Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1409
Heisann!

Da har tiden endelig kommet for å bygge min første pc...
Kan ikke så mye om hva som er bra hardware og hva jeg burde kjøpe, ønsker gjerne tilbakemeldinger på dette.
Har lyst på en rå gaming pc med høy ytelse, som drar alt av dagens spill på max! og jeg skal drive med animering og film-redigering.
Har ett budsjett på 20k+, bare pcen ikke skjerm etc.
Skal handle alt på komplett, så hadde satt stor pris på hvilke enkelt deler jeg skal kjøpe!

På forhånd takk for alle svar!
veldig greit oppsett det frufsa kommer med hvis du absolutt skal bruke så mye penger på en gaming \ redigerings pc
Trådstarter
59 7
Takk for svar!
Da tenker jeg går for det oppsette, viss det ikke er noen som har noe innspill om jeg burde bytte ut noen av delene og hvorfor !
Du får jo dratt alle spill på maks med en rimeligere pc.
Trenger nok ikke en så dyr pc for og klare alt av dagens programmer/spill. Bruk heller mindre og bruk penger på noe annet morsomt i tilleg


Eller spar dem, "regner" med at det er konfirmasjons-penger du skal bruke, og da kommer du til og angre om du brukte for mye. Sparing er best.
Sist endret av PopeSweetJesus; 9. mai 2013 kl. 22:39.
Trådstarter
59 7
Hehe, nei , konfirmasjonspengene gikk til båt for noen år siden!

Men har lyst til å kjøpe en såpass bra pc pga jeg driver med mye redigering, holder for øyeblikket på med to 1time+ dokumentarer, så da er det så deilig å ha en ordentlig pc å jobbe på uten noen form for lagg eller dårlig ytelse.
Sist endret av Maximuzz; 9. mai 2013 kl. 22:50.
Sitat av Maximuzz Vis innlegg
Hehe, nei , konfirmasjonspengene gikk til båt for noen år siden!

Men har lyst til å kjøpe en såpass bra pc pga jeg driver med mye redigering, holder for øyeblikket på med to 1time+ dokumentarer, så da er det så deilig å ha en ordentlig pc å jobbe på uten noen form for lagg eller dårlig ytelse.
Vis hele sitatet...
Ok, daså
Vist du har litt tid kommer det nye nvidia kort i juni/juli og nye intel cpuer litt seinare.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Vist du har litt tid kommer det nye nvidia kort i juni/juli og nye intel cpuer litt seinare.
Vis hele sitatet...
ingen av tingene kommer til å ha noe innvirkning på hans kjøp, det kommer verken noe bedre en titan eller noe 6kjærners cpu, så i hans tillfelle er det ingen vits å vente
I ditt tilfelle ville jeg ha anbefalt mac, suveren til redigering og går ann å game med. Vet dog ikke om de seller det på komplett
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Nå skal ikke jeg begynne og argumentere mot Frufsa når det gjeller pc deler, det vil være som og pisse i motvind. (ikke vondt ment) Men ville det ikke vært lurt og kjøpe en litt større psu? ax860 f.eks. Da har du muligheten til og kjøre Titan sli. (totalt overkill og waste of money) En gang om ett år eller to vil jo systemet bli en flaskehals.
Trådstarter
59 7
Da kommer jeg ikke til å vente viss det Frufsa sier stemmer


Sitat av nissefreak Vis innlegg
I ditt tilfelle ville jeg ha anbefalt mac, suveren til redigering og går ann å game med. Vet dog ikke om de seller det på komplett
Vis hele sitatet...
Har allerede en MacBook pro og iMac !
Det jeg savner er da gamingen, og alle spillene jeg vill spille, og så kommer det jo noen spill dette året jeg gleder meg fryktelig til, og da hadde det vært morro å hatt en pc til det som jeg også kan bruke til redigeringen!
Sist endret av Maximuzz; 9. mai 2013 kl. 23:48.
Sitat av nissefreak Vis innlegg
I ditt tilfelle ville jeg ha anbefalt mac, suveren til redigering og går ann å game med. Vet dog ikke om de seller det på komplett
Vis hele sitatet...
Mac til gaming? Blir som og hamre skruer... Det går men er ikke det beste.

