Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 17348
Ei venninne kom til meg med en svindel plan.

Kort fortalt skulle vi bruke min kredittverdi til å ta opp lån fra så mange banker som mulig.(jeg får AAP fra Nav og har en del lån fra før.)

Hun er flink med dokumentforfalskning så på lønnsslippene ser det ut som jeg tjener drøssevis av spenn.

Vi fikk nesten 1 mill ut av dette.
Vi hadde blitt enige om og dele 50-40.

Pluttseli slutter hun å svare meg. (Hun bor halvannen time fra meg med buss.)

Jeg sjekka kontoene og ser alt er borte.
Det er blitt overført til hennes Neteller konto,noe er tatt ut,noe er brukt til å betale advokat ,bitcoins , bilforsikring,id tyveri forsikring,osv


Så jeg drar hjem til henne og spør hva faen dette er ?

Hun sier det må være noen som har vert på besøk hos meg som har bøffa oss,selv om jeg henviser til at jeg kan dokumentere at det er henne.
Hun skal sone i 2,7 år ,har bil og det er hennes Neteller konto.
Selvfølgelig er det ingen andre som vet at vi har holdt på med dette.
Ingen andre har hatt tilgang eller mulighet til å ta av kort fra breva og sette dem tilbake uten at jeg hadde merka noe.

Det er jo ingen tvil om at det er hun som har bøffa meg.Men hun nekter fortsatt.

Jeg ser hun har brukt mitt visa til og betale for Hidemyass
abonnementet går ut den 11 så da ryker denne pcen rett i microen :P den skulle jo vert "stjålet" uansett.

Jeg tenker det verste som kan skje meg etter dette er at jeg blir dømt for svindel å må sone for en jeg trodde var ei god venninne som endte opp med å bøffe meg. (Tysting er uaktuelt.) Jeg drukner i gjeld og kan aldri eie noe som helst i mitt navn.

Jeg har aldri blitt tatt for noe før så jeg har ingen vandel.
Jeg har aldri vært i avhør heller så de kommer til å grille meg som faen.


Såh.. Finnes det noen der ute som har noen gode råd å gi meg så takker jeg så mye for det

Nei takk til moralpreken
Sist endret av sammefaen; 3. februar 2016 kl. 05:09.
Har det gått lang tid? Fra det begynte til nå?
Nei vi begynte i desember
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Hun skal sone i 2,7 år ,har bil og det er hennes Neteller konto.
Vis hele sitatet...
Kva skal ho sone for?
Hvis hun faktisk har bøffa deg så må det vel være mulig å få så mye av skylden og gjelda over på henne?
Nekte på mest mulig, stille seg uforstående til det meste? Spill offer oppi det hele, for det er jo det du er hvis hun har bøffa deg.
Å ikke tyste på en som har svindlet deg er like idiotisk som å svindle selv i utgangspunktet. Har du ikke forstått at denne figuren gir F i deg? Hvorfor i alle dager skal du beskytte henne?

Du må tenke på deg selv og gjøre alt for at hun får straffen for dette.
Hvorfor ikke tyste? Hvis det er riktig og sant som du sier så har jo dama svindlet deg. Hva er grunnen, en gammel flamme eller noe? Nei redd deg selv det er jo faktisk fremtiden din som står på spill, tenk nøye over hva du sier i avhør men ha i bakhodet at denne personen ikke har noen ide om å "redde" deg(høres det hvertfall ut som.

Sitat av sammefaen
Vi fikk nesten 1 mill ut av dette.
Vi hadde blitt enige om og dele 50-40.
Vis hele sitatet...
hva gikk de siste 10% til forøvrig?
Uhm, forstår jeg dette riktig? Du fikk ut kreditt lån på deg selv med å forfalske lønnsslipper? Og for dette skulle hun ha 40%?

Uansett, så har du noen alternativer.

1. Innrøm svindelen. Son. Og anmeld henne for å ha stjålet pengene dine.
2. Kutt all kontakt med henne. Betal ned kredittgjelden så godt som du kan.
3. Reis bort til henne med balltre/noe med kløppert. Og tru henne til å gi tilbake pengene dine. (Hvis det skulle vise seg at det faktisk er noen andre som har stjålet pengene dine, så er jo denne metoden litt fail..)
Hvordan i alle dager kunne du gå med på denne planen? Jeg klarer ikke å finne på en eneste utvei hvor du kommer godt ut av et slikt svindelopplegg. Du vil jo uansett måtte betale tilbake alle pengene!

Jeg ville lagt alle kortene på bordet og anmeldt henne for å ha stjålet pengene. Du, min fellow freak, sitter i dritt til godt oppover brystkassa...
Gratulerer med dagen, du har "svindlet" deg selv. og kommer til å ende opp med dyp gjeld! Vet ikke om du kan klare å ro deg ut (utenom å tyste på henne) av dette da hun også lett kan involvere deg i dette hvis du tyster på henne.. Men ja du sitter nok i ei rimelig grei klemme her. Å husk at når noe høres for godt ut til å være sant så er det som regel det. Sorry ass men må bare le litt.
Sitat av fiskehesten77 Vis innlegg
Hvis hun faktisk har bøffa deg så må det vel være mulig å få så mye av skylden og gjelda over på henne?
Nekte på mest mulig, stille seg uforstående til det meste? Spill offer oppi det hele, for det er jo det du er hvis hun har bøffa deg.
Vis hele sitatet...

