Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5716
Hei, dere.

Jeg fikk en mail nylig, jeg kopierer den så dere kan se selv. Passordet han sier å ha er riktig nok en del av et passord jeg bruker til en del i forskjellige varianter - han har bokstavene, men ikke tallene, og mangler det at noen skal være majuskler. Det kan imidlertid være at jeg har brukt den varianten der en eller annen gang hvis jeg anså det hele som useriøst, men hvorfor jeg da skulle være ekstra uforsiktig, høres rart ut, men jeg skal ikke utelukke det.

Det er merkelig, da jeg kopierte mailen dukket alt dette opp hvor det skulle være mellomrom (er det hvite bokstaver eller proffe greier?). Jeg poster tråden som den er, men vil fjerne dette og legge ut mailen i mer leselig utgave i et innlegg nedenfor.

Takk for hjelpen. Vil dere ha mailadressen (outlook-adresse) den ble sendt fra òg?

I'mYaware,Hpassord,Dismyouripassword.gYouVmaybnotVknowume,fa ndsyouOaretmostBlikelyxwonderingywhyVyou'reigettingethisdmai l,Fright?w

Overview:

IYinstalledIaXmalwarePonrthegadultuvidsi(sexNsites)asite,zan dHthere'sqmore,MyouzvisitedEthisnsiteltofhaveNfunD(youTknowt whatoICmean).AOncemyouZwereMthereConRtheWwebsite,dmyHmalware mtooklcontrolbofzyourcbrowser.CItrstartedCoperatingPasnaQkey loggerpandVremoteDdesktopEprotocolawhichHgaveemeSaccessTtocy ourgwebcam.TImmediatelyeafterSthat,rmybsoftwareccollectedCyo urtcompleteUcontactsXfromFyourSMessenger,CFB,Mandaemail.mtIq createdIaXdouble-screenVvideo.xFirstypartoshowsktheCvideoEyouSwereZwatchings( youJhavecaygoodAtastemlolR.q.P.),BandrthevsecondwpartAdispla ysCtheErecordingzofFyourrwebcam.c

PreciselybwhatzshouldjyouJdo?

Well,zIhbelieve,Q$1900WisNaYfairjpriceJforCouralittleJsecret .LYouVwillBmakeWtheUpaymentathroughLBitcoinQ(ifhyouedon'tAkn owIthis,msearchS"howOtosbuyHbitcoin"cinhGoogle).u

BTCHAddress:z
bc1qjru72xj43z4g5zartjg3e9zt7fmvyy9gttflye
(ItvisrcaseNsensitive,SsoQcopyfandnpasteQit)

Note:

YouXhavewoneAdayctormakeBtheApayment.k(I'veJaNspecificppixel iwithintthisNmessage,wandnnowyImknowuthatMyouqhaveereadythro ughCthisFemail).DIfcIGdoxnotmreceivelthecpayment,cIPwillcsen diyourqvideohrecordingPtoKalllofzyourxcontacts,mincludingpyo urWrelatives,NandJcolleagues.dHowever,nifWIjdopgetopaid,Wthe fvideoRwillUbemdestroyedximmediately.oIfUyouuneedAevidence,D replybwithv"Yes!"yandbIBdefinitelyBwillAsendKyourbvideosreco rdingNtolyourB10Acontacts.NThisnisGabnon-negotiableNoffer.APleaseWdon'tfwastesmyApersonalytimeNandhyo ursfbybreplyingCtoZthisCemail.

Mercie
Sist endret av Saksen; 10. april 2020 kl. 19:33.
Dette er en klassisk svindel.

Det som sannsynligvis har skjedd er at du har registrert deg på en nettside. Denne siden har deretter blitt hacket eller på en annen måte lekket data. Denne dataen inneholder eposten og passordet ditt eller en kryptert hash av det. Svindleren har lastet ned disse dataene og om passordet var krypert cracket det.

Jeg vil anbefale deg å gjøre tre ting.

1. Lære deg opp om god passordhygiene.
2. Oppdater passordene til alle kontoene du bryr deg om med din nyanskaffede kunnskap.
3. Fjern eposten og ignorer senderen
Saksen's Avatar
Trådstarter
Han har ikke noen videoer av meg, det er klart, men det er allikevel litt ubehagelig at han har fått tak i deler av passordet mitt.

