Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2318
Har gått på illegalt subitex i nesten et år, de siste 11 dagene har jeg gått over til heroin å bruker det istedet. Har hørt abstinensene på subitex er mye verre og langvarige, derfor ville jeg prøve å hoppe over på heroin istedet å heller gå av det, men jeg merker hvor jævlig det er med en gang det er ute av kroppen. Prøvde å hoppe av på dag 8 med heroin og fikk de verste krampene jeg har hatt!! Må gjøre det her uten behandling, trenger virkelig tips og ideer til hvordan å klare abstinensene??
Min tanke er at det er subitex abstinensene som herjer verst. De sitter opptil 12-13 dager eller lenger har jeg hørt. Begynner å miste håpet.
Hvor mange milligram Subutex brukte du om dagen?

I din situasjon er det mye bedre å trappe rolig ned. 10-15% av dosen din hver uke kan du for eksempel prøve.

Har selv vært hekta på Sub, og det føltes håpløst, men til slutt hoppet jeg fra 4mg ned til 2.5 og så lengre og lengre ned.

Bare dropp Heroinopplegget først som sist

Abstinensene på Sub varer lenger, men de er tålelige (spesielt om man trapper ned). Abstinensene på Heroin er ikke like langvarige, men de er til gjengjeld helt forferdelige. Unngå.
Sist endret av krystallkongen; 15. juli 2021 kl. 13:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
gn0meb3kka's Avatar
Trådstarter
12 1
Tusen takk for svar!!
Det varierte, vi er to i samme båt,meg og samboeren . Alt fra 2 til 6 mg om dagen. Vi kjøpte 8 mg sub og delte det opp og injiserte det, Av og til mer for å prøve å få noe slags rusfølelse før. . Vet det ikke er bra i det hele tatt å ta det på den måten ,men gjort er gjort desverre. Angrer som bare faen nå at det gikk så langt. Fått tak i noen lyrica i dag og valium og apodorm. Tatt det siste vi har liggende med heroin nå. Blir det for ille må vi få tak i mer i morgen . Men du tenker det er bedre å gå tilbake til sub heller og gå av det igjen?
Var hekta som fy på heroin for 2 år siden,men da fikk jeg nedtrapping på sub på avrusning, men siden det ikke er noe alternativ nå siden vi ikke får plass der begge to prøver jeg alt jeg kan å finne løsninger for å klare det enten cold turkey eller hva som helst. Helst ikke sub igjen, men hvis det er bedre så kanskje, åsså heller ta det som det skal taes under tunga. Det er krampene som tar knekken på meg
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Som sagt. Du må trappe ned. Ellers blir det forjævlig. Men du må og bestemme deg for at nå skjer det. Ingen tvil. Ellers går det til helvete. Og har du samboer må dere begge være like bestemte
Hvis 5mg holder deg frisk i et døgn starter dere der. 5 dager.
Ned til 4 og bli der i 10 dager.
Ned til 3 og bli der i 10 dager.
Og så videre.

Kjenner du at det blir for brått fortsetter du noen dager på dosen, eventuelt trapper du ned litt mindre enn 1mg.

Bare IKKE gi deg og IKKE øk dose igjen. Hvis du kommer deg ned til 3, men føler deg abstinent kriger du deg gjennom de første dagene så skal du se at det blir bedre. Hold deg på dosen til du blir stabil.
Så fortsetter du nedtrappingen.

Lykke til!
gn0meb3kka's Avatar
Trådstarter
12 1
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvis 5mg holder deg frisk i et døgn starter dere der. 5 dager.
Ned til 4 og bli der i 10 dager.
Ned til 3 og bli der i 10 dager.
Og så videre.

Kjenner du at det blir for brått fortsetter du noen dager på dosen, eventuelt trapper du ned litt mindre enn 1mg.

Bare IKKE gi deg og IKKE øk dose igjen. Hvis du kommer deg ned til 3, men føler deg abstinent kriger du deg gjennom de første dagene så skal du se at det blir bedre. Hold deg på dosen til du blir stabil.
Så fortsetter du nedtrappingen.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tror det skal holde med 2 mg å trappe ned fra. Det gikk greit å Holde seg frisk i 2 dager ved å injisere 2 mg å så være frisk nok i 2 dager før det begynte å bli kjipt.
Får se nå hvordan denne natta/morgenen blir . Har klar noe for abstinenser forhåpentligvis. allerede tatt noe. Lyrica ,apodorm,valium og litt hasj. Leste litt av det jeg fant her at lyrica skulle være veldig bra hjelp mot kramper. Har nå sovet ganske mye i dag etter jeg tok en blanding av dette. Skal prøve igjen nå før jeg legger meg.
Hvis ikke blir det kanskje sub igjen bare mindre å mindre dose, eller prøve å ta minst mulig heroin.