Tysting er ikke aktuelt.

Sitat av fiskehesten77 Vis innlegg
Hvis hun faktisk har bøffa deg så må det vel være mulig å få så mye av skylden og gjelda over på henne?
Nekte på mest mulig, stille seg uforstående til det meste? Spill offer oppi det hele, for det er jo det du er hvis hun har bøffa deg.
Vis hele sitatet...
Tysting er uaktuelt.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Uhm, forstår jeg dette riktig? Du fikk ut kreditt lån på deg selv med å forfalske lønnsslipper? Og for dette skulle hun ha 40%?

Uansett, så har du noen alternativer.

1. Innrøm svindelen. Son. Og anmeld henne for å ha stjålet pengene dine.
2. Kutt all kontakt med henne. Betal ned kredittgjelden så godt som du kan.
3. Reis bort til henne med balltre/noe med kløppert. Og tru henne til å gi tilbake pengene dine. (Hvis det skulle vise seg at det faktisk er noen andre som har stjålet pengene dine, så er jo denne metoden litt fail..)
Vis hele sitatet...
1.Tysting er ikke et alternativ.
2.det skal jeg
3.hmmm

takk for råd

Sitat av susiserken Vis innlegg
Gratulerer med dagen, du har "svindlet" deg selv. og kommer til å ende opp med dyp gjeld! Vet ikke om du kan klare å ro deg ut (utenom å tyste på henne) av dette da hun også lett kan involvere deg i dette hvis du tyster på henne.. Men ja du sitter nok i ei rimelig grei klemme her. Å husk at når noe høres for godt ut til å være sant så er det som regel det. Sorry ass men må bare le litt.
Vis hele sitatet...
Ja gratuler med da`n ! Ja takk skal du ha
hehe skjønner at du ler ,må jo le litt selv også av ironien i dette .

Jeg kommer aldri til å tyste.
Sist endret av sammefaen; 3. februar 2016 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Venninen" din stakk av med alle pengene dine. Likevel skal du betale ned en million selv? Jeg har hørt om personer som tar seg selv høytidelig, men beklager å skuffe deg; dette er kun tragisk.

Gjør noe med saken mens du fortsatt har sjangsen, ikke grav deg lengere ned i møkka!
Her er det bare å innta offerrollen. Det er den eneste utveien slik jeg ser det, der du kommer tildels god ut av.

Gå til politiet og anmeld deg selv og henne. Her er det viktig å spille kortene rett og få deg til å fremstå som et stort offer, men samtidig som du er ydmyk. Husk at politiet og rettvesen også er mennesker, selv om dem skal opptre objektivt, så er det ingenting som heter objektivt. Alt blir påvirket av subjektive meninger. Gode taleevner er undervurdert.

I avhøret/rettsaken så kan du starte med å fortelle at du ikke har spesielt mange venner, og spesielt ikke jente-venner, du har heller ikke mye drag på damene. Fremstill det som at du har blitt forelsket i denne venninnen din, og at hun har vært flørtende med deg. Hun har brukt dine følelser for henne for å få deg til å begå kriminelle handlinger, som du sterkt angrer på i dag. Og etter at svindelen var gjennomført så kuttet hun kontakten og stakk av med pengene.

Prøv å få forklaringen din så «tårevåt» som overhodet mulig. Men her kreves det en del sosiale kunnskaper, spesielt på kroppsspråk. For både politiet, aktor og dommere vil se på hva du sier med kroppsspråket, kjøp deg et par bøker om temaet og øv deg litt. Og til dem som mener sosial manipulering er umoralsk, så kan jeg fortelle at alle gjør det hele tiden, forskjellen er bare at de fleste gjør det ubevist.

Du har også fordelen av at du ikke tidligere er straffedømt og har rent rulleblad, i forhold til henne som skal sone 2.7 år nå.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hvordan i alle dager kunne du gå med på denne planen? Jeg klarer ikke å finne på en eneste utvei hvor du kommer godt ut av et slikt svindelopplegg. Du vil jo uansett måtte betale tilbake alle pengene!

