Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1267
Hei!

Når Formel 1 er tilbake på tapetet etter koronashowet; hvordan er det da best å få sett dette?

Har ikke noen tv-pakke per i dag, og har ingen planer om å anskaffe dette heller da all mediakonsum i heimen foregår via Netflix og lignende...

Er det mulig å abonnere på et slags web-tilbud hvor man betaler for tilgang til direktesendt F1? F.eks på løps- eller sesongbasis?

Har forsøkt å lete litt rundt uten å finne ut av det, så setter pris på alle innspill
«Nent Group har fornyet rettighetene for Formel 1 frem til 2021. Det innebærer at du fortsatt vil kunne følge motorsportens kjemper, i lag med den rutinerte eksperten Atle Gulbrandsen her hos oss på Viaplay.»
https://viaplay.no/sport/motorsport/formel-1
https://kundeservice.viaplay.no/formel-1/

Du kan se alle løpene på Viaplay, Viasat Motor og Formel 1’s nye app. F1-appen tilbyr ekstra material og et bredere utvalg av kameravinkler. Du kan laste ned appen i Google Play Store (Android) og App Store (iOS).

OBS! Appen er ikke en del av ditt Viaplay-abonnement.

På Viaplay kan du se alle løp med lokale kommentatorer og lokale studio. I tillegg til dette har du også tilgang til alle våre ekstra strømmer som:

Pitlane – følg alt som skjer i Pitlane
Track Positioning – se førernes posisjon på banen
On-board – Kamera i bilen, følg løpet fra førerens perspektiv
Timing – Posisjon og tid for hver enkelt fører.

Med din Viaplay-konto kan du se to strømmer samtidig og skal derfor kunne velge mellom våre tilgjengelige F1-sendinger.
Vis hele sitatet...
Virker som ganske bra dekning i mine øyne!
Sist endret av Realist1; 3. april 2020 kl. 19:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk skal du ha!

Ulempen er jo at man må kjøpe "Viaplay Total" til 329.-/mnd som inneholder et hav av diverse sport og annet.... Personlig vil jeg KUN ha F1, og da er det jo dumt å måtte betale 2961.- for dette (sesongen varer 9 mnd, dvs 9 x 329.-)....

Da kunne jeg nesten heller tenkt meg å bare betalt f.eks 100.- per løp man ser....
Sitat av primavera70 Vis innlegg
Takk skal du ha!

Ulempen er jo at man må kjøpe "Viaplay Total" til 329.-/mnd som inneholder et hav av diverse sport og annet.... Personlig vil jeg KUN ha F1, og da er det jo dumt å måtte betale 2961.- for dette (sesongen varer 9 mnd, dvs 9 x 329.-)....

Da kunne jeg nesten heller tenkt meg å bare betalt f.eks 100.- per løp man ser....
Vis hele sitatet...
Ser den, jeg føler det samme for Premier League, som er enda mye dyrere igjen. Men nå er det en gang slik at det er disse som har rettighetene, og dette er tilbudet de gir. Så da er det rett og slett «take it or leave it».
Men innebærer ikke det at de kun har rettighetene i Norden? Er det kanskje noen andre tilbydere i andre land som tilbyr kun F1 til en rimeligere penge? I disse dager med VPN etc. er jo det noe som kan fungere greit også.
Jeg mente ikke ulovlig stream.... De har jo rettighetene til å "sende" i norge; men jeg som konsument har jo lov - med retten på min side - til å heller kjøpe tilgang hos en utenlandsk aktør.... Det blir jo litt som å si at jeg ikke kan kjøpe et Leica kamera fra BHphoto i USA siden de ikke eier rettighetene til å selge det i Norge....
F1tv.com bruker jeg. Billig å abonnere. Koster 29kr mnd mener jeg. Da får man riktignok ikke sett løpene live, men man kan se de så fort det er ferdig. Gratis abonnement frem til løpene begynner igjen. Alle løpene fra de siste 4 tiårene ligger der, pluss masse annet snacks, så det er bare å nyte!

Edit: om man ønsker å se løpene live, kan man det også men det koster mer. Men jeg trodde Viasat 4 sendte løpene og at det bare var trening og kvalifisering som gikk på betalkanalene.
Sist endret av TroNnY; 3. april 2020 kl. 21:05.
Som han over her nevner, så må vel dette være det beste:
https://www.formula1.com/en/subscrib...-tv.html#en-NO
Se der ja - det var noe sånn jeg tenkte på