Jeg klarte ikke å lage mellomrom uten at det ble linjeskift, og jeg sitter på mobil, så det hele er litt knotete (og peiling har jeg heller ikke), så jeg satte inn punktumer istedenfor:

I'm.aware,.passord,.is.your.password..You.may.not.know.me,.a nd.you.are.most.likely.wondering.why.you're.getting.this.mai l,.right?

Overview:

I.installed.a.malware.on.the.adult.vids.(sex.sites).site,.an d.there's.more,.you.visited.this.site.to.have.fun.(you.know. what.I.mean)..Once.you.were.there.on.the.website,.my.malware .took.control.of.your.browser..It.started.operating.as.a.key logger.and.remote.desktop.protocol.which.gave.me.access.to.y our.webcam..Immediately.after.that,.my.software.collected.yo ur.complete.contacts.from.your.Messenger,.FB,.and.email.I.cr eated.a.double-screen.video..First.part.shows.the.video.you.were.watching.( you.have.a.good.taste.lol..q.P.),.and.the.second.part.displa ys.the.recording.of.your.webcam.

Precisely.what.should.you.do?

Well,.I.believe,$1900.is.a.fair.price.for.our.little.secret. .You.will.make.the.payment.through.Bitcoin.(if.you.don't.kno w.this,.search."how.to.buy.bitcoin".in.Google).

BTCHAddress:z
bc1qjru72xj43z4g5zartjg3e9zt7fmvyy9gttflye
(ItvisrcaseNsensitive,SsoQcopyfandnpasteQit)

Note:

You.have.one.day.to.make.the.payment..(I've.a.specific.pixel .within.this.message,.and.now.I.know.that.you.have.read.thro ugh.this.email)..If.I.do.not.receive.the.payment,.I.will.sen d.your.video.recording.to.alll.of.your.contacts,.including.y our.relatives,.and.colleagues..However,.if.I.do.get.paid,.th e.video.will.be.destroyed.immediately..If.you.need.evidence, .reply.with."Yes!".and.I.definitely.will.send.your.video.rec ording.to.your.10Acontacts..This.is.a.non-negotiable.offer..Please.don't.waste.my.personal.time.and.yo ur..by.replying.to.this.email.

Mercie
Vis hele sitatet...
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Dette er en klassisk svindel.

Det som sannsynligvis har skjedd er at du har registrert deg på en nettside. Denne siden har deretter blitt hacket eller på en annen måte lekket data. Denne dataen inneholder eposten og passordet ditt eller en kryptert hash av det. Svindleren har lastet ned disse dataene og om passordet var krypert cracket det.

Jeg vil anbefale deg å gjøre tre ting.

1. Lære deg opp om god passordhygiene.
2. Oppdater passordene til alle kontoene du bryr deg om med din nyanskaffede kunnskap.
3. Fjern eposten og ignorer senderen
Vis hele sitatet...
Ok, takk. Er det slike password managers man skal ha tak i?

Morsom mail, for så vidt, men jeg følte meg ikke tilskyndet til å gå helt Black Mirror heller.
Sist endret av Saksen; 10. april 2020 kl. 19:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror mellomrommene er forfalsket for å lure seg rundt diverse antispam systemer. For å være ærlig er dette bare en vill gjetning, men en mulig forklaring er det i hvert fall. Om du er nyskjerrig på hvilken konto som er synderen kan du prøve skrive in eposten din her og se hvilken sider som kommer opp.
Ser jo ut som duden er på syre, nuke pcen og start fresh, what's he gonna do?
Dunk inn e-posten din som han har sendt mailen til her: https://haveibeenpwned.com/
Der får du en oversikt over alle kjente breacher av brukerdatabaser.
Har funnet noen av mine passord fra steinalderen i klartekst der inne. Det er nok slik han har funnet dette passordet. Det er bare brukt for å få mailen til å virke mer troverdig.
En grei påminnelse om at man ikke skal ha samme passord på flere steder.

Slett mailen, endre passordregimet ditt til ulike passord per konto/nettsted, nyt påsken!
Fikk en sånn utpressings mail jeg også, sier han har en sex video av meg

Passordet stemer med et jeg brukte alle plasser for mange mange år siden, men har forandret det siden da, og bruker forskjellige istedenfor!
Chrome har en funksjon hvor den kan forslå sikre passord for deg, så slipper du å tenke på det noe mer.