Jeg ville lagt alle kortene på bordet og anmeldt henne for å ha stjålet pengene. Du, min fellow freak, sitter i dritt til godt oppover brystkassa...
Vis hele sitatet...
Jeg forstår godt hva du mener. Det er ikke noe synd på meg,jeg som var dum å dreit meg på leggen

Altså må bare late som jeg ikke skjønner en dritt når den dagen kommmer.
Si jeg ikke pleier å opne post.
Men om jeg ikke klarer å overbevise dem så må jeg vel bare si at jeg hadde så mye narkogjeld at jeg ikke visste hva ant jeg kunne gjøre

Ja jeg veit men jeg får bare reise meg å å tørke vekk dritten

Jeg tyster ikke.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Jeg tyster ikke.
Vis hele sitatet...
Jaja, med den holdningen er du i alle fall et lett svindeloffer

Hvis du er giret på å bare bite tennene sammen og betale ned skiten så kan du, gitt at lånet er på ca 1 000 000 med 25% rente, betale ned lånet på bare 40 år, forutsatt en månedlig innbetaling på 5000 kr.
Sist endret av Tias; 3. februar 2016 kl. 23:03.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hvorfor ikke tyste? Hvis det er riktig og sant som du sier så har jo dama svindlet deg. Hva er grunnen, en gammel flamme eller noe? Nei redd deg selv det er jo faktisk fremtiden din som står på spill, tenk nøye over hva du sier i avhør men ha i bakhodet at denne personen ikke har noen ide om å "redde" deg(høres det hvertfall ut som.

hva gikk de siste 10% til forøvrig?
Vis hele sitatet...
Ja Jo kanskeje litt det også. Men tingen er at å tyste er noe som er helt uaktuelt for meg . Jeg har sett så mange som har gjort det og de sitter igjen helt alene med null venner.

Er det ingen lenger som tenker sånn ? Tyste det gjør man bare ikke?

Haha mente selvfølgelig 60-40 :P
Rart ingen andre har observert det :P
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Altså må bare late som jeg ikke skjønner en dritt når den dagen kommmer.
Si jeg ikke pleier å opne post.
Vis hele sitatet...
Kommer ikke til å hjelpe deg noe som helst. Å late som ingenting vil bare føre til at kravet mot deg vokser og vokser. Å ikke åpne post er ingen unnskyldning for noe som helst. De driter i om du åpner posten. Så lenge de har sendt deg inkassovarsler, så er det likegyldig hvorvidt du faktisk åpner de. Kravene vil rulle og gå og balle på seg. En million i gjeld vil fort plusse på seg mange hundre tusen så fort saken går til inkasso.

Å late som ingenting og spille dum er ingen utvei for deg. Da graver du deg bare dypere ned i driten.

Sitat av sammefaen Vis innlegg
Er det ingen lenger som tenker sånn ? Tyste det gjør man bare ikke?
Vis hele sitatet...
Er vel strengt tatt ikke tysting når noen har lurt deg til å ta opp en million i lån og deretter stjålet pengene fra deg.
Sist endret av danielsk; 3. februar 2016 kl. 23:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var tittelen til denne tråden "Blitt svindlet, trenger råd"
Trudde jeg kaldte den for "trenger råd"
For jeg er jo igrunn ikke noe offer iogme at jeg skulle svindle så ble jeg svindlet selv :P
Det er nok ingen som vil se på deg som tyster om du anmelder en person som har svindlet deg for en million. Om du holder kjeft og tar på deg all skylden derimot, vil de fleste mest sansynlig se på deg som en idiot. Og det med god grunn.
Så du vil sitte med én million i gjeld mens hun går med samme sum i pluss, og samtidig ikke gjøre noe med det? Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt våte drømmer om å lugge dama flintskallet.
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Ei venninne kom til meg med en svindel plan.

Kort fortalt skulle vi bruke min kredittverdi til å ta opp lån fra så mange banker som mulig.(jeg får AAP fra Nav og har en del lån fra før.)

Hun er flink med dokumentforfalskning så på lønnsslippene ser det ut som jeg tjener drøssevis av spenn.

Vi fikk nesten 1 mill ut av dette.
Vi hadde blitt enige om og dele 50-40.

Pluttseli slutter hun å svare meg. (Hun bor halvannen time fra meg med buss.)

Jeg sjekka kontoene og ser alt er borte.
Det er blitt overført til hennes Neteller konto,noe er tatt ut,noe er brukt til å betale advokat ,bitcoins , bilforsikring,id tyveri forsikring,osv


Så jeg drar hjem til henne og spør hva faen dette er ?

Hun sier det må være noen som har vert på besøk hos meg som har bøffa oss,selv om jeg henviser til at jeg kan dokumentere at det er henne.
Hun skal sone i 2,7 år ,har bil og det er hennes Neteller konto.
Selvfølgelig er det ingen andre som vet at vi har holdt på med dette.
Ingen andre har hatt tilgang eller mulighet til å ta av kort fra breva og sette dem tilbake uten at jeg hadde merka noe.

Det er jo ingen tvil om at det er hun som har bøffa meg.Men hun nekter fortsatt.

Jeg ser hun har brukt mitt visa til og betale for Hidemyass
abonnementet går ut den 11 så da ryker denne pcen rett i microen :P den skulle jo vert "stjålet" uansett.

Jeg tenker det verste som kan skje meg etter dette er at jeg blir dømt for svindel å må sone for en jeg trodde var ei god venninne som endte opp med å bøffe meg. (Tysting er uaktuelt.) Jeg drukner i gjeld og kan aldri eie noe som helst i mitt navn.

