Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6114
Hei, jeg begynte nylig å jobbe for face 2 face i stavanger. Jeg ble lovet mye men ingenting ble oppfylt. Fant utav at jobben dreide seg kun på dørsalg. Jeg hadde også vervet inn 4 kompiser som sluttet den første dagen. Jeg sluttet også idag da de nektet å sende kontrakt til meg. Ca en time etter var da sjefen ringte å sa "Verden er liten, uansett hvor du prøver å få jobb skal jeg sørge for at de ikke ansetter deg, jeg skal ødelegge alt for deg"

Anbefaler alle å holde seg langt vekke fra liveqna og face2face da dette er samme selskap. Skal møte imorgen å levere fra meg tingene å er redd for å få bank eller ble utpresset eller noe. Er veldig redd nå å vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Om noen har vært i noe lignende situasjon hadde jeg satt pris på svar.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvis du er redd for fysiske hendelser kan du ringe politiet å forklare situasjonen, at du må levere tilbake ting men er redd for vold etter trusler, og så kan de kanskje bli med deg for å holde freden.
Sist endret av nso; 21. september 2021 kl. 20:32.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Han har mest sannsylig allerede glemt hvem du er. I den bransjen kommer det og går det folk raskere enn det tar å koke en pose med ris. At sjefen din er en kødd er det lite tvil om, men du får neppe juling når du leverer tingene dine. Hvis du ikke er motivert for jobben har han ingen nytte av deg. Flere bekjente som har arbeidet på callsentre har fått gå på dagen når de har "mistet motivasjon".

Ikke før opp kødden på CV-en din, så slipper du å forholde deg til han noe mer. Hvorfor skal han få vite hva eller hvor din neste jobb er? Hvis det så måtte være tilfelle kan jeg se for meg følgende scenario:

Kødd: Ikke ansett thomas1toget
Ny sjef: Hvorfor ikke?
Kødd: Fordi han ikke ville jobbe hos meg og drive dørsalg.
Ny sjef: Åå.
Sist endret av Hydra; 21. september 2021 kl. 18:45.
Hva med å sende tingene i posten?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Hydra Vis innlegg
Han har mest sannsylig allerede glemt hvem du er. I den bransjen kommer det og går det folk raskere enn det tar å koke en pose med ris. At sjefen din er en kødd er det lite tvil om, men du får neppe juling når du leverer tingene dine. Hvis du ikke er motivert for jobben har han ingen nytte av deg. Flere bekjente som har arbeidet på callsentre har fått gå på dagen når de har "mistet motivasjon".

Ikke før opp kødden på CV-en din, så slipper du å forholde deg til han noe mer. Hvorfor skal han få vite hva eller hvor din neste jobb er? Hvis det så måtte være tilfelle kan jeg se for meg følgende scenario:

Kødd: Ikke ansett thomas1toget
Ny sjef: Hvorfor ikke?
Kødd: Fordi han ikke ville jobbe hos meg og drive dørsalg.
Ny sjef: Åå.
Vis hele sitatet...
Nåja, en ekte kødd ville jo faktisk funnet på en haug bullshit som setter hr. Toget i et dårlig lys.

Det er ikke veldig sannsynlig at det blir et problem, det er jo selvsagt bare at Minikødd er et brødhue med svikt i impulskontrollen, men det finnes jo faktisk tilfeller der dette har skjedd.
Sist endret av robhol; 21. september 2021 kl. 19:13.
Han er mellomleder for en gjeng dørselgere som hater jobben sin. Hvor sannsynlig er det at han besitter makten til å ødelegge karrieren din i alle bransjer i hele verden? Akkurat det tror jeg du kan ta helt med ro.

Ta med deg noen når du skal levere tingene, eventuelt politiet som nso foreslår. Hvis han prøver seg på en svertekampanje så er det sikkert ikke så dumt å allerede ha anmeldt truslene, selv om politiet nok ikke gjør noe med det i seg selv.
Sist endret av *pi; 21. september 2021 kl. 19:40.
Ta lydopptak i morra når du skal dit og all fremtidig dokumentasjon. Får du det på bånd gå til politiet og avisa.
og send arbeidstilsynet på sjefskødden, så får de gi han en overhaling, sikkert ikke første gang han gjør slikt. Du kan også på jævelskap tipse skattetaten om noe snusk du kanskje muligens har sett, så får han bokettersyn og kan svette litt på kontoret. Du kan sende anonyme tips til skatteetaten og arbeidstilsynet på nettsidene deres.

Han har vel nok skjeletter i skapet til å gi høyt blodtrykk om det er den typen som det pleier å være i sånne situasjoner.