Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 650
Har tenkt over en sak.

Intell sine prosessorer av type I5-I7 osv, hva er det som gjør at de arbeider fortere en for eksempel amd Fx sine? føler at Amd er biligere og med høyere hastighet, men Intel sine prosessorer er bedre, hvorfor?
Har lurt på akuratt det samme selv. Sverger til AMD på prosessor anyway.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette er en evigvarende diskusjon, skal du få et godt svar får du lese deg opp på diverse CPU-arkitekturer, hvis ikke blir det bare en etter en annen idiot her inne som forteller deg "LOL AMD BEST FÅR GEIMING" og "LOL INTEL RÅ BRA FÅR VIDDEO"
så en prosessor "generelt sett" vil vær like god uansett?

si at vi har en i5 med 3.2 ghz og en Amd med 3.4ghz, så vil den vær bedre da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
så en prosessor "generelt sett" vil vær like god uansett?

si at vi har en i5 med 3.2 ghz og en Amd med 3.4ghz, så vil den vær bedre da?
Vis hele sitatet...
Se kommentaren over, orker du ikke sette deg inn i det har det ingen hensikt å forklare noe som helst.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
så en prosessor "generelt sett" vil vær like god uansett?

si at vi har en i5 med 3.2 ghz og en Amd med 3.4ghz, så vil den vær bedre da?
Vis hele sitatet...
Alt av spesifikasjoner tilsier jo at den vil være bedre. Hvorfor I5 da er dyrere vet ikke jeg. Mener og ha hørt at AMD holder bare rundt 1 år (bullshit, hatt min i snart 2), og at Intel holder i flere år. Kan ikke bekrefte det tho.
takker for svar jeg da, sitter og leser så kansje jeg forstår litt mer etter hvert
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Har tenkt over en sak.

Intell sine prosessorer av type I5-I7 osv, hva er det som gjør at de arbeider fortere en for eksempel amd Fx sine? føler at Amd er biligere og med høyere hastighet, men Intel sine prosessorer er bedre, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Forskjellige prosessorer er bygd på "45nm-teknologi" og "65nm" osv osv.
Noen prosessorer har støtte for hyperthreading som dobler antall logiske kjerner, som igjen vil gi bedre ytelse for flertrådede prosesser.

Det du egentlig lurer på her nå, er eksempelvis hvorfor en 2.8GHz Intel slår en AMD 3.2GHz.
Husk at det er mer enn bare klokkehastighet, det er også en arkitektur bak det hele. ( <-- Dette er svaret ditt)
GHz er en meningsløs enhet å måle ytelse alene med.
Sist endret av Rolsen Royce; 15. mai 2013 kl. 01:32.