Jeg har aldri blitt tatt for noe før så jeg har ingen vandel.
Jeg har aldri vært i avhør heller så de kommer til å grille meg som faen.


Såh.. Finnes det noen der ute som har noen gode råd å gi meg så takker jeg så mye for det

Nei takk til moralpreken
Vis hele sitatet...
Sitat av danielsk Vis innlegg
Kommer ikke til å hjelpe deg noe som helst. Å late som ingenting vil bare føre til at kravet mot deg vokser og vokser. Å ikke åpne post er ingen unnskyldning for noe som helst. De driter i om du åpner posten. Så lenge de har sendt deg inkassovarsler, så er det likegyldig hvorvidt du faktisk åpner de. Kravene vil rulle og gå og balle på seg. En million i gjeld vil fort plusse på seg mange hundre tusen så fort saken går til inkasso.

Å late som ingenting og spille dum er ingen utvei for deg. Da graver du deg bare dypere ned i driten.

Takk for rådet
Har du erfaring med avhør? noen andre som har erfaring med avhør?



Er vel strengt tatt ikke tysting når noen har lurt deg til å ta opp en million i lån og deretter stjålet pengene fra deg.
Vis hele sitatet...

hehe jo jeg skjønner hva du mener .det blir vel en slags underkategori av tysting :P bra sagt

Sitat av Tias Vis innlegg
Jaja, med den holdningen er du i alle fall et lett svindeloffer

hehe word man !

Hvis du er giret på å bare bite tennene sammen og betale ned skiten så kan du, gitt at lånet er på ca 1 000 000 med 25% rente, betale ned lånet på bare 40 år, forutsatt en månedlig innbetaling på 5000 kr.
Vis hele sitatet...
ja har du dritt deg så har du dritt deg

Veit hun har svandla meg..men jeg hadde ikke klart å sitte iretten mot henne..
har kjent a siden vi gikk med bleie.
Sist endret av sammefaen; 3. februar 2016 kl. 23:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
men.. ser du ikke hvordan hun oppfører seg mot deg da? Hvilken god venn gjør slikt...

Du vil sitte med denne gjelden resten av livet om du ikke gjør noe.. har du tenkt på det?
Du har jo egentlig svart på ditt eget spørsmål i denne tråden. Du har kjøpt en venn som ikke bryr seg en dritt om deg for 1 000 000 kr. Vil tippe at du også kan glemme alt som heter gjeldsordning osv dersom du blir dømt her, så med mindre du får deg en greit betalt jobb kan du regne med å slite med denne gjelda ganske så lenge..
Sist endret av legalize_it; 3. februar 2016 kl. 23:44.
Jeg trodde spørsmålet mitt var om noen hadde et par råd å komme med jeg :P ?
Vi har kjent hverandre i snart 26 år vokst opp sammen . tingen er at hun har hatt en hard oppvekst for å si det mildt.. så hun er ikke helt stabil .

For alt jeg veit så kan det henne hun ikke husker at hun har gjort det engang
Sist endret av sammefaen; 3. februar 2016 kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Jeg trodde spørsmålet mitt var om noen hadde et par råd å komme med jeg :P ?
Vi har kjent hverandre i snart 26 år vokst opp sammen . tingen er at hun har hatt en hard oppvekst for å si det mildt.. så hun er ikke helt stabil .

For alt jeg veit så kan det henne hun ikke husker at hun har gjort det engang
Vis hele sitatet...
Problemet er bare at mulighetene dine er veldig begrenset her: Mulighet 1 er å legge korta på bordet og ta hver deres del av straffen(du vil sannsynligvis uansett bli holdt ansvarlig for pengene). Mulighet 2 er å late som du har blitt svindlet å prøve å dytte mest mulig av skylda over på henne, og kanskje du slipper billigere unna. Mulighet 3 er å ikke gjøre en dritt, og vente på det unngåelige, straffesak + at du vil måtte slite med gjelda ganske så lenge.
Sist endret av legalize_it; 4. februar 2016 kl. 00:05.
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Jeg ser hun har brukt mitt visa til og betale for Hidemyass
abonnementet går ut den 11 så da ryker denne pcen rett i microen :P den skulle jo vert "stjålet" uansett
Vis hele sitatet...
Kommer ikke til å sette meg inn i denne saken, men har ett råd. Ikke bruk HideMyAss hvis du faktisk gjør noe virkelig ulovlig slik som dette. De både lagrer trafikken din og gir ut informasjon til myndighetene. Ville brukt et annet VPN.
Hei, ser at dette er en vanskelig setting. Men hva konkret vil du ha råd om?

Pengene, altså låna blir jo stående på deg om du ikke tyster. Noe som er uaktuelt sier du. Da er den saken ferdig diskutert.

Da gjenstår altså det du lurer på, hvordan du skal betale tilbake lån?

Det går selvsagt an å gamle på viking lotto, eller hesteveddeløp.

