Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 8559
Mistanke om Catfishing, jeg har mobilnr men får ikke sjekket hvem eieren er fordi jeg ikke bor i USA.
Noen som vet hvordan jeg allikevel kan få sjekket hvem eieren av nr er?
kommer an på hvem som har ringt deg det, er det vanlig mobilnr må du søke opp dette. er det Norsk må du bruke 1881 eller 180 feks. men du vil se om detter er utenlandsk nr og da må du finne søkemotor lik 1881 for dette landet. Nå er det mange her til lands som har fjernet nr fra telefonkatalog, sikkert det samme for de andre uten jeg vet dette.
Vær klar over at +1 ikke betyr bare USA men også Kanada og mange karibiske land.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Vær klar over at +1 ikke betyr bare USA men også Kanada og mange karibiske land.
Vis hele sitatet...
Det er en person som sier han bor i en by i US. Vedkommede har face-timet så det er etablert at han er amerikansk.

Sitat av ex-adrin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, men som jeg skriver; jeg får ikke tilgang til info siden jeg ikke søker fra et US nr.
Jeg har vært inne på et titalls nummeropplysningssider.
Sist endret av blåveispiken; 18. mai 2021 kl. 11:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av blåveispiken Vis innlegg
Ja, men som jeg skriver; jeg får ikke tilgang til info siden jeg ikke søker fra et US nr.
Jeg har vært inne på et titalls nummeropplysningssider.
Vis hele sitatet...
Hæ? Søker fra et US nr?

Tingen du bør vere klar over er at USA for det første ikkje har krav om å registrere mobilabbonementer. Dvs. at du stortsett kan gå innom ei sjappe og plukke opp sim-kort uten å gjere anna enn å etterlate deg ein neve dollars.

For det andre har dei ikkje påbod om federering av katalogtenester, så om nokon står i ein katalog er det ikkje gitt at dei står i ein annan katalog.

Viare så bekrefter ikkje eit amerikansk nummer at vedkommande er amerikansk. Eg kan ringe deg no frå eit gyldig, amerikansk mobilnummer tilsynelatande frå New York...