Bikkjebein skal vel å hjelpe litt? Har kjøpt inn å begynt å ta magnesium og multivitaminer. Leste det kunne hjelpe her inne,men har ikke merket noe til det. Men tror uansett det er bra å få i oss vitaminer i denne fasen.
Han skal i fengsel i september, derfor er det viktig for oss å klare det her sammen nå. Han kommer ikke til å få noe hjelp der inne og vi vil klare det sammen før den tid.
Sist endret av gn0meb3kka; 15. juli 2021 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sint Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med tanke på nedtrapping er det vel like greit å ta det oralt som å injisere?
gn0meb3kka's Avatar
Trådstarter
12 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med tanke på nedtrapping er det vel like greit å ta det oralt som å injisere?
Vis hele sitatet...
Ja det er jo det virkelig! men når man er hekta på nåla er det vanskelig
Oralt er den klart beste inntaksmåten. Subutex kan føre til enorme problemer om det skytes dårlig filtrert. Vi snakker amputasjon.

Fra 2mg til ingenting bør det gå veldig greit. Prøv å gå ned en halv milligram av gangen f.eks.
Anonym bruker
"Leken Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sub abstinenser er det verste jeg har gått gjennom. Alt annet har vært en lek i forhold, muligens ikke hero da...
Snorta 1mg i 1 år. . RLS, ingen energi, depressiv etc. tok det over 1 måned før jeg var normal
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sub abstinenser er det verste jeg har gått gjennom. Alt annet har vært en lek i forhold, muligens ikke hero da...
Snorta 1mg i 1 år. . RLS, ingen energi, depressiv etc. tok det over 1 måned før jeg var normal
Vis hele sitatet...
Om man kommer seg ned til 0,5 eller 0,25 og så tar en liten periode med annenhver dag bør man klare det mye greiere enn om man går av cold turkey.

Man må også belage seg på at alt behaget opiatene har gitt en må betales tilbake med renter nå. For din del tok det en måned å gjøre opp for 1 års bruk.
Manne opp og komme seg gjennom det
Sist endret av krystallkongen; 16. juli 2021 kl. 00:26.
Vær nå litt forsiktig så du ikke blir hekta på Lyrica også, for min del var det mye verre å slutte med enn opiater.
Nå har jeg ikke akkurat sluttet med opiater, men klarer å ta den dosen legen gir meg uten å overdosere, jeg får Dolcontin og Paralgin forte mot smerter. Uten medisiner har jeg et svært dårlig liv, så å slutte ser jeg mørkt på.
Uansett lykke til med nedtrapping og slutting.
Klem fra Betty
Sitat av gn0meb3kka Vis innlegg
Ja det er jo det virkelig! men når man er hekta på nåla er det vanskelig
Vis hele sitatet...
Du må jo slutte på nåla også om målet er å være clean. Så legg vekk hele ideen om at du skal fortsette å ruse deg mens du trapper ned. Hvis du er hekta på å injisere i seg selv, så blir hver injekson kun for å tilfredstille russuget, ikke for å fjerne abstinenser. Det er nettopp det som bør være målet ditt nå, trappe ned doseringene til det absolutt minimume, før du går helt av. Det kommer til å være noen ubehaglige timer, kanskje noen dager, når du justerer ned dosene. Gjør nedtrappingsplanen så behagelig så mulig slik at du klarer å fullføre, men husk at litt ubehag må du bare finne deg i. Du får bare minne deg på at det er så utrolig verdt det. Det er ikke en kul situasjon du er i nå, og du kommer til å være så glad og stolt når du er ferdig med det.

Legg en plan som noen nevnte over her, på hvor lenge du skal gå på x-mg dosering, før du trapper ned til y-mg dosering, og legg vekk nåla med det samme. Følelsen av nedtrapping bør ikke gi assosiasjoner til følelsen av å ruse seg. Slik jeg ser det så er du ikke forberedt på å slutte med mindre du ser selv at det ikke er rom for å "unne seg litt", og det er i praksis det du gjør om du velger å fortsette injiseringen. Om det gjøres riktig, både med hensyn til nedtrappingsplan og stå på vilje så er det fysiske over raskere enn du tror. Husk at folk i LAR har omsider klart å trappe ned, og slutte fra 36mg daglig bruk over flere år.

