Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1580
Hei freks:-) husker jeg satt i leiligheten til en tidligere bekjent fra rusmiljøet i Bergen for en del år siden, han var en tidligere militærmann. Og viste meg 3 bøker. Hat tenkt på disse bøkene jevnt siden jeg såg de.

Det var blåe bøker med tallene 1993-93 på framsiden tallene var i gullfarge.

Samme var årsutgaven fra året etter : 1994-94

Og året etter 1995-95

Er ca 10 -12 år siden jeg såg disse bøkene men har alderi klart å glemme de. Har sett og spurt etter de på biblioteket men de kjenner ikke til dette. Han sa til meg at han fikk en ny bok hvert år. De sto så mye sykt i de alt fra kodeknekking til hvordan du kunne enkelt lage avlytings blokkere av 5w høytalere og doble aa batterier og mye mye annet.. sykt interessant synest iallefall jeg.

Han som eide de er død for noen år siden og jeg har søkt mye for å finne de på nettet osv men dukker ikke opp noe.
Lurer derfor på om noen av dere har hørt eller sett/vet hvordan jeg kan få tak i noen av de bøkene? Hadde vert sykt kult å få tak i f.eks 2020-20 årsgaven av de om de finne.
Er du sikker på du ikke blander her? At det som stod i bokhylla hans var noe ala disse bøkene man fikk kjøpt meg årets største nyheter, som kom hvert år? Eller andre serier som ble sluppet hvert år med en oppsummering av det ene eller det andre. Kanskje det var den velkjente alchemists cookbook du leste i, men blandet og trodde alle årgangene han hadde i bokhylla var i den samme serien?
Var de på norsk eller engelsk?
Hvis norsk bok så finnes den kanskje på nb.no
Hvem hva hvor? Ny bok for hvert år
Trådstarter
Kan ikke utelukke at jeg ikke blander, men er ganske så sikker på at dette var en egen bok serie. Har søk opp : alchemists cookbook og der er ikke den. Husker jeg reagerte på at det ikke sto noe om noen forlag eller hvem som hadde gitt ut bøkene. Og han som eide de var veldig redd for dem, eg tilbude han å kjøpe 95 årgangen for 1500kr men det var ikke aktuelt.

Bøkene var på norsk
Sist endret av Conan; 5. august 2021 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høyrest ut som om nokon har fått bunde inn nokre årgangar av eitt eller anna magasin. Om eg skal tippe måtte det vere t.d. Gateavisa el...

Sjekk utgåvene rundt 150 her https://www.gateavisa.xxx/arkiv/
Sist endret av snegler; 6. august 2021 kl. 00:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.