Eller jobbe for lønn, det er den mest normale måten å få penger inn. Nå blir du jo stående med en god del i minus, så da hadde jeg tenkt litt på å rett og slett omskolere meg evt til ett yrke med svært høy lønn?

Eller er det noe annet du lurer på?
Du sier at du vil ha tips til hvordan du skal oppføre deg under avhør, og jeg har svaret:

1. Få en SKIKKELIG advokat!
2. Hør på advokatens anbefalinger!
3.Samarbeid med politiet, opptre rolig, å fremstå som hyggelig og ærlig!

JEG HAR SELV VÆRT I EN LIGNENDE SITUASJON, og det kan faktisk løse seg. Jeg ble siktet for pengeforfalskning, noe som regnes som en grov form for verdipapirforfalskning (Det verste er at jeg faktisk lagde falske sedler og vekslet de inn), men det ordnet seg. Jeg ble frikjent! Tro det eller ei!
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Jeg trodde spørsmålet mitt var om noen hadde et par råd å komme med jeg :P ?
Vi har kjent hverandre i snart 26 år vokst opp sammen . tingen er at hun har hatt en hard oppvekst for å si det mildt.. så hun er ikke helt stabil .

For alt jeg veit så kan det henne hun ikke husker at hun har gjort det engang
Vis hele sitatet...
Her må det ligge mer bak, jeg kan ikke tro at noen er så naive som deg. Du har blitt svindlet for et beløp i 7-siffer klassen av en venn du vokste opp med og som du stolte på. Men fortsatt så beskytter du henne og kommer med unnskyldninger hennes vegner. Selv om hun er en gammel flamme som du skrev tidligere, så må du jo se at hun bryr seg jo ikke i det store å hele om deg, hvorfor skal du bry deg om henne?

Siden vi snakker om såpass store summer, så må du nok regne med å sitte værtfall noen måneder i fengsel hvis du blir dømt. Vil du ha fengsel på det fine og rene rullebladet ditt?

Har du forståelse hvilken summer vi snakker om? Som Tias skrev så er dette noe du mest sannsynlig kommer til å slite med i 40 år fram i tid, hva er du da? 67-68år gammel? Og nå som økonomien til Norge er i ferd med å snu, det er slettes ikke sikkert at vi kan fortsette å bade i penger framover. Alle dem som jeg har pratet med og som har litt greie på akser, kurser o.l. mener at norsk økonomi vil falle kraftig de neste årene.

Slik jeg tenker det, så har du enten blitt truet på livet eller så forstår du rett og slett ikke hvilke summer vi snakker om. Og den tankegangen din med at du tyster er helt bak mål. Du kan heller tenke slik, hvis du ikke anmelder henne for svindel, vil folk se på deg som naiv og dum, og du skal ikke se bort i fra at flere prøver å svindle deg siden dem vet at du ikke anmelder dem.

EDIT: Og for guds skyld, legg opp en god strategi, skaff deg en god advokat og rævkjør hun venninnen din (i retten såklart).
Sist endret av 0xFF; 4. februar 2016 kl. 03:31.
Er tydelig at ho gir faen i deg og er bare ute etter å bøffe deg. Ho tror ho kan tråkke over deg som bare det, så det du gjør er å banke ho til ho tilstår hvis ikke du kommer noen vei i retten.

Som en anna tidligere sa, flere kommer til å prøve å svindle deg senere fordi ord går fort rundt. Lykke til deg,
Trådstarter: Du har fått råd, men vil ikke følge dem. Du gir faen i deg selv. Med holdningen du utviser, fortjener du egentlig å betale 5000,- i måneden i 40 år. Og det er det du må nå, i tillegg til å sone en fin liten fengselsstraff. Ha et fint liv.

OK, et alternativ: Hvis du holder deg skjult/jobber svart i tre år, vil inkassogjelda bli slettet. Ikke mange vet dette, men det er sant. Så lenge det ikke er myndighetene du skylder penger, slettes gjelda automatisk etter tre år. Kanskje dette er et bedre alternativ på lang sikt enn å være gjeldsslave resten av livet.

Edit: Dette gjelder visst ikke lånegjeld, som først foreldes etter ti år. Les mer her.

Slik jeg tolker teksten, vil din gjeld være foreldet etter kun tre.

Errrr... Så fort kreditor igangsetter rettslige skritt, utvides fristen til ti nye år. Beklager misinfo.
Sist endret av kallisti; 4. februar 2016 kl. 05:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Er det ingen lenger som tenker sånn? Tyste det gjør man bare ikke?
Vis hele sitatet...
Tyste er noe du ikke gjør om du er med på noe sammen med noen. Når partneren din stykker deg i ryggen med kniv og du sier ifra da er det ikke tysting lenger, men selvforsvar.
Vel siden ingen andre har sagt det ennå så får jeg være den første da. Gratulerer med vel gjennomført svindel. Du skulle svindle banker og kredittkortselskaper og klarte det. Også ble du svindlet selv. Av en kriminell. Velkommen til de kriminelles hverdag og verden.