Hver også forsiktig med hva annet du bruker for å føle deg bedre, slik at du ikke bytter ut en avhengighet med en annen. Noe for søvn kan dog være greit å ha i bakhånd, men da er i min mening quetiapine/seroquel det beste alternativet, da det ikke innehar noen rusverdi i seg selv og det funker til å sove på.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Du må jo slutte på nåla også om målet er å være clean. Så legg vekk hele ideen om at du skal fortsette å ruse deg mens du trapper ned. Hvis du er hekta på å injisere i seg selv, så blir hver injekson kun for å tilfredstille russuget, ikke for å fjerne abstinenser. Det er nettopp det som bør være målet ditt nå, trappe ned doseringene til det absolutt minimume, før du går helt av. Det kommer til å være noen ubehaglige timer, kanskje noen dager, når du justerer ned dosene. Gjør nedtrappingsplanen så behagelig så mulig slik at du klarer å fullføre, men husk at litt ubehag må du bare finne deg i. Du får bare minne deg på at det er så utrolig verdt det. Det er ikke en kul situasjon du er i nå, og du kommer til å være så glad og stolt når du er ferdig med det.

Legg en plan som noen nevnte over her, på hvor lenge du skal gå på x-mg dosering, før du trapper ned til y-mg dosering, og legg vekk nåla med det samme. Følelsen av nedtrapping bør ikke gi assosiasjoner til følelsen av å ruse seg. Slik jeg ser det så er du ikke forberedt på å slutte med mindre du ser selv at det ikke er rom for å "unne seg litt", og det er i praksis det du gjør om du velger å fortsette injiseringen. Om det gjøres riktig, både med hensyn til nedtrappingsplan og stå på vilje så er det fysiske over raskere enn du tror. Husk at folk i LAR har omsider klart å trappe ned, og slutte fra 36mg daglig bruk over flere år.

Hver også forsiktig med hva annet du bruker for å føle deg bedre, slik at du ikke bytter ut en avhengighet med en annen. Noe for søvn kan dog være greit å ha i bakhånd, men da er i min mening quetiapine/seroquel det beste alternativet, da det ikke innehar noen rusverdi i seg selv og det funker til å sove på.
Vis hele sitatet...
Kloke ord! Dette er en du bør høre på, TS.

Apropos søvn - melatonin funker som bare f.
Trapp ned sakte, begynn å røyk minus når du er nede på en kvarting om dagen. Fiks noe grønt (ikke hasj). Skaff deg noe c preparat sovemedisin. Og kosttilskudd (google heroin withdrawal amino acids) osv osv. TRENING, mat og vann.
gn0meb3kka's Avatar
Trådstarter
12 1
Sist jeg gikk av dopet for 2 år siden varte abstinensene i fler måneder. Fikk nedtrapping på avrusning da med subitex, men den gikk for fort siden jeg skulle videre i behanding, det endte med at jeg hadde noen sprekker der inne før jeg klarte det, men kriblingene/krampene i bena og dårlig i magen å ingen søvn varte langt over en måned. Holdt på å bli psykotisk flere ganger med så lite søvn jeg fikk. Å behandingssted med bare c preparater, ingenting som fiksa søvnen før en god stund. Psyken ble å helt ødelagt. Enten følte jeg ingenting eller bare langt nede å null energi. Kom meg tilslutt. Desverre har jeg havnet på opiatkjøret igjen..

Begynte å skrive her for noen dager siden, men fikk aldri lagt det ut.
Nå er det vel 4-5 dager siden jeg la ut denne tråden. Prøvde å kutte heroinen den dagen på nytt, så på natta fikk jeg de jævligste kramper som jeg jo egentlig forventet å komme!! Heiv i meg masse valium,apodorm og lyrica. Det dempet litt med lyricaen, men ikke nok. Jeg klarte ikke holde det ut, så i 8-9 tia på morraen fikk vi tak i sub . Så har desverre begynt med det igjen. Tok 4 mg første dagen å så har jeg tatt 2 mg fram til i dag da har jeg tatt 4 mg igjen. Vil virkelig kutte nåla så prøvde i går å i dag å legge under tunga, men brekker meg helt av smaken, så ble å skyte de siste 2 mg, føler meg helt dårlig av å gjøre det får dårlig samvittighet ovenfor meg selv. Tar til meg alle tips å hjelp å setter så pris på det . Tusen takk alle sammen for gode tilbakemeldinger. Vet at det er veldig ille å skyte det, men fra å med i morra skal jeg prøve igjen å legge under tunga eller snorte det.

