Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4429
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
mulig jeg tuller veldig nå, men kunne man i teorien hatt noe sterk syre i en beholder i lomma, så hvis man er på vei til å bli stoppa så kan man bare åpne opp å kaste det nedi syra så det etser bort?

da vil man vel ikke kunne straffes for besittelse av cannabis f.eks?


jobber i ett yrke hvor besittelse og bruk av rusmiddler vil frata meg muligheten til å jobbe.

hadde vært fint med en plan som kunne hjulpet meg i en slik situasjon.
Nå bare gjetter jeg vilt her: Du er avhengig av å ha rimelig sterke saker for å kunne destruere noe på så kort tid som du trenger om du skulle oppdage politiet. I tillegg kan du regne med at det er skadepotensiale for deg selv og politet som anholder deg, som igjen kan resultere i straffereaksjoner i seg selv.

Dette er i hvert fall mine 2 cent!
Det høres plausibelt ut kv81.Og jævla kjipt om den syrebeholderen skulle gå lekk i lomma. Skli på isen vinterstid, eller tryne på sykkel, ok med busta halebein eller brukket håndledd men etseskader på overkropp eller beina fordi det gikk hull i beholderen i smellen ville jo vært tragisk. Og selv om du skulle få hjelp veldig raskt så ville de jo ikke skjønt at huden smelter under jakka eller jeansen. Nei det høres ut som en elendig ide.

Har du frykt for å bli tatt med illegale rusmidler, så ikke ta med illegale rusmidler når du er utenfor bolig. Skal du lystig lag så kjøp det du trenger på festen.
Sist endret av _abc_; 15. august 2021 kl. 04:39.
Det beste vil heller være å kaste det fra seg, og gå vekk. Ikke hent det senere eller noe sånt, anse det som tapt. Å skulle destruere det på kort tidspunkt med syre eller andre midler vil gi en stor risiko for personskade for deg og de rundt deg, spesielt hvis politiet bestemmer seg for å skulle begi seg ut i et basketak med deg, som de oppe også har nevnt.

Hvis du blir tatt for små mengder av politiet og du er hyggelig å ha med å gjøre kan det også hende du bare får en stram pekefinger hvis du møter riktig politimann. Jeg snakker av personlig erfaring!
Gå rundt med helium ballong og slipp den så den flyr av gårde med dopet når du blir stoppa! Altid tenkt på det som en god ide bortsett fra at man ser ut som en tilling om man går rundt med helium ballong 24/7, I tillegg har det jo noen begrensninger - funker dårlig innendørs...
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Gå rundt med helium ballong og slipp den så den flyr av gårde med dopet når du blir stoppa! Altid tenkt på det som en god ide bortsett fra at man ser ut som en tilling om man går rundt med helium ballong 24/7, I tillegg har det jo noen begrensninger - funker dårlig innendørs...
Vis hele sitatet...

Det er noe med det mentale bildet av en noldus som går rundt med en heliumballong hele tiden og ingen skjønner hvorfor, og eneste grunnen er bare sånn at han kan slippe den når politiet stopper han, og fortsatt ingen som skjønner hvorfor han gjør det. Det er rett og slett jævla morsomt å se for seg!
Det beste du kan gjøre er å etablere gode vaner. Gjør deg kjent med rettighetene dine. Les straffeloven, politiloven og politiinstruksene, og gjerne deler av grunnloven også. Hvis en interaksjon med politiet bygger opp mot en potensiell ransakelse, begynn å film dem med en gang. Vær tydelig på at du kjenner rettighetene dine, uten å hisse deg opp. Ikke bruk skjellsord mot dem. De som har voldsmonopol, og er trent til å takle de tøffeste situasjonene, er også så følsomme at de må beskyttes av spesielle lover som ikke gjelder for oss andre. En enkel fornærmelse som andre voksne ville børstet av seg kan gi dem grunn til å pågripe deg. Ikke gå rundt med ulovlige rusmidler på deg. Ikke ha det i bilen, ikke ha det i lomma, ikke kjøp ting på gata. Nyt det i trygge, private settinger, og ikke heng med folk som driver med masse tull og tiltrekker seg oppmerksomhet.
Sist endret av mentalmelt; 15. august 2021 kl. 16:17.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skriver nok noe som er offtopic nå, men jeg har lenge lurt på om min ide til smugling av drugs over grensa kanskje er bra. Aner ikke, jeg bare tenker.

Plasser drugs i en egnet beholder / ovn og trykk på utløserknappen om man blir stoppet. Da utløser man en brann i beholderen som brenner opp alt….? Da er det lite bevis igjen..?
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Altså i bil / varebil / lastebil
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Brann trenger oksygen, tror det blir fort tomt for det inni beholderen. Er det dessuten no mindre tvilsomt å kjøre rundt med en mini kremeringsovn eller gå rundt med farlige syrer på seg? Det kan sikkert regnes som et våpen via skjellig grunn og sånt piss. Kanskje du gjør deg til terrorist isteden for narkoman i øya dems. Kanskje en liten forbedring, men harde straffer
Sist endret av Bothrops; 15. august 2021 kl. 17:18.
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Gå rundt med helium ballong og slipp den så den flyr av gårde med dopet når du blir stoppa! Altid tenkt på det som en god ide bortsett fra at man ser ut som en tilling om man går rundt med helium ballong 24/7, I tillegg har det jo noen begrensninger - funker dårlig innendørs...
Vis hele sitatet...
Vanlige heliumballonger har svært begrenset løftekraft. Foreslår at du heller går for en skikkelig værballong, og fyller den med hydrogen i stedet for helium. Det burde være ganske bombesikkert. Apropos det, hold deg unna åpen ild.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Du ser jo ikke ut som en tulling hvis du også kler deg ut som en klovn og har flere av ballongene. På den måten kan du unngå å drite deg ut! Det tar et par uker å lære å brette ballonger til små figurer fra Norge (Hans-Lysglimt, Martha med vinger) men når du først kan det er du helt trygg.