Jeg klarer liksom ikke helt få sympati for at du ble bøffa, for du var med på svindelen når du tenkte du skulle få 60%. Du må alt da ha tenkt på at dette er jo ikke penger du får gratis? Det må jo ha falt deg inn at lånte penger vil bli krevd inn? Du har signert på lånene og nå sitter du i dritten.

Siden du ikke helt sikkert ikke kommer til å tyste så får jeg ønske deg god tur i fengsel og slit med gjelda. Den kommer til å følge deg i mange år. Så den gjelda den blir en venn for livet.
Sist endret av frtoretang; 4. februar 2016 kl. 07:30.
Uff, dette er flaut å lese.

Din holdning til tysting minner meg om hvordan de "holder sammen" i narkotikamiljøet. Man skal ikke tyste uansett (høres ut som verdens råeste spionliga).

Her har du blitt svindlet og ydmyket totalt av denne trofaste venninna di, som selvfølgelig "aaaaaldri" ville ha tystet på deg om du gjorde det samme mot henne.

Få deg baller mann! Du er ikke macho av å opptre som at du aldri kommer til å tyste på noen. Macho blir du når du ikke lar deg overvinne av skurker.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du må alt da ha tenkt på at dette er jo ikke penger du får gratis? Det må jo ha falt deg inn at lånte penger vil bli krevd inn? Du har signert på lånene og nå sitter du i dritten.
Vis hele sitatet...
Min personlige teori tror jeg TS har gitt opp gjeld uansett. Han ville mest sannsynlig aldri fått tilgang til disse lånene uten å svindle, og valgte derfor å gjøre det på denne måten.
Jeg forstår tankegangen, om man sitter så nedtynget i gjeld fra før at man vet at det ikke betyr noe med mer gjeld for en klarer ikke nedbetale det uansett. Trist er det uansett.
Sist endret av Obster; 4. februar 2016 kl. 08:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjenner at jeg blir veldig provosert på sammefaen nå. Du ønsker hjelp, men ønsker ikke å gjøre det som er rett. Være en mann, gro noen baller! Denne venninna di kommer ikke til å være din venn, du er mini banken hennes som har gått i minus. Kjerringa har ruinert livet ditt og du sitter der som en passiv dust og tvinner tommeltotter.

Hadde dette vært en 80 år gammel dement mann hadde jeg forstått det, men etter som du sier er du 26 år og burde være ganske oppegående.

Foreslår at du melder deg på luksusfellen på TV3 slik at økonomene der kan banke litt vett i hue ditt.
Du vil ikke ha råd, du vil ha sympati..
Ikke skal du gå til politiet, ikke vil du innrømme hva som har skjedd for evt strafferabatt, alt som gjenstår nå er at du sitter på ræva å venter på å bli taua..
hun får pengene, du får straffen.
Om hun så hadde vært min egen søster hadde jeg grisekjørt henne i retten,
ingen som har et snev av kjærlighet eller respekt for deg setter deg i en slik situasjon..
Sitat av sammefaen Vis innlegg

Hun skal sone i 2,7 år ,har bil og det er hennes Neteller konto.
Vis hele sitatet...
Med fare for å virke som en douche: 2,7år? Altså 255,5 dager? Eller mener du 2 år og 7 måneder? (Som ikke er det samme som 2,7år)

Uansett:
Jeg har ingen veldig gode tips til deg tror jeg. Men jeg har 45000 i kredittkortgjeld og jeg sliter som faen med å betale ned denne. Jeg tjener rundt 430000 i året, har normale utgifter, men kredittgjelden blir nesten ikke mindre.

Om du ikke ser noen måte å få tilbake pengene på tror jeg rett å slett du bare må legge kortene på bordet og håpe du får en økonomisk rådgiver eller noe slikt. Jeg ser ikke for meg du kan leve et normalt liv samtidig som du har 1 mill i kredittgjeld/lån (ved siden av evt. bil og huslån).
Sist endret av kontoutskrift; 4. februar 2016 kl. 10:16.
Kan noen forklare meg hvordan denne svindelen skulle gå i pluss dersom alt gikk som det skulle? Hvordan skulle man unngå å sitte med den samme summen i gjeld?

Dette er da ikke mer svindel enn å ta ett banklån, eneste forskjell er at lånene ble tatt på falske premisser. Skulle dere rømme landet eller noe?
Sitat av murloc Vis innlegg
Kan noen forklare meg hvordan denne svindelen skulle gå i pluss dersom alt gikk som det skulle? Hvordan skulle man unngå å sitte med den samme summen i gjeld?

Dette er da ikke mer svindel enn å ta ett banklån, eneste forskjell er at lånene ble tatt på falske premisser. Skulle dere rømme landet eller noe?
Vis hele sitatet...
Lurer eg også på. Eneste "svindelen" her er jo at man får låne mer penger enn hva man normalt ville fått. Man er fortsatt skyldig disse pengene + renter + gebyrer.

