Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5252
Hei,

er det noen her som spiller osrs nå? Eventuelt er det noen norsk clanchat? hadde vært gøy med noen norske :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja, spiller ironman, kan adde TripOnAcid om du vil.
▼ ... over et år senere ... ▼
Ign XierionX
Feel free to add
Finnes det fortsatt? spillte i 2-3. klasse (barneskolen)
2007-2008 altså
▼ ... over en måned senere ... ▼
Begynte akkurat litt igjen med Runescape for nostalgiens skyld, add meg gjerne Mafia bos50
Fant nylig ut at jeg har vært member på runescape i 3 år uten å spille
Sitat av Ridge Vis innlegg
Fant nylig ut at jeg har vært member på runescape i 3 år uten å spille
Vis hele sitatet...
Står ikke dette på lønnsslippen din hver måned, eller at du blir trekt i nettbanken?
Sitat av Shredded Vis innlegg
Står ikke dette på lønnsslippen din hver måned, eller at du blir trekt i nettbanken?
Vis hele sitatet...
Såklart, men når det ikke var min konto det stod på så ser man det ikke.
▼ ... flere år senere ... ▼
Spiller runescape, starta opp etter et par år pause. Noen som vet om det finnes noe måte der man kan plotte inn navnet på brukern for å se hvilken quests man oppfyller kravene til?
Brukte det i mine yngre dager, men hva er da vitsen med å spille? Er jo ikke morro lengre...
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Spiller runescape, starta opp etter et par år pause. Noen som vet om det finnes noe måte der man kan plotte inn navnet på brukern for å se hvilken quests man oppfyller kravene til?
Vis hele sitatet...
Det er en liste på wiki'en som lister quests i den optimale rekkefølgen. Den lister quests etter minst mulig leveling mellom quests, ofte er xp'n man får av quests nok til de levelene man trenger.

https://oldschool.runescape.wiki/w/Optimal_quest_guide

Hvis du bruker runelite, kan du laste ned quest helper, som er en plugin via plugin hub (innefra runelite clienten.) som har plugins som er verifisert til å ikke bryte med reglene til OSRS. Den hjelper deg gjennom en haug av quests, og flere blir lagt til etterhvert som utvikleren legger de til. Optimal quest guide lista har også en plugin, men jeg foretrekker å bruke nettsiden.
Fiksa meg det nå, takk den var gull verdt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har et litt nostalgisk forhold til OSRS, men det blir alltid kjedelig relativt fort. Realistisk sett er det vel det mest repetitive onlinespillet jeg har vært borti. Hva gjør folk for å holde det fresht?

Synes de fleste quests blir litt dølle, skilling og annen grinding er jo nødt til å bli superkjedelig i lengden. Null interesse for PK gitt hvordan combat funker.
Jeg spiller i perioder, så har ofte flere brukere og det som går igjen er at jeg starter med en pure for å bruke til PK, men ender opp med en som har godt med defence og andre combatstats. Over de mange år jeg har spilt OSRS så har jeg så si aldri PK'a ironisk nok.
Har også kjøpt noen brukere og betalt for questing, powerlevling, cash osv.
Men nå skal jeg gjøre alt selv tenkte jeg ellers blir det bare kjedlig.
Sist endret av NokErNok; 6. mars 2021 kl. 11:39.
Sitat av robhol Vis innlegg
...Hva gjør folk for å holde det fresht?
Vis hele sitatet...
Noe som ga meg en motivasjonsboost til å gjenoppleve RuneScape for en liten tid tilbake var å bruke Runelite klienten. Det er et slags "java-skall" som kjører over runescape og gir deg en haug forbedringer. Derav var det som gjorde spillet fresht igjen for meg muligheten til å øke render avstanden, animasjons smoothing og en skybox du kan skru på. Dette ga spillet en virkelig facelift.

Runelite er foresten godkjent av jagex så du risikerer ikke noen ban.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Vet at dette er en tråd om osrs men tenkte jeg kunne nevne at det er et spill som heter Damascus som kom 15 mai 2020 som minner velding om rs. Veldig forfriskende med et nytt spill i samme sjanger! Har selv spilt det ca 1500 timer allerede..

https://store.steampowered.com/app/1259000/Damascus/

Bare å slette posten min om den ikke passer inn.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Ad_hoc Vis innlegg
Noe som ga meg en motivasjonsboost til å gjenoppleve RuneScape for en liten tid tilbake var å bruke Runelite klienten. Det er et slags "java-skall" som kjører over runescape og gir deg en haug forbedringer. Derav var det som gjorde spillet fresht igjen for meg muligheten til å øke render avstanden, animasjons smoothing og en skybox du kan skru på. Dette ga spillet en virkelig facelift.

Runelite er foresten godkjent av jagex så du risikerer ikke noen ban.
Vis hele sitatet...
Har brukt RuneLite siden jeg begynte denne characteren, det er et godt tips. Masse snacksy funksjonalitet i den - bare Idle Notifier alene er jo fantastisk. Riktignok fordi det gjør det lettere å drive med andre ting mens man ellers ville glodd hjernedødt på woodcutting/mining eller denslags, men fortsatt helt genialt.