Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5137
Jeg har en Plex server på en Windows 10 PC. Jeg streamer serier til en Playstation 4 som jeg har i stuen.
Det fungerer som regel, men av og til så finner ikke Plex på ps4 serveren (selv om jeg sjekker at filene er der å kan spilles av)
Hva kan dette skyldes? Andre som bruker Plex å har hatt dette problemet?
Finner ikke noe svar på google. Har nyeste versjonen av Plex og har oppdatert Windows.
Jeg kan komme med noen feilsøkingsforslag:

Du har sørget for at PC'n ikke er i dvalemodus når du setter deg inn i stua? Du har sørget for at PC og PS4 benytter seg av samme nettverk? F.eks om du kjører kablet nett på PC og wifi på PS4 så vil dette skape trøbbel over lokalt nettverk. Du er sikker på at du har Plex media server aktivert på PC? Forskjell på Plex media server og Plex media player.
PCen går ikke automatisk i dvalemodus. Bruker samme nett. Bruker wifi på begge. Ja har serveren installert.
Oppsto problemene etter nylig oppdatering kan det være et forslag å feilsøke med å reinstallere en tidligere versjon.

Jeg hadde i hvertfall prøvt og reinstallert om problemene fortsetter.
Har problemet med både en versjon jeg hadde for noen dager siden og den jeg oppdaterte til i dag. Har nylig byttet ISP så tror det er der problemet ligger selv om speedtest viser gode resultater.
Sitat av Blueberry_Haze Vis innlegg
men av og til så finner ikke Plex på ps4 serveren
Vis hele sitatet...
Det er vanskeleg å forstå kva du meiner. Finn ikkje plex fila, eller finn den ikkje sørveren?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Er servern satt opp med fast-ip på nettverket?
Min erfaring med Plex er at eneste gangene jeg ikke har tilgang til Plex-servern fra TV eller mobil er fordi maskinen som serverer Plex ikke har internett. Symptomet da er at man får åpnet Plex-appen på TV (PS4 i ditt tilfelle), men at den sier den ikke har kontakt med serveren.
Sist endret av nso; 2. juni 2021 kl. 01:33.
Sitat av snegler Vis innlegg
Det er vanskeleg å forstå kva du meiner. Finn ikkje plex fila, eller finn den ikkje sørveren?
Vis hele sitatet...
Får ikke koble seg til pcen med plex serveren på. Av og til får jeg koblet til å sett noe og av og til ikke

Sitat av nso Vis innlegg
Er servern satt opp med fast-ip på nettverket?
Min erfaring med Plex er at eneste gangene jeg ikke har tilgang til Plex-servern fra TV eller mobil er fordi maskinen som serverer Plex ikke har internett. Symptomet da er at man får åpnet Plex-appen på TV (PS4 i ditt tilfelle), men at den sier den ikke har kontakt med serveren.
Vis hele sitatet...
Har satt fast IP nå, tror nettet detter ut på pcen fordi ruteren er dårlig plassert, skal ta å skru den fast høyt oppe på veggen slik Telia anbefaler.
Sist endret av Blueberry_Haze; 2. juni 2021 kl. 10:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et tips er å legge inn Plex på mobilen i tillegg, da kan du enkelt kontrollere at serveren er online når du får problemer.
Tror alt fungerer nå, pleier alltid å dette ut når jeg er borte en stund. Ser ut som trikset var å sette fast IP på pcen og å sette at alle lokale enheter kan koble seg til uten autentisering. Takk for hjelpen

Og nå fungerer det ikke lenger :/
Sist endret av Blueberry_Haze; 3. juni 2021 kl. 11:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dersom nettet detter ut etter en stund når du er borte så er det jo ikke rart du ikke finner plex på din ps4..
Tror du må rette dette problemet først
Sitat av MrMidget Vis innlegg
Dersom nettet detter ut etter en stund når du er borte så er det jo ikke rart du ikke finner plex på din ps4..
Tror du må rette dette problemet først
Vis hele sitatet...
Tror det er noe problem med nettet ja, hadde ikke problemet med tidligere ISP. Kunne sikkert bare trukket en kabel og droppet wifien, men jeg vil spare mest mulig penger. Bruker nå chromecast og det fungerer greit nå.
Er det WiFI signalet som detter ut eller det selve internettet?
Er det selve internettet så er det din ISP sitt problem.. Er det Selve WiFi signalet så er det nok ustyret ditt som må sjekkes (No pun intended)

