Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3990
Så, min bror vil begynne med Chia. Noen som har minet etter dette før og har noen gode råd jeg kan videreformidle?

For de som ikke har hørt om dette, så er det visst mining gjort med bruk av harddisker, og ikke GPU basert.
En Chia er visst verdt rundt 600 dollar ish?
Sist endret av Mokkasinen; 9. juni 2021 kl. 17:10.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
For de som ikke har hørt om dette, så er det visst mining gjort med bruk av harddisker, og ikke GPU basert.
Vis hele sitatet...
Skal ikke si jeg vet noe om det, men det høres ut som en god måte å forkorte levetiden på en harddisk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Miner Chia, og det er bare å starte opp. Moro å leke med. Jeg har bygget maskin bare til Chia, og det viktigste for meg var å en SSD som tålte all plottinga. Et plott trenger 239 GB på SSD-en, så plotter du i parallell om det er en stor SSD. Hvert plott på 100 GB skriver 1,6 eller 1,8 TB til SSDn så derfor må du ha en som tåler litt. Trenger også 3,4 GB minne per plott. Så er det bare å vente. Det som er noe kødd med Chia er at alle farmer alene, det er ikke noen pools enda. Ble litt kort dette her, men bare spørre om det noe mer konkret.