Ingen vil mistenke noe.
Anonym bruker
"Leken Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjemme det under ballene?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De fleste boxershortser har dobbelt tøy foran, klipp et lite hull øverst på innsiden og put drugsen oppi. Har funket for meg tidligere når politiet har stoppet meg.
Anonym bruker
"Rød Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Brann trenger oksygen,
Vis hele sitatet...
Common oxidizing agents

Problemet blir heller at bilen også brenner opp eller at en tekniker klarer å bevise sammensetningen utifra asken pga ufullstendig forbrenning.

Eller, som du nevner, strafferammen for å stifte brann ved en grensepost er noe å tenke på.

Idé: Om det er krystaller av noe slag, ha dem allerede oppløst i vann (eller syre), så kan du stå og helle en drikkeflaske klar væske i rennesteinen eller gresset, lykke til teknikere.

Problem: Du må tørke stoffet hver gang det skal brukes.

(Pls avstå fra disse fiksjonelle forslagene, de vil kun skape mer trøbbel for alle.)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det beste du kan gjøre er å etablere gode vaner. Gjør deg kjent med rettighetene dine. Les straffeloven, politiloven og politiinstruksene, og gjerne deler av grunnloven også. Hvis en interaksjon med politiet bygger opp mot en potensiell ransakelse, begynn å film dem med en gang. Vær tydelig på at du kjenner rettighetene dine, uten å hisse deg opp. Ikke bruk skjellsord mot dem. De som har voldsmonopol, og er trent til å takle de tøffeste situasjonene, er også så følsomme at de må beskyttes av spesielle lover som ikke gjelder for oss andre. En enkel fornærmelse som andre voksne ville børstet av seg kan gi dem grunn til å pågripe deg. Ikke gå rundt med ulovlige rusmidler på deg. Ikke ha det i bilen, ikke ha det i lomma, ikke kjøp ting på gata. Nyt det i trygge, private settinger, og ikke heng med folk som driver med masse tull og tiltrekker seg oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik nå etter at riksadvokaten gikk ut å satte skapet på plass at de rett og slett ikke kan ransake deg på rein mistanke om beruselse eller mistanke om besittelse? Det holder rett og slett ikke.

Så i mitt tilfelle. Har ingenting på tullebladet når det gjelder nark, så selv om de har sett meg i nærheten av kjente dealere som i F eks Brugata så må de ha sett fysisk penger og dop overlevert hvis de skal ransake?

Veit de seff kan finne på mye rart men de kan egentlig ikke gjøre så mye hvis de følger loven selv?
Nodsquad: kanskje folk blir nødt til å bruke kameraet på telefonen i hvert møte med politiet for å sikre seg det?

En politimanns ord blir jo automatisk vektlagt tyngre enn motparten så da er det vel trygghet i ett kamera
Anonym bruker
"Rød Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viktig at riksadvokaten kom med denne uttalelsen, og at folk er klar over hva politiet faktisk har hjemmel til å gjøre og ei.

Men politi, med voldsmonopol, som velger å følge loven selv?
Lykke til med ditt forsøk på et liv i Utopia.

Håper de skjerper seg litt da, trist om vi må ty til et så kaldt samfunn som man får inntrykk av at de har fått i USA. Hvor enhver spissa konflikt består av to parter som framfører hver sin monolog, samtidig, mens de stirrer inn i hverandres mobilkamera. Så dommen kan falle som likes, og sones i den sosiale mediegapestokken.

(Har faktisk sett en slik video hvor man først ser en politimann kaste armen inn i motpartens politibil, etterfulgt av to monologer om hvor kokainposen stammet fra. Bileiern havna i fengsel, politimannen gikk fri. Glemte å sjekke hvem som fikk flest likes.)
Anonym bruker
"Vred Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Gå rundt med helium ballong og slipp den så den flyr av gårde med dopet når du blir stoppa! Altid tenkt på det som en god ide bortsett fra at man ser ut som en tilling om man går rundt med helium ballong 24/7, I tillegg har det jo noen begrensninger - funker dårlig innendørs...
Vis hele sitatet...
Sånn som han her
https://youtu.be/d1tC2KmlEhk
Dette er litt som når jeg leser om hvordan folk ''ikke skal bli avhengige av heroin'', ved å legge regler på annenhver dag og denslags. For alle andre er det opplagt at dette er en jallafix og at det kun er et spørsmål om tid. Har du vanligvis rusmidler på deg, og jeg antar at du da gjerne er påvirket av disse rusmidlene så er det kun et spørsmål om tid, for tatt, det vil du bli.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis det er hasj/weed, svelg det, ellers, pakk alt inn i en kondom på forhånd, svelg kondomen.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller bare svelg rusmiddlet som denne karen gjorde https://freak.no/forum/showthread.php?t=224730

Hei folkens..
Skulle idag ta meg en liten rulling, tok og gjorde alt klart for min gode chill kveld foran tv og xbox, i mens jeg tar ut klumpen fra snus boksen 1G, så kommer Mamma inn og jeg fikk panikk og kastet klumpen i min munn og svelget den hel fan...

Har gått ca halvtime og kjenner ingenting, er det normalt? hvordan blir jeg og reagere?
Vis hele sitatet...