Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4677
Jeg er bortreist på jobb i 6 uker. 4 igjen. Jeg bynte i denne jobben for 2 uke siden. Har vært en drøm i 3 år og har fått prøvd meg en god del for 3 år siden. Men taklet ikke å være bort pga psykiske utfordringer kan man kalle det. Nå etter 3 år tenkte jeg å prøve igjen fordi jeg trodde jeg skulle takle det mye bedere. Trodde rett og slett det ikke skulle bli noe problem i heletatt. Men nå etter 1uke på, kjenner jeg at jeg ikke klarer det.

Har ikke lyst å ringe til sjefen å si at jeg ikke klarer dette/vill slutte. Siden jeg begynte for 1 uke siden. Og jeg har en viktig rolle så om jeg drar, blir det vanskelig for de andre uten meg/med 1 mann mindre. Derfor tror jeg at hvis jeg spør om å få reise hjem. Får jeg bare et nei.

Så spørsmåle er om det er noe jeg kan gjøre som gjør det letter for meg å få dra hjem. Grunnen er forøvrig at jeg har psykiske problemer med å være langt borte lenge. Nedstemt/trist/redd fåre ikke til å spise nok.

Tenker på f.eks går det an å få sykemelding pga psykiske problemer uten oppmøte til fastlege. Jeg har heller ikke telefon dekning. Kunn internett. Så om det går an å prate med lege via helsenorge elns og få sykemelding og reise hjem.

Alernativ 2 er å spørre sjefen om jeg kan få dra hjem om 1 uke, da 3 andre mønstrer av og 3 nye mønstrer på. Og bytte til 3-3 turnus istede for 6-6 for å se om det går bedere. 3 uker føler jeg at jeg kan overleve. Men 6går ikke.

Ønsker råd for hva jeg kan gjøre for å få låv til å dra hjem. Er foresten i utlande. Så jeg er avhengig av flybilletter av sjef.

Sykemelding eller alternativ 2 er ikke et must. Hva kan jeg gjøre for å få dra hjem. Eller hva kan jeg gjøre for å bli sykemeldt. Jeg vill bare hjem og ha en gyldig eller god grunn for det

Sitat av Relevant Vis innlegg
1. snakk med lege. 2. hør på legen.
Vis hele sitatet...
Har ikke telefon dekning. Min fastlege har ikke chat på helsenorge... Jeg ønsker å gå til psykolog foresten. Kunne nevnt det i inlegge
Sist endret av Bin_laden; 18. oktober 2021 kl. 22:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bin_laden Vis innlegg
Har ikke telefon dekning. Min fastlege har ikke chat på helsenorge... Jeg ønsker å gå til psykolog foresten. Kunne nevnt det i inlegge
Vis hele sitatet...
Man kan jo bruke internett til å booke en time med lege/psykolog på Zoom/skype eller lignende. Jeg vet at en kompis av meg fikk sykemelding ved å bruke Dr Dropin, så det går sikkert an å bruke andre leger enn fastlege, hvis ikke noen andre alternativer løser seg.
Lykke til med din situasjon
Det mest ryddige alternativet er å snakke med sjefen, forklare at du sliter og foreslå at du bytter til 3/3-turnus og at du reiser hjem om en uke.
En uke går fort når man har grudd seg til fire.
Er mye vanskeligere å komme tilbake etter en sykemelding enn hvis du får orden på dette med en gang.

Seks uker borte er ganske lenge, du er neppe den første som blir overveldet.
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Det mest ryddige alternativet er å snakke med sjefen, forklare at du sliter og foreslå at du bytter til 3/3-turnus og at du reiser hjem om en uke.
En uke går fort når man har grudd seg til fire.
Er mye vanskeligere å komme tilbake etter en sykemelding enn hvis du får orden på dette med en gang.

Seks uker borte er ganske lenge, du er neppe den første som blir overveldet.
Vis hele sitatet...
Har ikke akkuratt veldig store planer om å dra tilbake igjen..
New generation
colakork's Avatar
Si du har migrene og vær helt ubrukelig i en dag, sitt å sukk i en dag før det blir verre og du må gå til medic og få noe sterkere enn paracet. Du SKAL på rommet ditt den dagen, uansett.

Resten klarer du å tenke ut selv eller??
Sist endret av colakork; 19. oktober 2021 kl. 00:34.
Sitat av Bin_laden Vis innlegg
Har ikke akkuratt veldig store planer om å dra tilbake igjen..
Vis hele sitatet...
Virker som dette er en jobb du i utgangspunktet har lyst på.
Kanskje du hadde tenkt annerledes hvis det var dags for hjemreise og lønn.
Vil tro den første turen er mye mer belastende enn den neste, spesielt om det bare blir tre uker.

Kommer du hjem noe tidligere ved å sykemelde deg, eller må du vente en uke på transport uansett?
I så fall skader det ikke å først prøve alternativet med å bytte til 3/3-turnus, så kan du ev. vurdere sykemelding eller oppsigelse når du er hjemme.