Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2860
I dag fikk jeg et inkassokrav på en regning som jeg ikke hadde betalt. Det merkelige var at denne regningen lå i postkassen min også i dag, dvs ca. 2 mnd forsinket. Den var poststemplet Luqa Malta, så jeg antar at UPS har flagget ut kontorarbeidet sitt til en republikk med billig arbeidskraft som ikke makter å sende ut fakturaene tidsnok til at man får betalt regningen før inkassovarselet kommer.

Jeg søkte litt på nettet og fant denne siden med haugevis av andre som forakter dette firmaet.

Så mitt råd er at dersom dere har anledning, så styr unna dette firmaet og heller bruk noen andre dersom det er mulig.
De er noen jævla drittsekker. Hvis du bestiller ting fra utlandet så venter de til mva er betalt med å videresende pakken. Fucker med lifehacket mitt - "drit i importavgift etter at pakken er mottatt".
Ja, UPS sender gito fra Malta, siste pakken min fra UPS fikk jeg importfaktura for ett par dager før betalingsfristen. Jeg ville tro det var mulig å klage de inn til ett eller annet organ når posten går så tregt, men vet ikke.

Til UPS forsvar så var også den siste regningen jeg fikk for kun importavgifter, dvs at de ikke tok noe fortollingsgebyr, som jo er bedre enn posten som tar 140 kr i fortollingsgebyr i tillegg til utlagt MVA...
På min faktura la de til utleggsprovisjon på kr. 165.-
Fraktselskap er vel en av de bransjene som folk er mest ivrige på å kritisere. Ser f.eks DHL kommer ikke så veldig mye bedre ut på TrustPilot. Så da kan du begynne å spørre deg selv om du egentlig ønsker noe fra utlandet. Kan godt være UPS har noen tvilsomme ordninger og du skal selvfølgelig ikke oppleve sånne forsinkelser. Men i det store å det hele, et globalt og internasjonalt spedisjonsfirma med 9000 anmeldelser hva er det? De har sikkert langt flere enn 9000 oppdrag pr dag bare i lille Norge. Faktisk har de 22 millioner globalt.
Gjør alt jeg kan for å unngå å bruke UPS.

Mottok en slik faktura, på en pakke jeg ikke hadde bestillt, som ble utlevert et sted på andre siden av landet.

Kundeservice var horribel, fikk ikke svar om hvorfor jeg ble fakturert, hvem som mottok pakken, hvor pakken var sendt fra, eller noen ting. Det eneste de hadde kontroll på var å sende purring og inkassokrav.

Endte opp med å betale fakturaen da jeg ikke hadde tid/overskudd til å ta saken videre, men skyr de nå som pesten.
jeg som skriver
Jeg har brukt UPS noen ganger, og er strålende fornøyd:
- Fikk tilsendt en pakke fra Kina som jeg ville ha raskt. Den kom i løpet av 5 dager fra den ble sendt.

- Sendte en verdipakke til Polen, og pakken ankom dagen etter til mottaker til tross for at den måtte gjennom toll osv. i Polen.

DHL har jeg for så vidt også utelukkende positiv erfaring med. Det norske tollvesenet er stort sett de som lager utfordringene uansett hvilken spedisjonsaktør du benytter for å importere. Det er i hvertfall min erfaring.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Gjør alt jeg kan for å unngå å bruke UPS.

Mottok en slik faktura, på en pakke jeg ikke hadde bestillt, som ble utlevert et sted på andre siden av landet.

Kundeservice var horribel, fikk ikke svar om hvorfor jeg ble fakturert, hvem som mottok pakken, hvor pakken var sendt fra, eller noen ting. Det eneste de hadde kontroll på var å sende purring og inkassokrav.

Endte opp med å betale fakturaen da jeg ikke hadde tid/overskudd til å ta saken videre, men skyr de nå som pesten.
Vis hele sitatet...
Du hadde ikk trengt å gjøre noe for å ta saken videre, men du kunne bare sendt en klage til inkassoselskapet og dersom de ikke ville innfri klagen så måtte de tatt saken videre og lagt fram beviser i retten på at du skyldte dem penger.

Jeg har klart å fått to tidligere firmaer til å trekke tilbake inkassokrav og jeg akter ikke å betale denne gangen heller. Jeg har betalt den opprinnelige regningen med purregebyr, men inkassotillegget kommer jeg ikke til å betale og regner med å få medhold i forliksrådet dersom det går så langt.