Vist du har litt tid kommer det nye nvidia kort i juni/juli og nye intel cpuer litt seinare.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Snipart Vis innlegg
Nå skal ikke jeg begynne og argumentere mot Frufsa når det gjeller pc deler, det vil være som og pisse i motvind. (ikke vondt ment) Men ville det ikke vært lurt og kjøpe en litt større psu? ax860 f.eks. Da har du muligheten til og kjøre Titan sli. (totalt overkill og waste of money) En gang om ett år eller to vil jo systemet bli en flaskehals.
Vis hele sitatet...
joda, man jo altids kjøre på med ax860, men da går han over budskjettet, er tross alt en god forskjell i prisen på ax760 og ax860, titan sli på 760w vil nok gå, men jeg tror nok ikke at psu'en vil like det.
Men for all del, om budskjettet kan strekkes er det ikke noe i veien for å gå for en 860w psu istedet for

Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Mac til gaming? Blir som og hamre skruer... Det går men er ikke det beste.

Vist du har litt tid kommer det nye nvidia kort i juni/juli og nye intel cpuer litt seinare.
Vis hele sitatet...
Gaming på mac funker helt fint det, jeg har selv raida på mba, ikke noe problemer med det, men alle spill på max takler nok ingen mac nei.

Og som jeg sa istad, nvidia kortene som kommer senere vil yte dårligere en titan, og haswell vil ikke ha 6kjærners cpu, noe som er en fordel i de fleste redigerings programmer, spesielt animeringsprogrammer, selv om man bruker cuda, vil cpu kraft også være en fordel.

Så det er ikke vist å vente på verken neste gennerasjon nvidia gpu, eller neste gennerasjon intel cpu(med mindre det ventes på IB-E, men den kommer i før høst/vinter)
Sitat av Frufsa Vis innlegg
joda, man jo altids kjøre på med ax860, men da går han over budskjettet, er tross alt en god forskjell i prisen på ax760 og ax860, titan sli på 760w vil nok gå, men jeg tror nok ikke at psu'en vil like det.
Vis hele sitatet...
Han skrev han har et budsjett på 20K+
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Han skrev han har et budsjett på 20K+
Vis hele sitatet...
ja, men så er det ikke akkurat elkjøp heller, så for meg er 20+ helst under 20, men om det absolutt må bli over så går det om det er en god grunn til det, mtp at det er svert liten sansynlighet for at ts kommer til å kjøre titan sli.(sjansen for at noen kommer til å oppgradere til titan sli etterhvert er svert liten) er ikke begovet for 860w psu kritisk, men som sagt, ikke noe galt i det
Sist endret av Frufsa; 10. mai 2013 kl. 02:47.
det har blitt lekket noe info om to nye modeller av Titan. en "billig" og en Dyr (som om titan ikke var dyr nok...). dersom du ikke har kjøpt noe enda ville jeg ventet til Nvidia slipper sin nye serie og sett om de kommer samtidig. utifra hva du skal bruke kan nok "billig" versonen holde lenge =D det vil den for de fleste.

kilde: http://www.extremetech.com/computing...n-ultra-leaked
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av materi Vis innlegg
det har blitt lekket noe info om to nye modeller av Titan. en "billig" og en Dyr (som om titan ikke var dyr nok...). dersom du ikke har kjøpt noe enda ville jeg ventet til Nvidia slipper sin nye serie og sett om de kommer samtidig. utifra hva du skal bruke kan nok "billig" versonen holde lenge =D det vil den for de fleste.

kilde: http://www.extremetech.com/computing...n-ultra-leaked
Vis hele sitatet...
hvilken invirkning vil dette ha på ts sitt kjøp?
den nye versonen vil bli dyrere en den gamle, altså utenfor hans budskjett, og den billigere vil yte dårligere en dagnens verson.
Og ikke kommer den gamle til å falle i pris heller.