En ting ville vært om dette ble tatt opp i andre sitt navn(identitetstyver), men her har en jo brukt eget navn..
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Hvis jeg har forstått det rett har du lånt mer penger i banken enn du i utgangspunktet klarer å tilbakebetale ettersom du har brukt falske lønnslipper. Grunnen til at banken vil se lønnslippene dine er for å gjøre en evaluering av hvor stor mulighet du har for å tilbakebetale lånet. Her ser det ut som at du har lurt deg selv mer enn banken. Du må fortsatt betale dem tilbake (med renter) og du har ikke pengene du lånte. Du har rett og slett lurt deg selv en million i minus om jeg forstår det rett.

Når det kommer til denne vinninna di så har de fleste gitt deg det eneste tipset som er noe annet enn idiotisk, legg deg flat og ta rollen som offer. Med mindre du har millioner rennende inn som en druglord. Når druglord nevnes så mente jeg ikke at du skal satse alt på et parti med drugs. Selvsagt raske penger, men kjipt å sitte inne 10 år og komme ut til den gjelda du har nå, pluss dopgjeld.

Håper for din del at det ordner seg, men med innstillingen din tror jeg du er ganske fucked. Good luck.
Sist endret av AlbertEinstein; 4. februar 2016 kl. 10:49.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Trådstarter: Du har fått råd, men vil ikke følge dem. Du gir faen i deg selv. Med holdningen du utviser, fortjener du egentlig å betale 5000,- i måneden i 40 år. Og det er det du må nå, i tillegg til å sone en fin liten fengselsstraff. Ha et fint liv.

OK, et alternativ: Hvis du holder deg skjult/jobber svart i tre år, vil inkassogjelda bli slettet. Ikke mange vet dette, men det er sant. Så lenge det ikke er myndighetene du skylder penger, slettes gjelda automatisk etter tre år. Kanskje dette er et bedre alternativ på lang sikt enn å være gjeldsslave resten av livet.

Edit: Dette gjelder visst ikke lånegjeld, som først foreldes etter ti år. Les mer her.

Slik jeg tolker teksten, vil din gjeld være foreldet etter kun tre.

Errrr... Så fort kreditor igangsetter rettslige skritt, utvides fristen til ti nye år. Beklager misinfo.
Vis hele sitatet...
Reglene du tenker på handler bare om at kreditor må følge opp gjelden. Du kommer ikke unna bare ved å la være å betale.
Sitat av nomore Vis innlegg
Lurer eg også på. Eneste "svindelen" her er jo at man får låne mer penger enn hva man normalt ville fått. Man er fortsatt skyldig disse pengene + renter + gebyrer.

En ting ville vært om dette ble tatt opp i andre sitt navn(identitetstyver), men her har en jo brukt eget navn..
Vis hele sitatet...

Her er det det svindel fordi de har forfalsket dokumenter og dermed går det fra et normalt låneopptak til svindel Tipper straffen er ganske streng, da det er en sterk motpart.


Hva er greia med denne dama? Ei du haar villet ligge med halve livet som du ikke har fått muligheten til? Tipper hu ser på deg som en venn/minibank. Og hu ville sikkert aldri ligget med deg siden det ennå ikke har skjedd. Redd deg selv og sett inn hu kjipe dama.
Sist endret av frtoretang; 4. februar 2016 kl. 14:07.
Hvis du ikke vil "tyste" på venninna di som har svindlet deg så er det ikke mange rådene å gi.

Du har skaffet deg et millionbeløp i gjeld, noe som i seg selv kan være en utfordring når du ikke har økonomien til å bære det, men siden du har gjort dette med falske lønnslipper er du hakket verre stilt.

Er du heldig gidder ikke banken å anmelde deg for svindel, men de terminerer lånet. Resultatet er at alt forfaller umiddelbart, og at du i stedet for 4% rente (gitt boliglån) får forsinkelsesrenter, for tiden 8,75%. I tillegg vil du få betalingsanmerkninger som igjen fører til at du ikke engang kan opprette et mobilabbonement før gjelda er betalt.

Sannsynligvis ender dette med en anmeldelse, dernest erstatningskrav. Og har du uflaks ender du da opp med evig lønnstrekk, fortsatt betalingsanmerkninger og en økonomi som for alltid er fucka.

Mitt råd; legg kortene på bordet, inkludert venninna di, og håp på formidlende omstendigheter.

Og igjen, hvordan tenkte du det skulle være lurt for deg å ta opp masse lån i ditt eget navn?
Denne tråden er ikke annet enn komisk! Med mindre dere planla å rømme landet etter å ha mottatt pengene, kan dere jo ikke ha tenkt særlig langt med tanke på at lån gjerne betales tilbake?

