Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1107
Hei, jeg har tenkt å gå over til 2 skjermer og jeg har en skjermkort AMD Radeon HD 6800 series med x2 DVI-I. Den ene skjermen har bare en d-sub/vga input (?) og skal kobles til en vga>dvi-i adapter til skjermkortet. Den andre skjermen er en BenQ GL 2460 med d-sub/vga og dvi-d input.

Jeg har lest rundt at vga er "utdatert" og dvi er mer superior, og jeg har søkt om det er en dvi-d til dvi-i kabel men fant bare en dvi-d kabel. Så jeg lurer på om det har noe å si hvis jeg bare bruker en dvi-d kabel fra skjerm til skjermkortet, eller får jeg mer utbytte hvis eg tar en dvi-d til dvi-i adapter til skjermkortet?

Takk, sry hvis dårlig skrevet.
Forskjellen er at DVI-D bare sender et digitalt signal, mens DVI-I kan både sende analogt og digitalt. Bruker du DVI inngangen til skjermen vil det ikke være forskjell siden det digitale signalet er identisk.
Så jeg trenger bare et dvi-d kabel så er jeg good to go?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bruk Dvi-D fra den porten på skjermkortet til skjermen med DVI inngang, så bruker du DVI-VGA adapter på DVI-I porten og vga kabel til andre skjermen.