Hva med å flytte routeren til et nærmere sted?
Sitat av MrMidget Vis innlegg
Er det WiFI signalet som detter ut eller det selve internettet?
Er det selve internettet så er det din ISP sitt problem.. Er det Selve WiFi signalet så er det nok ustyret ditt som må sjekkes (No pun intended)

Hva med å flytte routeren til et nærmere sted?
Vis hele sitatet...
Både ruteren og usb adapteren tror jeg fungerer bra, muligens pakketap? Vet ikke. Av og til så må pcen koble seg til ruteren på nytt.
Får gode resultater på speedtest så vet ikke helt hva problemet er :S
Har vurdert å kjøpe ny usb adapter på pcen men kostet en del.
Ruteren er avhengig av å stå i stuen siden det er der montøren har installert den (ved siden av antennen på utsiden)

Edit: Er 95% sikker på at dette ikke er et Plex problem, mistet nettet på pcen i 30 sec nå. Sikkert Wifi usb adapteren som heller på å stryke med eller noe gale med ruteren.
Sist endret av Blueberry_Haze; 3. juni 2021 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville ikke brukt en WiFI USB adapter som primær WiFi på en bruks maskin (og hvertfall ikke en som er satt opp med plex som krever en del trafikk frem og tilbake)

Ville sitt på noe ala denne:
https://www.komplett.no/product/1146...-nettverkskort
Sitat av Blueberry_Haze Vis innlegg
Tror det er noe problem med nettet ja, hadde ikke problemet med tidligere ISP. Kunne sikkert bare trukket en kabel og droppet wifien, men jeg vil spare mest mulig penger. Bruker nå chromecast og det fungerer greit nå.
Vis hele sitatet...
Da er det bare å begynne å feilsøke alt som kan være galt For å ha gjort det mye lettere for meg selv hadde jeg testet med kabel. Aller helst, hvis en ikke har fra før, hadde jeg hørt om det var noen som hadde en ruter/ap liggende og satt den opp som ap mer sentralt.

En annen ting som jeg tenkte på her angående tap av nett i korterer perioder. Ser det er snakk om en antenne ute? Er det snakk om mobilt bredbånd så er det kanskje ikke så merkelig at en mister kontakt nå og da.

Dette kom sier du etter at du byttet ISP. Da ville ikke jeg begynt å byttet ut det andre utstyret en sitter med først, det en vet fungerte.
Hvilken USB-adapter bruker du? Det finnes mye ræl på markedet..
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Da er det bare å begynne å feilsøke alt som kan være galt For å ha gjort det mye lettere for meg selv hadde jeg testet med kabel. Aller helst, hvis en ikke har fra før, hadde jeg hørt om det var noen som hadde en ruter/ap liggende og satt den opp som ap mer sentralt.

En annen ting som jeg tenkte på her angående tap av nett i korterer perioder. Ser det er snakk om en antenne ute? Er det snakk om mobilt bredbånd så er det kanskje ikke så merkelig at en mister kontakt nå og da.

Dette kom sier du etter at du byttet ISP. Da ville ikke jeg begynt å byttet ut det andre utstyret en sitter med først, det en vet fungerte.
Vis hele sitatet...
Hehe har feilsøkt på det meste nå, hadde sikkert fungert om jeg hadde testet med kabel. Har fått det til å fungere med chromecast nå så gidder ikke å bruke penger på en lang nettverkskabel.
Er mobilt bredband forresten.

Sitat av steili Vis innlegg
Hvilken USB-adapter bruker du? Det finnes mye ræl på markedet..
Vis hele sitatet...
En litt billig en jeg kjøpte på elkjøp for en del år siden
Sist endret av Blueberry_Haze; 3. juni 2021 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.