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Vær nå litt forsiktig så du ikke blir hekta på Lyrica også, for min del var det mye verre å slutte med enn opiater.
Nå har jeg ikke akkurat sluttet med opiater, men klarer å ta den dosen legen gir meg uten å overdosere, jeg får Dolcontin og Paralgin forte mot smerter. Uten medisiner har jeg et svært dårlig liv, så å slutte ser jeg mørkt på.
Uansett lykke til med nedtrapping og slutting.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det. Nå er jeg tom for lyrica å får ikke fler igjen før om 1 uke til så blir ikke å hekte meg på det, det er kun fordi jeg har lest å hørt det hjelper veldig mot abstinenser med kramper å uro i kroppen jeg tok det, å det tok de verste å hjalp. Hadde jeg hatt flere akkurat da hadde jeg kanskje klart det

Gir meg ALDRI.
Klem
Sist endret av gn0meb3kka; 20. juli 2021 kl. 22:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av gn0meb3kka Vis innlegg
Sist jeg gikk av dopet for 2 år siden varte abstinensene i fler måneder. Fikk nedtrapping på avrusning da med subitex, men den gikk for fort siden jeg skulle videre i behanding, det endte med at jeg hadde noen sprekker der inne før jeg klarte det, men kriblingene/krampene i bena og dårlig i magen å ingen søvn varte langt over en måned. Holdt på å bli psykotisk flere ganger med så lite søvn jeg fikk. Å behandingssted med bare c preparater, ingenting som fiksa søvnen før en god stund. Psyken ble å helt ødelagt. Enten følte jeg ingenting eller bare langt nede å null energi. Kom meg tilslutt. Desverre har jeg havnet på opiatkjøret igjen..

Begynte å skrive her for noen dager siden, men fikk aldri lagt det ut.
Nå er det vel 4-5 dager siden jeg la ut denne tråden. Prøvde å kutte heroinen den dagen på nytt, så på natta fikk jeg de jævligste kramper som jeg jo egentlig forventet å komme!! Heiv i meg masse valium,apodorm og lyrica. Det dempet litt med lyricaen, men ikke nok. Jeg klarte ikke holde det ut, så i 8-9 tia på morraen fikk vi tak i sub . Så har desverre begynt med det igjen. Tok 4 mg første dagen å så har jeg tatt 2 mg fram til i dag da har jeg tatt 4 mg igjen. Vil virkelig kutte nåla så prøvde i går å i dag å legge under tunga, men brekker meg helt av smaken, så ble å skyte de siste 2 mg, føler meg helt dårlig av å gjøre det får dårlig samvittighet ovenfor meg selv. Tar til meg alle tips å hjelp å setter så pris på det . Tusen takk alle sammen for gode tilbakemeldinger. Vet at det er veldig ille å skyte det, men fra å med i morra skal jeg prøve igjen å legge under tunga eller snorte det.



Tusen takk for det. Nå er jeg tom for lyrica å får ikke fler igjen før om 1 uke til så blir ikke å hekte meg på det, det er kun fordi jeg har lest å hørt det hjelper veldig mot abstinenser med kramper å uro i kroppen jeg tok det, å det tok de verste å hjalp. Hadde jeg hatt flere akkurat da hadde jeg kanskje klart det

Gir meg ALDRI.
Klem
Vis hele sitatet...
Aldri gi deg Alle vi rusmisbrukere sprekker. Så og si uten unntak. Spørsmålet er hvor kjapt du røsker deg i nakkeskinnet og minimerer skadene/toleransen. Bedre å sprekke et par dager enn et par uker!

Jeg tror definitivt sjansene dine for å lykkes med å komme deg av Opiatene ligger i å bruke Subutex og være veldig streng med seg selv ifht. doser.
Personlig har min erfaring med å hekte seg på Opiater for så å bruke Sub til å graaadvis gå ned i dose vært fantastisk!
Hvertfall om man sammenligner med å skulle bruke f.eks Hero som nedtrappings«medisin».
Den lange virkningstiden aka det at man holder seg frisk så utrolig lenge i forhold til f.eks dop er gull verdt.
Én dose i døgnet holder. Viktig å unngå å ta litt ekstra bare for en liten rusfølelse. Stick to the plan.

Si fra om du trenger hjelp til å lage en nedtrappingsplan på PM

Så er det bare å akseptere at det ikke nytter å forvente å kunne kose seg - det blir tungt, men mye lettere enn alternativene. Sub er for mange, blant annet meg, et vidunderlig stoff hvis man har driti på draget med Dolcontin/Malfin, Oxy, Heroin osv.

Har du hørt om Buvidal? Det er en enten ukentlig eller månedlig injeksjon med Buprenorfin (virkestoffet i Subutex) så slipper du å forholde deg til noe som helst annet enn å møte opp og få depotinjeksjonen
Jeg tror det kunne vært hjelpsomt for din del om du vet med deg selv at du klarer å la vær å ruse deg ekstra hvis du er abstinensfri og frisk.
Google det, «Buvidal», og hvis det høres aktuelt ut får du avtale møte med DPS, fastlege eller NAV.
Sist endret av krystallkongen; 21. juli 2021 kl. 08:42.