Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1890
For ett og et halvt år siden dro jeg og to kompiser ut for å fyre nattings, midt på natten. Jeg hadde null anelse om hva som skulle skje med meg, og hvordan den skulle ødelegge livet mitt. Etter vi hadde fyrt, merket jeg ingenting. Jeg ble skuffet og gikk til sengs med et misfornøyd humør. Dagen etter våknet jeg helt kanon ballefjern. Jeg tenkte at denne skoledagen skulle bli alle tiders, med mye latter og at skoledagen skulle bli ferdig på 1,2,3. Tiden gikk og jeg ble ikke meg selv igjen. Det gikk 2 uker før jeg fikk panikk og ville bli meg selv igjen. Hadde vært påvirket i to hele uker. Jeg ble aldri meg selv igjen. Hadde det faktisk ganske gøy i en og en halv uke, før jeg ville bli meg selv igjen. Jeg søkte rundt på internett, ringte rus telefon, spurte kompisene mine. I håp om å få svar. Fikk ingen svar jeg var ute etter.

Alt dette skjedde i starten av mitt første år på vgs. Jeg klarte å fullføre første året. Til tross for min helt fucka psyke. Når andre året kom, klarte jeg ikke fullføre. Halvveis inn i første semester sa det stopp. Jeg klarte ikke mer. Det sosiale livet mitt ble borte ,og jeg begynte å game isteden. Slutta med idrett. Alt jeg gjorde før, ble erstattet med gaming. Den dag i dag prøver jeg å fullføre skolen, men jeg vet ikke om jeg klarer det.
Det er vanskelig å forklare konkret, hvordan jeg har det psykisk. Jeg kan skrive ned noen stikkord. Uvirkelighetsfølelse, deprimert, hodepine, hodet blir presset sammen, varm, vanskeligheter med å snakke som en vanlig person, ukonsentrert, sliten og trøtt og dårlig hukommelse. Er de jeg kommer på i farta. Alle disse “symptomene” får meg til å skifte personlighet. Jeg gikk fra å være en gutt med over middels selvtillit, alltid et smil, morsom og åpen. Til å bli en gutt med null selvtillit, lei seg, deprimert, kjedelig og rar. Etter jeg sluttet på skolen, har jeg isolert meg selv inne. Brukte mye av tiden min foran skjermer. Særlig i sommerferien. Jeg var endel ute på fest etter jeg sluttet på skolen, fordi når jeg drakk glemte jeg at jeg hadde det helt jævlig. Det var en befrielse. Som sagt isolerte jeg meg selv fra omverdenen i nesten hele sommerferien. Når jeg begynte på skolen på mandag forrige uke, fikk jeg store problemer med å være ute i det offentlige. Jeg er lei, sliten og trøtt. Jeg hadde gjort hva som helst for å bli meg selv igjen. Jeg går til psykolog en gang annenvær uke. Har vært hos han siden mars i år. Føler ikke at det hjelper noe som helst. Går dit kun for to grunner; for medisin, og at moren min vil at jeg skal gå til psykolog.

Dette var veldig kort oppsummert. Beklager for surrete skriving, men sliter faktisk med å skrive tekster lenger enn et par setninger. Fordi jeg er så ukonsentrert og har dårlig hukommelse. Håper noen av dere med erfaring kan komme med noen gode råd. Takk på forhånd.

Til moderator. Vet ikke om jeg la den ut i riktig underforum, men flytt den hvis det trengs.
Første jeg tenker på er psykose. Men det er jo rart visst du får det uten å ha røyket veldig mye..
Kjenner du deg igjen i noe av det her, DarkwinJaxx?

Her.
Sist endret av stagg; 29. august 2013 kl. 15:20.
Det er sikkert mange faktorer som har gjort situasjonen din slik den er. Som KjemikalieX sier, så høres det jo ut som en slags psykose. (selvom det sikkert er verdens videste begrep)

Ha tro på deg selv.
Jeg tolker det litt som at det er mye med sosial omgang du finner vanskelig. Men ofte må man stilne sinnet sitt og finne ut hvem man er før man kan føle seg komfortabel med andre..

Lykke til, du vil nok klare deg!
Smoka kanskje 2-3 ganger i mnd før den nattingsen, KjemikalieX. Og som Cruz sier, psykose er et begrep som folk bruker uten at de helt vet hva det innebærer. Psykologen min sa at hvis jeg hadde hatt psykose hadde jeg beskrevet psyken min på en helt annen måte.

Stagg, kjenner meg igjen i litt av det som står der, mesteparten ikke.

Cruz. Jeg vet hvem jeg er. Det er ikke problemet. Problemet er at uvirkelighetsfølelsen hindrer meg i å være meg selv. uvirkelighetsfølelsen er hovedårsaken til alle stikkordene jeg skrev over. Det føles ut som at jeg er ballfjern hele tiden, rett og slett.
Det er svært viktig at du forteller psykologen om det som virkelig plager deg. Du må finne ut av det og sette det på spissen, og fortelle det akkurat som du føler det. Hvis du går rundt grøten med en psykolog, vil han eller hun gjøre det samme med deg. Da vil du kaste bort tiden din.

Er det spesifikke hendelser som har "forandret" livet ditt til det verre? Fortell om det i detalj. Si hva du ønsker å forandre ved det. Du kommer til å få bedre svar og resultater, men du MÅ gjøre som psykologen sier. Det er svært viktig.

Det handler ikke om å "underkaste" seg psykologen, men å -samarbeide- med han eller hun. Dere skal jobbe sammen for å få deg til å bli så bra som du kan bli. Men det krever at du tar det første steget, og du kommer aldri til å angre på det!

Jeg håper du tar timene mer seriøst, for nøkkelen ligger i å se at hvert et annet menneske i denne verden kan gi deg akkurat det du trenger. Alle har noe å lære deg, og du har noe å lære alle andre. Å stenge seg inne på måten du gjør, stagnerer livet ditt. Da er du egentlig døende! Det er ikke noe sted å være.

Det handler også om å svikte seg selv, i øyeblikket du gjør det, da forvrenges selvbildet ditt og bildet av andre til det verre. Du må alltid lystre den første innskytelsen du får, men du skal være tålmodig med vanskelige situasjoner, og søke hjelp i en vanskelig situasjon. For når du opplever en situasjon som vanskelig, er det bare fordi du ikke VET bedre, du har ikke kunnskapen til å takle situasjonen. Det har andre mennesker. Derfor er nøkkelen å alltid kommunisere med andre og UTVIKLE seg, ikke STAGNERE!!

You can do it!!
Sist endret av Taurean; 29. august 2013 kl. 16:18.