Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2226
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei alle

Noen som har erfaring med å skaffe Bedrocan resept?

Jeg har hatt kompresjonsfraktur i nakken i 3 skiver, med skevhet etter tilheling, og fått kronisk smerte pga det. Etter år med fysio og sarotex resepter, tenker jeg at Bedrocan kunne ha vært noe.

Hadde vært supert om noen kunne anbefale noen fastleger som tenker utenfor boksen. Eller generelle erfaringer med denne prosessen.

Takk
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det eneste du kan håpe på av fastlegen er bedrolite, altså cbd produkt uten THC. Sannsynligvis veldig lite effekt på smertene dine, men ikke noe i veien å forsøke. Cbd regnes som helt uproblematisk uten bivirkninger og er nok en smal sak å få resept på om du sier du ønsker å forsøke.
Skal du hente bedrocan på apoteket i norge, så må det være fra en sykehusspesialist. De som har søkt mellom fastlege har alle fått avslag, med begrunnelse i at det er søkt mellom fastlege.

Men en fastlege kan samarbeide med lege i Nederland, og du kan hente for 1mnd av gangen fra Nederland og importere lovlig.

https://cannabismedisin.no/
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Skal du hente bedrocan på apoteket i norge, så må det være fra en sykehusspesialist. De som har søkt mellom fastlege har alle fått avslag, med begrunnelse i at det er søkt mellom fastlege.

Men en fastlege kan samarbeide med lege i Nederland, og du kan hente for 1mnd av gangen fra Nederland og importere lovlig.

https://cannabismedisin.no/
Vis hele sitatet...
Takker for svaret.

Lønner det seg å gå via privat nevrolog ala volvat osv? Eller må man gå via offentlige (henvisning via fastlege osv.)?
Psykedelisk bakverk
For å importere 1 måneds forbruk trenger du ikke engang si noe til fastlege, du trenger kun diagnoser med leges underskrift, og deretter ta det med lege i Nederland. For å kunne ta med for 3 måneder av gangen derimot må norsk lege godkjenne.
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
For å importere 1 måneds forbruk trenger du ikke engang si noe til fastlege
Vis hele sitatet...
Hæ? Er det nytt? For før var det jo bare en uke uten at fastlegen er med på det.
Det var en måned først men det er jo lenge siden.
Psykedelisk bakverk
Når det ble sånn kan jeg ikke si noe om, men var hvertfall gjeldende for et par år siden når jeg hentet, og er sånn fortsatt.
Husker ikke detaljene, men spesialister på private sykehus slipper å søke fritak eller hva det hvar, er å finne på cannabismedisin.no

Ligger en veileder der du burde skrive ut og ha med til spesialisten evt.

«Helsedirektoratet og Legemiddelverket laget i 2016 en veileder som viste hvordan spesialister på sykehus kunne søke om behandling med medisinsk cannabis»
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man starter med en mindre mengde, og så kan man spørre om økte mengder (si mengden man får ikke holder). Vet om flere som har dette som sidehustle, der de henter lovlig og selger til rimelig dyr pris grunnet kvaliteten.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
For å importere 1 måneds forbruk trenger du ikke engang si noe til fastlege, du trenger kun diagnoser med leges underskrift, og deretter ta det med lege i Nederland. For å kunne ta med for 3 måneder av gangen derimot må norsk lege godkjenne.
Vis hele sitatet...
Er en CT eller MR nok for å ta med til lege i Nederland?

Gir skrivet som Nederlandske legen usteder, en tidsubegrenset import tillatelse til Norge ved hver tur?

Hvor mange gram er å anse av myndighetebe, som en måneds bruk? (Folk har jo forskjellige behov)?

Takker for tiden din og nyttige informasjonen du bidrar med.
Hvor mange gram kommer jo helt an på hva legen i Nederland mener du skal ta iløpet av en dag. Slik som det er med alle resepter.
Psykedelisk bakverk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er en CT eller MR nok for å ta med til lege i Nederland?

Gir skrivet som Nederlandske legen usteder, en tidsubegrenset import tillatelse til Norge ved hver tur?

Hvor mange gram er å anse av myndighetebe, som en måneds bruk? (Folk har jo forskjellige behov)?

Takker for tiden din og nyttige informasjonen du bidrar med.
Vis hele sitatet...
Må nok ha med deg noe form for diagnose/skriv på hvilke plager du har, uten at jeg kjenner til detaljer rundt det.

Når du kommer til lege i Nederland snakker dere litt sammen om din diagnose og gjerne ditt forhold til cannabis. Var ikke noe problem at jeg sa jeg har selvmedisinert og derfor hadde toleranse. Fikk derfor fra første tur nærmere hundre gram beregnet til en måneds forbruk.

Ikke helt sikker på hva du mener med tidsbegrenselse, men cannabisen du får er jo dine medisiner, så de kan du reise fritt med i alle Schengen-land sålenge du har med deklarasjon på rett språk. Du kan nok ikke fortsette å hente hver måned uten å dra ril legen igjen, nei.

Videre om du vil ta med for tre måneder per tur, må du ha med godkjenning til nederlandsk lege fra din norske lege.
Jeg får bedrolite på resept på apotek i norge, bedrocan må jeg til nederland for og hente. Kun spesialister ved sykehus i norge som kan søke om produkter med thc, mens bedrolite graanulat (ferdig grinda bud) med cbd har blitt godkjent av legemiddelverket og kan forskrives av alle i spesialist helse tjenesten.
Sitat av lizardwizard Vis innlegg
Jeg får bedrolite på resept på apotek i norge, bedrocan må jeg til nederland for og hente. Kun spesialister ved sykehus i norge som kan søke om produkter med thc, mens bedrolite graanulat (ferdig grinda bud) med cbd har blitt godkjent av legemiddelverket og kan forskrives av alle i spesialist helse tjenesten.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke å være spesialist for å forskrive Bedrolite, man må kun ha tillatelse til å skrive ut A og B-preparater, noe de fleste fastleger har. Jeg fikk min resept av fastlegen^^