Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 890
Hei

Jeg tenker å få meg en stasjonær pc. Den skal være til gaming og må klare å runne nye spill som Arma 3 på ultra. Og helst til rundt 5-6500,- har dere noen forslag til en bra stasjonær pc?

Jeg fant denne pcen på ebay til rundt 5000,- inkludert frakt og toll, tror dere at den er et godt kjøp?

Er det vanskelig å bygge en stasjonær pc?

Og er alle skjermkort universell, har en stasjonær pc med 4 gb ram og 2,7 ghz intel, hvordan skifter man skjermkort?
High Magus
10100's Avatar
Du glemte linken til pcen

Og Arma 3 på ultra tror jeg er ganske urealistisk med en pc til 5-6 tusen.
Sist endret av 10100; 14. mai 2013 kl. 18:59.
Trådstarter
6 0
Her er pcen http://www.ebay.co.uk/itm/VIBOX-SATU...-/360599435209


Har noen hørt om vibox før?
Finn litt mer utvidet info om spesifikasjonene på pcen din så skal jeg prøve å hjelpe deg.

Siden du har en god del fra før av skal man nok klare å fikse en god pc for 5-6,5k

Linken din fungerer ikke. Ikke alle skjermkort er universielle, men de fleste passer inn i PCI-express sporet på hovedkortet. Skjermkortet skifter man ved å åpne opp pcen, ta ut det gamle og sette inn nytt. Rimelig enkelt.
Trådstarter
6 0
Søk på "vibox saturn" på google og ta den nest øverste
Sist endret av pro point; 14. mai 2013 kl. 19:07.
Er dette den pcen du har eller den du tenkte kanskje var et godt kjøp? Den du linker til drar ikke arma på ultra.
Sist endret av Marr; 14. mai 2013 kl. 19:08.
Trådstarter
6 0
Ja, linken er en pc jeg tenker å kjøpe
Men tror du pcen er et godt kjøp for pengene? Er det en god gaming pc?
Sist endret av pro point; 14. mai 2013 kl. 19:13.
Ikke spesielt god gaming pc, kommer du med specs på pcen din kan man fikse noe bedre for samma prisen. Husk at du kan bruke mange av delene i den pcen du har.
Trådstarter
6 0
Pcen i linken:

AMD Bulldozer FX 6100 3.6GHz Six Core CPU
16GB of 1333Mhz DDR3 RAM
1TB Hard Drive Storage Space
AMD Radeon HD6670 2GB Graphics Card
High Performance usb3 motherboard
Vantage Gaming Case & Standard 450w PSU
Du må gi mer info om den pcen du har fra før!
Maskinen du linker til har en verdi på omtrent +- 5k. Folka i ebay linken fremstiller pcen helt feil, det er absolutt ingen supermega gaming pc. Det går ann å game på den, men i 1080p vil du slite rimelig kjappt.
Trådstarter
6 0
4 gb ram, 2,7 ghz intel pentium dual core,

Skjermkort : intel g45/g43 chipset 1598mb
For det første kommer denne PCen opp i 5600-5700 når du regner med momsen som du må betale. For det andre er det risikabelt å kjøpe sårbar elektronikk fra utlandet. Hva gjør du hvis den ikke funker når den kommer fram fordi noe har blitt ødelagt under frakten? For det tredje følger det ikke med Windows og for det fjerde får du en bedre PC i Norge, f.eks denne eller denne. Hvis du velger vekk Windows på den siste blir den billigere enn den fra Ebay og mye mye bedre.
virker som du har en rimelig utdatert pc. CD-rom, hdd, kabinett og psu kan nok fortsatt brukes. Kan du finne ut hvor kraftig strømforsyning du har? Åpne pc og sjekk