Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2350
Hei. La ut en hiace på finn, ringte en utlending med engang. Han vipset straksbetaling meg 25% av kjøpesummen før eg egentlig fekk godtatt tilbudet. Deretter va de mye att og fram da eg egnt ville høre med dei andre som hadde ringt. Men fekk han rett og slett ikkje til å legge på. Ga tilslutt opp å godtok
Han skulle hente den på biltransporter. Har enda ikkje motatt resten av betalingen. Hva gjør eg? Hva om han ikkje betaler resten? Føler dette var noe shady opplegg. Noen som har vert borti lignende.?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Som ved alle bilsal.

Krev signert salsmelding og alle pengane i form av ikkje-reversibel transaksjon (i praksis vipps, bankremisse eller overføring til konto) før du fysisk gir ifrå deg bilen.
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
Hei. La ut en hiace på finn, ringte en utlending med engang. Han vipset straksbetaling meg 25% av kjøpesummen før eg egentlig fekk godtatt tilbudet. Deretter va de mye att og fram da eg egnt ville høre med dei andre som hadde ringt. Men fekk han rett og slett ikkje til å legge på. Ga tilslutt opp å godtok
Han skulle hente den på biltransporter. Har enda ikkje motatt resten av betalingen. Hva gjør eg? Hva om han ikkje betaler resten? Føler dette var noe shady opplegg. Noen som har vert borti lignende.?
Vis hele sitatet...
Har vært borti mye lignende tidligere ja, og i det man innser at noe er shady stemmer det alltid og er gjerne litt for seint...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Som ved alle bilsal.

Krev signert salsmelding og alle pengane i form av ikkje-reversibel transaksjon (i praksis vipps, bankremisse eller overføring til konto) før du fysisk gir ifrå deg bilen.
Vis hele sitatet...
Ja her vart det litt kommunikasjonsproblemer.
Men synes måten var litt merkelig og overføre til meg før eg har godtatt.
Det vil sei at han ikkje kan få pengene tilbake? Han skulle vippse resten nå idag.
Bilen skulle visst hentes på henger, og brukes som delebil. Blir vel sendt ut av landet. Da er det vel nok for meg å ta skilta, og få pengene? Alt good?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
Blir vel sendt ut av landet. Da er det vel nok for meg å ta skilta, og få pengene? Alt good?
Vis hele sitatet...
Sørg for salsmelding. Elles står du fortsatt som eigar av bilen.
Den er good, takker for svar
Aldri gi fra deg kostbare ting uten å ha fått hele kjøpssummen. Høres ut som svindel dette ja.
Haha, Hiace i lang utgave med d4d og bakhjulstrekk er rett og slett noe av det værste man kan eie. Ble ringt opp 1-2 ganger i måneden av alt mulig slags folk som skulle kjøpe den. Fikk sikkert nok kort med kontaktinfo festet til vindusviskeren at jeg kunne tapetsert hele bilen med de.

Endte opp med at jeg uansett skulle selge den, så jeg svarte ja til en som ringte og lot han komme å se på den. Kom 2 karer med litt dårlig norsk og en stor bunke med kontanter på innerlommen. De var rett og slett aggressive når det kom til prisforhandlinger, og han hadde allerede vært på biltilsynet og kjøpt ut prøveskilter på bilen.

Kunne helt sikkert fått mer for bilen, men var fornøyd med og egentlig slippe å annonsere den i det heletatt.

Beklager at dette er helt off topic, men hiace er virkelig ett eventyr når det kommer til masing om salg
Ikke gi han bilen før du har alle pengene. Garantert svindel
Er vel sånn at de lurer deg til å betale tilbake pluss at de trekker pengene tilbake
Hei. Har fått alle pengene nå. Eg trenger bilen i 2 uker til og det var ingen problem sa han. Men han henter ikkje bilen selv sånn eg forstod det. Men salgsmelding vill3 han ta når vi møtes. Synes det hørtes rart ut ja.. Kan vel ikkje trekke pengene tilbake vel? Eg har dei på konto nå.
Dere kan ordne kontrakt og salgsmelding på nettet. Høres litt shady ut hele opplegget, men med vipps er det ingen måte han kan trekke tilbake pengene på, så tror det skal være i orden. Bare få igang en kontrakt og en salgsmelding så skal nok alt være i orden. NAF har greie kontraker som kan fylles ut på nett.
Vel nå er det jo du som har mulighet til å svindle, du har både bil og pengene for bilen på konto.

Nå er jo alt i orden, bare husk å fylle ut papirene før du lar ham hente bilen. Slik at ikke du får regninger for bompasseringer, feilparkeringer, parkeringsbøter etc.
Du er nok ikke blitt svindlet, men du kunne nok fått mer betalt. Hiace er ettertraktede biler på Afrikansk marked der de bygges om til eksempelvis busser. Motorene på Hiace er legendarisk og populær der nede. Han som kjøpte bilen har nok allerde solgt den videre til en annen. Tenker at grunnen til at han gjorde det slik avr for å få bilen te prisen du la den ut for. Det gir større avanse til ham selv.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Som Don P sier så skal nok bilen din til Afrika. Her kan du lese mer om det https://www.nrk.no/vestland/toyota-e...emt-1.14746140
Ja, regner med den skal ut av landet. Men eg vil jo ha mitt på det rene. Skilter blir fjernet før overtakelse. Men vil også ha salgsmelding unnagjort idag. . Har enda ikkje fått svar om det. Dette må jo da gjøres digitalt
Pass på at du gjennomfører salgsmelding på vegvesen.no og at kjøper godtar salgsmelding før du slipper bilen avgårde.
Sitat av junkhouse Vis innlegg
Pass på at du gjennomfører salgsmelding på vegvesen.no og at kjøper godtar salgsmelding før du slipper bilen avgårde.
Vis hele sitatet...
Blir litt i tvil nå, da han ikkje svarer når eg spørr om å utføre slalgsmelding.
Er jo ikkje sikkert han har bank id heller..
. Tenkte bare å lufte litt her siden varselbjellene går..
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
Blir litt i tvil nå, da han ikkje svarer når eg spørr om å utføre slalgsmelding.
Er jo ikkje sikkert han har bank id heller..
. Tenkte bare å lufte litt her siden varselbjellene går..
Vis hele sitatet...
Har de hentet bilen? Eller åssen utaderte dette seg videre?