagen noen lager en eksakt remake av eneren (bedre grafikk og lyder seff) blir en hellig dag


Husker den monotone musikken som er på battlefield`et, spesielt det med å ta nattmission, hvor du nesten ikke så aliensa heller, sel om de var bare ett par skritt foran deg :O
og lydene som kommer når aliensa dør; priceless.

den ypperlige skrekkopplevelse for de med bra anlegg \ headset. (de har endret lydene noe på cd-rom lanseringen, så aliensa høres like ut. trist egentlig, da de fleste hadde hver sin lyd på diskett-versjonen, og derav var lettere for deg å skille mellom hvilken rase du hadde med å gjøre.

jeg kunne sikkert skrevet i en evighet om dette spillet, da det har betydd mest for meg og min utvikling som gamer opp gjennom årene.


siste kommentar må vel bli: gled dere til å utvikle mind-control. har ikke tall på antall save`r jeg har med marsmenn linet opp på rekke, execution style. Mindcontroll kombinert med Blaster-bomb (spillets ufo-atombombe) lager mange morsomme øyeblikk

NB: husk å save ofte, da spillet noen ganger klikker under loading av bakke-mission !

Lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Flere spill jeg kom på ^^ (De fleste er nok til snes, men er jo bare å laste ned en emulator)

Desert Strike: Return to the Gulf
Super Pang
Zombies Ate My Neighbours
Goof Troop
Lost Vikings
Lemmings
Donkey Kong Country
Super Bomberman (MÅ spilles i multiplayer)
Mortal Kombat 2
Zelda: A Link to the Past (Dette må jo alle ha spilt!)
NIGHTFIRE <3<3 Husker det så jævlig godt, ingen over og ingen ved siden av!
Outlive, for dere som har hørt om det. Brasiliansk future-spill der menneskene kjemper mot roboter osv.
Sitter selv med ei mappe med fullt av gamle DOS-spill, hele mappa er zippa og på over 8 GB DOS-emulator ftw
Heart of Darkness, skremte livsskiten ut av meg hele tia ^^
Sist endret av Eplegutten; 12. juni 2011 kl. 13:40.
Sitat av caperno Vis innlegg
Goblinsspillene som AtXbYeA nevner er jo konge! Ellers så har man jo "Leisure Suit Larry"-serien, og en av mine gamle favoritter, "Lands Of Lore: The Throne of Chaos". Gamle Lucasartsspill slik som "Indiana Jones and The Fate Of Atlantis", "Day of The Tentacle" og det første "Sam & Max" var jo også kjempemoro, men de kom så vidt jeg husker på cd-rom.
Vis hele sitatet...
Jeg har spilt alle de spillene der Ekte klassikere

Dog spilte jeg fks Day Of The Tentacle , Sam & Max og Indiana Jones spillene på min Amiga 500+ . Indiana Jones husker jeg hadde 10 disketter eller noe, god times