Flott å se at du ikke vil tyste på venner, men denne damen er ikke din venn lenger. Hun lurte deg. Hun svindlet deg. Hun fortjener å bli straffet. Du også, så klart, men hun fortjener ikke å gå fri og du vil angre i mange tiår dersom du lar henne slippe unna med dette.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Her er det det svindel fordi de har forfalsket dokumenter og dermed går det fra et normalt låneopptak til svindel
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du misforstårlitt. Dokumentforfalskning er ulovlig. Det er så. Men du forfalsker jo ikke dokumenter for moro skyld. Du har et motiv - for eksempel en svindel. Men hva går selve svindelen ut på? Spørsmålet var hvordan TS kunne regne med å tjene penger på dette opplegget. Og det har så langt ingen besvart. Å rømme til utlandet med pengene er én mulighet, men det rimer jo heller ikke særlig bra all den tid beløpet er for lite til at det lønner seg å brenne alle broer i Norge for det. Så hva var da planen? TS ønsket å sitte igjen med masse penger. Hvordan?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nå tror jeg du misforstårlitt. Dokumentforfalskning er ulovlig. Det er så. Men du forfalsker jo ikke dokumenter for moro skyld. Du har et motiv - for eksempel en svindel. Men hva går selve svindelen ut på? Spørsmålet var hvordan TS kunne regne med å tjene penger på dette opplegget. Og det har så langt ingen besvart. Å rømme til utlandet med pengene er én mulighet, men det rimer jo heller ikke særlig bra all den tid beløpet er for lite til at det lønner seg å brenne alle broer i Norge for det. Så hva var da planen? TS ønsket å sitte igjen med masse penger. Hvordan?
Vis hele sitatet...

Var en liknende sak for en tid tilbake, der noen gjorde som TS og forfalsket inntekt etc også tok de opp lån til boligkjøp. De ble tatt og ble dømt for svindel og bedrageri mot banken fordi uten falske dokumenter ville de ikke fått tilgang på lån.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Var en liknende sak for en tid tilbake, der noen gjorde som TS og forfalsket inntekt etc også tok de opp lån til boligkjøp. De ble tatt og ble dømt for svindel og bedrageri mot banken fordi uten falske dokumenter ville de ikke fått tilgang på lån.
Vis hele sitatet...
Fint det, men vi har allerede avklart at det TS gjorde er ulovlig. Spørsmålet er ikke om det var lovlig eller ikke. Spørsmålet er hva TS ønsket å oppnå. Man skulle kanskje anta at TS ønsket lettjente penger. Men dette opplegget gir ikke lettjente penger til TS, bare mer gjeld enn TS ellers ville ha mulighet til å opparbeide seg. Det blir litt som å bryte seg inn i naboens hus, men i stedenfor å stjele noe, så legger man igjen sin egen lommebok der. Det er jo fortsatt et innbrudd og således ulovlig, men innbrudd er normalt kombinert med noe annet som også er ulovlig - for eksempel tyveri. Tyver bryter seg som oftest ikke inn i hus for moro skyld, de har en plan om å oppnå noe mer.

Så hva ønsket egentlig TS å oppnå? Det er svar på dette som etterlyses. Ikke dokumentasjon på at det er ulovlig å forfalske papirer.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hva er greia med denne dama? Ei du haar villet ligge med halve livet som du ikke har fått muligheten til? Tipper hu ser på deg som en venn/minibank. Og hu ville sikkert aldri ligget med deg siden det ennå ikke har skjedd. Redd deg selv og sett inn hu kjipe dama.
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste som sjekker gamle innlegg av sære freaks? Utifra tidligere post er sammefaen jente, så er hvertfall det sagt, hva mer kan jeg egentlig si? Redd deg selv?
Sist endret av Kloakk; 4. februar 2016 kl. 15:42.
Det er jo nesten åpenbart at det er du som var målet for svindelen hele veien. Det jeg stiller meg forbauset til, er at du faktisk gikk med på dette. Ok, dere løy til banken og fikk tatt opp mer lån enn du har rett på... og? hva er neste steg?

Du sitter med en milliongjeld, og venninna di stikker av med pengene og ljuger til deg om det atpåtil? Og likevel så er det bare at hu er "ustabil, hatt hard oppvekst" og så videre?
Hvor fuckings naiv er du? Det er du som har blitt svindla, helt fra starten av. Alt hu trengte var noen til å ta opp lånet i sitt navn, og jaggu fant hu noen som var naiv og ignorant nok til å ikke innse hva som foregikk...

Litt av en venninne du har der. Innrømm, legg kortene på bordet og ta offerrolle. Du har faktisk blitt backstabba som faen av "venninna" di, og hu er ei fitte. Samma om hu er psykotisk eller what ever, man gjør ikke sånt om man er legit kompis.

Det er ikke snakk om å tyste her, det er snakk om å trekke dolken ut av ryggen og fortelle hvem som satte den der...
Siden hun stakk av med pengene og lurte deg, ville jeg brukt det til din sak, om jeg var deg. Finn på en historie om at hun har manipulert deg og lurt deg til å gjøre dette, evt at hun har gjort det uten at du vet det...
Tror det er eneste måten du kan komme ut av dette noenlunde ok...
Jeg sitter med følelsen om at TS allerede har gitt opp problemene sine og tenker: "Jeg driter i alt, men tyste skal jeg ikke."

Når man "svindler" for å få mer gjeld så har man allerede gitt opp hva lånet innebærer. Lykke til.